l1
l2


 

Hadik: Sikerült - a Vértes Rally dobogóján ünnepeltünk

Szeptember 5.
Eredményes vértesi kilométerekkel gazdagodott augusztus utolsó hétvégéjén Hadik András. A futamot legeredményesebb magyarként teljesítette a miskolci versenyző, ahol a dobogó középső fokával tovább erősítette esélyeit az utolsó előtti megmérettetés keretében a 2021-es bajnoki cím iránt.

Ugyan még csak kellemesen érezzük az ősz előszelét, az Országos Rali Bajnokság már szezon végi hangulatban érkezett az augusztus utolsó hétvégéjére betervezett 2021-es Vértes Rallye rajtvonalához. Öt bajnoki futam sikeres teljesítését követően a vértesi pályák igazán parázs hangulatot eredményeztek és komoly kihívásokat, illetve csatákat ígértek az esemény két versenynapjára. A szezon végét súrolva azt gondolnánk, hogy szépen-lassan lenyugszik az adrenalin szintje a versenyzőpárosoknak, ám a szoros küzdelmeknek és konzisztens teljesítményeknek köszönhetően a java még csak most jön a sorozatnak, hiszen a 2021-es bajnoki cím sorsa a tét minden egyes versenykilométeren. Az év végi elsőséget szem előtt tartva Hadik András bizakodva érkezett a bajnokság hatodik állomására - a Ford Fiesta R5 MKII-essel rajthoz álló versenyzőben azonban egy picit ott bujkált az óvatosság mellett egy kicsit a kíváncsiság is a teljesítmény iránt. A júliusi székesfehérvári/veszprémi verseny utolsó szakaszán történt kiesés jogosan intette óva a határon való autózástól Andrást. Mindezek mellett nem szabad megfeledkezni arról, hogy ez egy olyan forgatókönyvet eredményezett, amely már deja-vu érzést váltott ki a bajnoki címre esélyes versenyzőből, hiszen egy éve, pontosan a vértesi esemény előtt szintén egy, a rajt pillanatát megelőző kiesés nehezítette meg a felkészülési időszakot a Vértes Rallye-ra. A tavalyi felvonás keretében a dobogósok között ünnepelhetett a Hadik András – Kertész Krisztián kettős, és a páros reménykedett abban, hogy a 2021-es kiadás során is sikerül egy erős eredményt elcsípniük a rajtot megelőző nehezítő felkészülési körülmények ellenére.

Augusztus utolsó szombatján a délutáni órákban volt szükség első ízben a koncentrációra. Az oroszlányi gyorsasági szakasz három körben került teljesítésre, melynek során több, mint ötven versenykilométeren küzdhettek meg az idővel. Az első versenynapot követően Andrásék a WRC-2-es világbajnok, Mads Östberg mögött az abszolút értékelés második helyén, legeredményesebb magyarként várhatták a vasárnapi folytatást, mely már jelentősen nagyobb falatnak számított az oroszlányi terep után, hiszen nyolc gyorsasági várta őket vasárnap.

A mindent eldöntő záró versenynapon első nekifutásra Pusztavám hét kilométerén folytatódhattak a küzdelmek, melyen a kőhányási gyorssal karöltve még további két alkalommal bizonyíthatták rátermettségüket az erős szereplésre. A harmadik rész, Guttamási kétszeri rajttal szerepelt a menetrendben, melynek az első köre határozottan tetszett Andrásnak, a kék oválnak és a Pirelli abroncsainak is. A lendületes kanyarvételek és a tempó megadta a kellő motivációt, és az erős időeredményeknek köszönhetően közvetlen a világbajnok mögött a második pozícióval ünnepelhette meg a Vértes Rallye-n mutatott teljesítményét Hadik András és társa, Kertész Krisztián. A dobogó középső fokáért járó pontok tekintetében eredményesebb hétvégét nem is álmodhatott volna magának a DVTK SE kettőse, hiszen e hétvége után és az utolsó futam rajtjára várva a bajnokság éléről várják a záró megmérettetést, mely az Európa Bajnokság részeként számos külföldi versenyzőt láthat vendégül Nyíregyháza központtal és a zempléni szakaszokkal.

Hadik András: "A nyári szünet az előzetes tervek szerint mégsem pihenéssel telt, hiszen a Ford körüli munkálatok izgalmassá tették az augusztusi napjainkat. A vértesi futam még el sem kezdődött, de már köszönetet is mondtam a csapatomnak, hiszen kiváló munkát végeztünk közös erővel annak érdekében, hogy a bajnokság utolsó előtti futamán ott lehessünk, és fenntarthassuk esélyeinket az év végi elsőségre. A már megszokott aszfaltbeállítások mellett minimális változtatást eszközöltünk a Fiestán, ami előnyére vált már a tesztkilométerek alatt is, így a versenyre meghagytuk azt.

A szombat délutáni részeken először is fontosnak tartottam, hogy újra megtaláljam az önbizalmamat az autóban, ami egészen hamar sikerült. Hét és fél másodperccel zártuk a napot a világbajnok mögött, és ez bebizonyította számunkra, hogy picit sem jöttünk ki a ritmusból, és harcolhatunk a teljes vasárnapi versenynapon a dobogóért.

Alapvetően nem kezdtünk rosszul, és sikerült minden szakaszon erős teljesítményt hoznunk. Vasárnap szinte gond nélkül haladtunk a cél felé, jó időket tudtunk autózni és a műszaki problémák is elkerültek minket. Az utolsó részre tartva kicsit izgultam, nehogy leszakadjon az ég, de kedvezően alakultak az időjárási körülmények és számunkra külön pozitívum volt a powerstage harmadik időeredménye. Köszönöm mindenkinek, hogy itt lehettem, pozitív gondolatokkal várjuk a mindent eldöntő nyíregyházi folytatást!"

A Hadik Rallye Team partnerei: Olp-Tech Kft., Komáromi-Trans Kft., Sándor Attila Antalné e.v., Miga-Metall Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Euro-Cargo Express Kft., Micro-max Kft., Rizoház Ingatlanforgalmazó Kft., Euro-Profil Kft., Zomko Kft., Atagoo Travel Kft., Triut Kft., Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., KLA trans, Kazy-Ker, Gabura Motorsport Kft., Karlwood Kft., Xerotrans Kft., Kalmár Plusz Kft., Karbon-Transport Kft., Körös Print-Pack Kft., Ferrion Kft., Gőz 2 Kft., V-Defender Kft., Nessa-Bútor Kft., Aqua consulting Kft., Mobiltrans Zrt., Hídépítő Zrt., Saubermacher-Magyarország Kft., M-U-T Hungária Kft.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33