l1
l2


 

Neuville és a Hyundai Németország bajnokai, Latvala legyőzte önmagát

Augusztus 24.
Thierry Neuville lett az első nem Citroenes német rali győztes, ami neki is és a Hyundainak is jubileum, a belga párosnak és a csapatnak is az első rali világbajnoki győzelme. A power stage újabb jubilánst avatott, Elfyn Evans élete első szakaszgyőzelme rögtön három pontot ért.

Mint megírtuk, Latvala megtette, amitől sokan tartottak, de remélték az ellenkezőjét, elvette magától a szinte biztos győzelmet, majd Meeke is eldobta a megörökölt első helyet.

 

A nevető harmadikak a belga Thierry Neuville és navigátora Nicolas Gilsoul lettek, akik éltek az eléjük pottyant lehetőséggel és felesleges kockázatot nem vállalva célba vitte a Hyundait. Érdekesség, hogy egyetlen gyorsot sikerült nyerniük, míg Latvala nyolcat húzott be, de mint tudjuk, hiába. Nem sokan tippeltek volna Neuville győzelmére a hatalmas shakedownos perec után, bár talán Petter Solberg megmondhatta volna, hogy ez nem is olyan rossz ómen… (Lásd Korzika 2003)

A Hyundai csapat győzelmét Dani Sordo és Marc Marti tették teljessé, akik behozták a nyolcas számú autót a második helyre. Talán ha nincs a tegnapi túlcsúszás, akkor újra a győzelemért csatázhatott volna Neuville-lel, ahogy azt tavaly is tette. Viszont tavaly a belga hibázott, a spanyol nyert, idén ugyanez történt fordítva.

A Volkswagen becsületét Andreas Mikkelsen mentette meg, aki behozta az egyetlen állva maradt Polo R WRC-t a harmadik helyre nem csak a versenyen, hanem a power stagen is.

Elfyn Evans nem csak megelőzte a borzalmasan fásult csapattársát, hanem az extra három pontot is hazavitte, ami az első abszolút szakaszgyőzelme a fiatal Wales-inek. Östberg akinek továbbra sem haza pálya az aszfalt, hatodik helyre hozta be a megmaradt Citroent, hetedikként Martin Prokop végzett.

 

A WRC2 győztese és a verseny nyolcadik helyezettje Pontus Tidemand lett, aki az utolsó gyorsaságin előzte le a végül 1,8 másodperc hátránnyal másodikként végző Ott Tanakot. A kategóriát tegnap még vezető Julien Maurin hat kilométert kocsizott defekttel és így visszaesett a kategória negyedik helyére.

A juniorok között (WRC3) Stéphane Lefebvre vitte győzelemre a PH.Sport Citroen DS3 R3T-jét, míg a magyar páros Lukács Kornél - Mesterházi Márk hatodik helyen célba hozta a Wurmbrand Racing Team autóját. A balul sikerült finn verseny után ez mindenképp megkönnyebbülés a srácoknak.

A 2014-es ADAC Rallye Deutschland végeredménye:

1. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 WRC 3:07:20.2
2. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 WRC +40.7
3. A. Mikkelsen/Ola Flöene, Volkswagen Polo R WRC +58.0
4. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta RS WRC +1:03.6
5. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, Ford Fiesta RS WRC +1:10.5
6. Mads Östberg/Jonas Andersson, Citroen DS3 WRC +1:22.7
7. Martin Prokop/Jan Tománek, Ford Fiesta RS WRC +4:52.8
8. Dennis Kuipers/Robin Buysmans, Ford Fiesta RS WRC +9:18.1
9. Pontus Tidemand/Emil Axelsson , Ford Fiesta R5 +11:35.4
10. Ott Tanak/Raigo Mölder, Ford Fiesta R5 +11:37.2...
28. Lukács Kornél/Mesterházi Márk, Citroen DS3 R3T +32:17.2 (JWRC 6.) ...

Latvala, Meeke és Mikkelsen drámája videón
Latvala, Meeke off, meglesz a Hyundai győzelem!?
Latvalát már csak Latvala verheti meg. Ogier megint kiesett, de végleg
Ogier másodszor is eldobta

Ogier kiesett, Latvala vezet, kilencen küzdenek a második helyért
Meeke szárnyalt, Neuvile nagyot bukott a bemelegítésen

Kígyó