|
Utolsó
simítások Június
24. A teszt-szakasz
rövidnek bizonyul, ám a verseny előtti izgalmak közepette
egy pilótának annál jobban jön ráhangolódásként - magyarázta
az Abarth Puntoval rajthoz álló Giandomenico Basso, aki 2006-ban
az élen zárta az Ypres rally-t. "A
belgiumi teszt előtt volt szerencsénk még Olaszországban is
próbálgatni az autót, de a versenyre jellemző utakkal csak
most ismerkedhetünk meg. Nagyon különleges rally lesz, így
az autóban eltöltött minden egyes perc fontos lehet. Mindig
is a kedvenceim közé tartozott ez a futam. Tavaly október
óta nem mentem aszfalton, így gyorsan át kell majd kapcsolnom
az ilyen fajta útra” - tette hozzá Basso. A pályák
abszolút egyedülállónak számítanak, hiszen gyors, szűk részekkel
tűzdelt szakaszon 90 fokos kanyarokban gazdag részeken kocsikázhatnak
a versenyzőpárosok. A pálya csatornákkal van szegélyezve,
így ha hibázik valaki, akkor szinte a kieséssel száll harcba.
Az utakon közlekedő mezőgazdasági gépek jóvoltából, a pályán
felhordásos részek is szép számmal akadnak. A helyi
versenyzők közül olyan kiemelkedő neveket láthatunk a listán,
mint például Patrick Snijers és Freddy Loix, akik Peugeottal
bizonyíthatnak majd a hétvégén. Az IRC
menedzsere, Jean-Pierre Nicolas mind a 18 gyorsaságit végigjárta
autóval: ”Az idén tipikus ypres-i utakon versenyezhetnek:
gyors, technikás, és nagyon nagy precizitást igényel. A siker
kulcsa talán az lehet, hogy ki tudja minél tökéletesebben
tövön venni a kanyarokat. A helyieknek ilyen szinten előnyük
lehet, hiszen a levágásokhoz már hozzászokhattak a belga bajnokságban.
Ha már az elején sikeresen lerövidíti az ilyen részeket, akkor
egy ritmust vehet fel, mely akár az egész versenyen végigkísérheti,
és ez csak az előnyére válhat a szerencsésnek.” A shakedownra
száraz és meleg időt jósoltak, mely az időjósok szerint az
egész versenyre is jellemző lesz. A futam legelső gyorsaságija
pontosan 17:59-kor fog elrajtolni péntek este, míg a célt
szombat este 22:30-ra tűzték ki a szervezők. Az
IRC új triója
|
|