Finn Rally Blog 2. rész: Meglepetésekben nincs hiány

Július 26.
Egy távoli országba való megérkezés mindig tartogat meglepetéseket. Friék esetében sem volt másképp Finnországban: a reptéren egy autóval kevesebb várta őket és a szálláson sem ment minden simán. Hajnal ötkor azonban mindenki ágyba került.

Az eredeti tervek szerint 9+2 fő vágott volna neki kedd este Ferihegy-ről Finnországnak, ami némi pontosítással tulajdonképpen igaz is. Természetesen megint tépkedtük az oroszlán bajszát, kezdődött azzal, hogy Atinak az autóban jutott eszébe, hogy otthon hagyta a laptopját, fordulhattunk érte vissza, majd a gyorsforgalmin állt össze egy dugó. Végül annyira nem volt necces a téma, időben odaértünk, feldobtuk a táskát és utána még bandázni is tudtunk egy kicsit mielőtt bementünk volna a terminálra. Ezúttal sem jelenthetem ki, hogy élveztem volna a repülőutat, de nagyjából simán eltelt a szűk két óra. A gép helyi idő szerint este 10-kor tett le minket Turkuban, ahol a magyar szem számára ez idő tájt szokatlan jelenség, napsütés fogadott bennünket. A rendkívül impozáns (csoda hogy nem dőlt össze) fogadóépületet elhagyva kikutattuk a bérautós céget. A sort Makai Geriék kezdték, felkaptak egy Fiestát, de ők tőlünk függetlenül lógatnak, szállásuk is a verseny központjának otthont adó Jyvaskyla-ban van, míg mi onnan 40 kilométerre pecózunk. Útközben újabb két társunk csatlakozott hozzánk, de két szem még mindig hiányzott láncunkból. Gondoltuk, hogy majd a bérautópultnál csak előkerülnek, de nem így történt. Gondoltuk otthont maradtak, esett már meg hasonló. Geri után felvettük az egyik autót, majd bejelentkeztünk a másikért is, de a hölgy elkeserített minket, hogy nincs több autó foglalva és nem is tud adni még egyet. A gond ezzel az, hogy ebben a pillanatban heten kellett volna elférnünk valamennyi táskánkkal együtt egy kombi Megane-ba. A pulton belül állt még egy arc, aki odasúgott a hölgynek, hogy van megoldás. Előtúrtak valahonnan egy J Astrát, így már elfértünk, de mivel nem volt foglalásunk, rá kellett dobnunk 150 Euro pótdíjat. Na jó, menjünk már!!!

Nagyjából 11-kor elhagytuk a repteret és nekivágtunk a 350 kilométeres rendkívül izgalmas és felettébb szórakoztató utazásnak. Úgy képzeljétek el, hogy a 350 kilcsi alatt egyszer sem kellett elemelnem a gázt (merthogy megnyertem a vezetést ?), szóval nagyjából tök egyenes volt az út végig. Igazán sötét éjszaka errefelé nincs, nagyjából erős szürkületben telt az éjszaka. Az utolsó 50 kilométerre mindenki kiütötte magát, én is. Amikor pusztulni kezdek vezetés közben, azzal szoktam magam ébren tartani, hogy valami izgalmas dologra gondolok, mondjuk elképzelem milyen lehet két nővel, de most ez se működött, teljesen zombi lettem. Nem is az történt, hogy bealszok néhány pillanatra, hanem, hogy az agyam elveszti az összeköttetést a látóidegekkel. Már épp arra készültem, hogy félreállok, amikor végre lefordultunk a szög egyenes útról és bekanyarodtunk a szállás elé. Jeeee! ?

A terv szerint a kecónk kulcsa a recepción, egy borítékban kellett volna legyen. Volt is ott egy boríték, de teljesen más névre. Azért lecsekkoltuk, de csak egy kétszobás lukat nyitott a kulcs. Végül kiderült, hogy a szobánk kulcsát felvette az a két útitársunk, akiket mi a Turku reptéren elveszettnek hittünk. Egy picit rájuk is rontottunk, hogy miért hagytak ott minket, kocsi nélkül. A helyzetet tisztáztuk, kiderült hogy ők Helsinkiben szálltak le, jó néhány órával korábban mint mi, itt siklott félre a történet. Szétosztottuk a szobákat és hajnali ötkor mindenki ágyba került.

Bár tudtam volna még aludni, de 11-kor mindenki felkelt. Szétváltunk két kocsira, nekünk Piri (talán így ismerősebb PiriRC) jutott ?. Kicsit összekaptuk magunkat, feldíszítettük jó igényessen az Astrát, felvettük a buszos brigád házának kulcsait és szép lassan megindultunk Jyvaskyla felé. Útközben kisasoltunk egy ABC-t, ahol muszáj volt megállni, mert alapvető élelmiszert itt este már nem lehet venni, ezért magunkhoz vettünk egy 24-es Karjalát.

Gyorsan felkaptuk a sajtókártyát és irány a szervizpark. Hosszú idő után először 4 gyári csapat épített fel sátrat, a Citroen szokásos és Ford most debütáló motorhome-ja mellett a Mini is kipakolt és első alkalommal két Skoda Fabia S2000-rel a Volkswagen Motorsport is megjelent. A németek egy minden sallangtól mentes szervizzel jelentek meg, tényleg csak a lényegre koncentrálva. A Ford csillogó „sátra” egy komoly hátránnyal bír, nincs benne klíma, rohadt meleg van bent. A kékek állandó pilótái mellett egy új arccal is találkoztunk. A Subaru korábbi ausztrál pilótája, Chris Atkinson is részt vett a Boldog Óráján, sajnos beszélni nem tudtam vele, de számomra előrevetíti, hogy Chris egy Fiestával állhat rajthoz az ausztrál ralin.

Mielőtt visszaindultunk volna, megnéztünk Turán Friciék és Szabó Zoli sátrát is, de sajnos a fiúk már nem voltak ott, beszélgetni nem tudtunk. Viszont roppant meglepő dolog történt, amikor visszaértünk a szállásra akkor vettük észre, hogy van egy harmadik magyar párosunk is, a Kovács - Peremicki duó, ők ketten az egész világ megrökönyödésére, egyes pletykák szerint a General Motors gyári színeiben, egy Astra J-t küldenek harcba az előttünk álló hétvégén, a finn pályákon. Az amcsik valami nagy dolgot találtak ki, nemcsak a teljesen utcaira álcázott versenyautó forradalmian új, a versenyzők sisakja is merőben új elgondolás alapján született.

Csak azt nem tudom, hogy akkor holnap ki fog nekünk videózni!? Egy gyors hír a végére a buszos brigádról, 30 óra kocsikázás után kompjuk kikötött Helsinkiben.

A Finn Rally blog és helyszíni tudósításunk támogatója: Bioextra ZRt.
Partnereink:Korda Racing RallyeTours Rallypolo

Támogatóink:

Finn Rally Blog 1. rész: Irány a ralik ralija

Fri