l1
l2


 

Hadik: Izgalmas és egyben remek kezdés Boldogkőn

Április 21.
Legjobb formáját hozva Hadik András egy kiegyensúlyozott és erős szerepléssel teljesítette az Országos Rally Bajnokság szezonnyitó megmérettetését. A DVTK SE színeiben rajthoz álló versenyző a változatos körülmények ellenére határozottan, értékes bajnoki pontokra szert téve szelte az I. Therwoolin Boldogkő Rally kanyargós gyorsasági szakaszait.

Ugyan a vírus miatt szigorú szabályozások közepette, de az I. Therwoolin Boldogkő Rally keretében hivatalosan is kezdetét vehette az Országos Rally Bajnokság 2021-es szezonja. Az orfűi bemelegítő kezdés után Hadik András és állandó navigátora, Kertész Krisztián a miskolci bázisra visszatérve azonnal megkezdte a felkészülést a számukra hazainak számító, borsodi utakat birtokba vevő bajnoki szezonnyitó versenyzésre. Első körben a Ford Fiesta R5 MKII-es finomhangolására szánt időt a csapat, ugyanis a pécsi hazautat követően a beállítások már körvonalazódtak András fejében. Talán, ha a már ismert magyar bajnoki mezőnnyel nézett volna szembe a miskolci versenyző, akkor egy fokkal nagyobb önbizalma lett volna, de mivel három neves külföldi szereplő (Mads Östberg, Nikolay Gryazin és Jan Kopecky) is színesítette április harmadik hétvégéjét, így szokatlanul izgalmassá vált az idény kezdete. Összességében amit tudtak a srácok, kihoztak a Fiestából és kíváncsian néztek szembe a Rally Világbajnokság nagyjaival.

A boldogkői esemény szombaton az adminisztratív és technikai gépátvételekkel vette kezdetét, mely napon nemcsak az autóknak kellett helyt állniuk, hanem a versenyzőpárosoknak is, hiszen a pályabejárások során kaphattak képet az utak jelenlegi körülményeiről. Minden egyes, aprónak tűnő információ az útviszonyokról értékes lehetett ezúttal, hiszen a futam mindösszesen egy versenynapot foglalt magába kilenc gyorsaságival - három különböző szakasszal, három körben.

Vasárnap reggel a legelső rajtra fél kilenc magasságában került sor, ahol páratlan izgalmak közepette várta első időeredményét András. A Viszló és Bódvalenke közötti tizenegy kilométeren nem futott rossz időt a DVTK SE versenyzője, hiszen a harmadik leggyorsabb magyarként verekedte be magát az élmezőnybe, ám érezte, hogy az óvatosságot félretéve még erősebb teljesítményt szükséges hoznia ahhoz, hogy a lehető legjobb eredménnyel fejezze be a szezon első megmérettetését. A feladat nem volt egyszerű, hiszen a változó időjárás külön megnehezítette a gumiválasztást, mindezek mellett pedig a szervizben apróbb módosításokra kényszerült a Fiesta, ugyanis András nem érezte tökéletesnek versenyautóját az észak-borsodi körülményekre. A kilométerek előrehaladtával azonban egyre jobban feküdtek a kanyarok a kék oválnak, és a páros is magabiztosabb lett, mely határozottan megmutatkozott az időeredményeken. A versenynap folyamán ugyan egy fékprobléma még próbálta nehezíteni a srácok helyzetét, de profi módon kezelték le a felmerülő problémát. Kitartásuk és kiegyensúlyozott teljesítményük egy sikeres versenyhétvégét eredményezett. A páratlan szépségű boldogkői vár tövében a magyar bajnokság tekintetében maximális pontszámnak örülhetett Hadik András és navigátora, Kertész Krisztián a Ford Fiesta R5 MKII társaságában.

Hadik András: "Az orfűi sikeres bemelegítés után kíváncsian vártam a hétvégét, hiszen három olyan nagyszerű versenyző adta le nevezését a boldogkői futamra, akik a világbajnokságon már bizonyítottak. Ennek fényében reális esélyeket tűztem ki magam elé."

"Vasárnap reggel kicsit óvatosan kezdtem, ezt mutatta az első, viszlói szakaszon futott idő is. Ahogy haladtunk előre a kilométerekkel, próbáltam gyorsulni, és a szervizben mindig állítgattunk a fiúkkal egy kicsit a Fordon, hogy kezesebb legyen. Az időjárás alakulására ezúttal külön figyelmet fordítottunk, hiszen a gumiválasztás a gyorsan változó körülmények között igazán kulcsfontosságú volt. A Pirelli abroncsai ezúttal sem hagytak cserben, sikerült jó összeállításokkal kimenni a szakaszokra. A nap folyamán ugyan a fékek okoztak némi fejfájást, de szerencsére minden apróbb problémát időben le tudtunk reagálni. A gyorsokat régről ismertem, mondhatni legendás ralis szakaszok voltak, emiatt tudtam, hova megyünk - még mindig páratlan szépsége van az észak-borsodi tájnak, ahol a szervezők mindent megtettek annak érdekében, hogy pozitív élményekkel térjünk haza."

"Nagyszerű érzéssel tölt el, hogy a lehető legtöbb bajnoki pontot tovább tudtuk növelni a powerstagen szerzett pontokkal, így a vezető helyről várhatjuk a bajnokság májusi folytatását. Reméljük, hamarosan a nézőknek is autózhatunk, hiszen velük lenne teljes egy versenyhétvége."

A Hadik Rallye Team partnerei: Olp-Tech Kft., Komáromi-Trans Kft., Sándor Attila Antalné e.v., Miga-Metall Kft., Frekvencia 2000 Kft., Szerviz-Sped Kft., Euro-Cargo Express Kft., Micro-max Kft., Rizoház Ingatlanforgalmazó Kft., Euro-Profil Kft., Zomko Kft., Atagoo Travel Kft., Triut Kft., Diósgyőri Fogaskerék Gyártó Kft., KLA trans, Kazy-Ker, Gabura Motorsport Kft., Karlwood Kft., Xerotrans Kft., Kalmár Plusz Kft., Karbon-Transport Kft., Körös Print-Pack Kft., Ferrion Kft., Gőz 2 Kft., V-Defender Kft., Nessa-Bútor Kft., Aqua consulting Kft., Mobiltrans Zrt., Hídépítő Zrt., Saubermacher-Magyarország Kft., M-U-T Hungária Kft. 

Hadik Rallye Team

 

 

 

 

 

 

 

 

33