|
Augusztus 23. A mai első gyorsaságin nem másnak, mint Robert Kubicának sikerült az első nem Volkswagenesként szakaszt nyernie, Neuville-t mindössze 1,7 másodperc választotta el a lengyeltől, aki a mai napon offenzívába kezdett a második helyért. A második szakaszon nem sokkal a rajt után Ogier másodszor is kiesett, ezúttal elég nagyot sikerült esniük, rögtön a szakasz elején, és mivel a szalagkorlát gyakorlatilag kiszakadt a helyéről így biztonsági okokból törölték a szakaszt. Ogier autója olyan súlyosan sérült, hogy nem fogják tudni folytatni holnap, viszont a jó hír, hogy ő és navigátora Julien Ingrassia nem sérültek meg, mindketten jól vannak. Az etapolt szakasz után következett két - egy nagyon rövid és egy jó hosszú - szakasz a Panzerplattén, ami idén inkább emlékeztet egy focistadionra, rengeteg nézővel, hatalmas kivetítővel, mint autóversenyre. Ezt nyomatékosítva viszonylag kevés helyre zsúfolták a rengeteg nézőt, lehetőleg nem közel az eseményekhez. Fő a biztonság. Ezt idén nem is kicsit viszik túlzásba a németek. Rengeteg néző panaszkodik, hogy inkább kimennek valamelyik ringre, ott is közelebb vannak a történéshez. Mindkét gyorsaságit Jari-Matti Latvala tudta megnyerni, a rövidet két tizeddel Sordo előtt, a hosszút hét tizeddel Neuville előtt, így a Hyundainak a nap közepéig nem sikerült begyűjtenie az első aszfaltos szakaszgyőzelmét. Latvala esőre számított így lágy gumikkal teljesítette a szárazon maradó szakaszt, Neuville pedig a helyes gumiválasztás miatt tudott olyan közel lenni, ő ugyanis kemény gumikkal ment. A nap közbeni szerviz utáni első gyorson Latvala triplázott, míg Neuville továbbra is tapadt és került közelebb a második helyhez. A második szakaszra megérkezett az eső is, eleinte csak esegetett, így az elsőként induló Robert Kubica mondhatni simán megnyerte a szakaszt. Később az eső felerősödött, és sok helyen megállt az úton a víz, egy ilyen féktáv viccelte meg Dani Sordót is, aki egy jobb kanyart egyenesített ki, de szerencséjére semmi nem állt útjában és viszonylag gyorsan visszatalált a pályára. Így is veszített nagyjából 20 másodpercet, amivel messze(bb) került a második helytől. Nála sokkal rosszabbul járt Nasser Al-Attiyah, aki ugyanebben a kanyarban csúszott tovább, viszont visszajövetel közben az út menti árok fogságába esett. A helyszínen rengeteg néző volt, viszont a rendezők, sportbírók nem engedték a nézőknek, hogy segítsenek(!!!), akik így sokkal később tudták visszatenni Nasserékat az útra, az időveszteség, több mint 5 perc. [Az esetkor eleinte sorfalat próbáltak állni a sportbírók, biztonsági személyzet az autó előtt, majd egyik-másik magáról megfeledkező biztonsági ember elrántotta, majd ellökte az autótól a segíteni próbáló nézőket, mindeközben senki nem próbálta felhívni a később érkező versenyzők figyelmét a pálya szélén vesztegelő autóra. - a szerk.] A nagyrészt száraz Panzerplattén Latvala újrázott, újra megnyerte a rövidet is meg a hosszút is, így 56,6 másodperces előnnyel várhatja a holnapi záró négy szakaszt, és már csak saját magát foszthatja meg élete első aszfaltos sikerétől. Meeke, aki egy szerencsés kimenetelű közúti balesetet is elszenvedett a nap első felében, a nap végére felszívta magát, visszavágott Neuville-nek, így, ha csak 4,3 másodperccel is, de ő van előnyben a második helyért folyó csatában. Sordo a túlcsúszása miatt gyakorlatilag kiszállt a dobogóért való küzdelemből (25,9 másodperccel van csapattársa mögött). Hátrébb is szoros az állás, Mikkelsen mindössze 10-zel követi a spanyolt, míg Hirvonen egy hajszállal a legjobb Fordos, közvetlenül mögötte Evans, akit Östberg követ szorosan (+1,2). Prokop és Kubica zárják a pontszerzők sorát. A nap krónikájához tartozik, hogy a WRC-k közül csak Bryan Bouffier esett a Panzerplatte áldozatául, aki az egyik utat szegélyező kővel kötött a kellőnél közelebbi barátságot. A WRC2-ben Pontus Tidemand egy majd’ 2 perces kerékcsere miatt esett vissza az elsőről negyedik helyre, a vezetést francia Julein Maurin vette át, akinek megnyugtató több mint egy perces előnye van a jelenlegi második Ott Tänakkal szemben. Harmadik a német Armin Kremer, közvetlenül Tanak mögött (+10,5) A magyar Lukács Kornél továbbra is versenyben van, a lassan (lassabban) járj, tovább érsz taktikát követve, jelenleg a hatodik helyen tanyáznak majd’ kilenc perc hátránnyal a kategóriát vezető Stéphane Lefebvre mögött. Holnap négy szakaszon 75 kilométerrel végződik a német rali, 12:00-kor Power Stage a pluszpontokért. A verseny végén megint jövünk egy összefoglalóval. A Német Rali állása a 2. nap végén: Ogier másodszor is eldobta Kígyó |
|