l1
l2


 

Grijazin volt a leggyorsabb a Boldogkő Rallyn

Április 19.
Nikolay Gryazin teljesítette leggyorsabban az I. Boldogkő Rallyt, az orosz versenyző ölébe a powerstage céljában hullott az első hely Mads Östberg defektjét követően. A magyar bajnokságban Hadik András diadalmaskodott, aki mellett Turán Frigyes és Csomós Miklós foglalhatta el az ORB dobogós helyeit.

Április harmadik hétvégéjével végre kezdetét vehette a 2021-es Országos Rali Bajnokság. A pandémia ugyan jelentősen befolyásolta a sorozat szezonnyitó állomásának tervezgetését, ám a kitartó munka meghozta gyümölcsét – az I. Therwoolin Boldogkő Rally a már legendásnak számító régi, miskolci futamok gyorsasági szakaszaival várta azokat a párosokat, akik a borsodi utakon lendülnének bele a következő hónapok bajnoki pontokért szóló küzdelmeibe. A boldogkői esemény ugyan egy teljes versenynapot foglalt magába, mindezek ellenére szombaton már egy gépátvétel keretében lehullhatott a lepel minden egyes versenyautóról. Mindenki legnagyobb örömére a magyar bajnokság meghatározó szereplői mellett három külföldi duót is üdvözölhettünk a kicsit őszies időjárást mutató hétvégén. A világbajnokságról ismert srácok, Mads Östberg, Nikolay Gryazin és Jan Kopecky igazi lendületet adott a hétvégének, ám háromból két versenyző számára nem éppen a tervek szerint alakultak a kilométerek.

A vasárnap reggeli legelső gyorsasági Viszlóról rajtolhatott el fél kilenc magasságában, és tizenegy kilométer megtétele után Bódvalenkén futhattak át a célvonalon. A kezdőlendületet elsőre Turán Frigyes autózta meg, ám egy lassító érintés miatt végül a rendezők húsz másodperces büntetést tettek hozzá a Korda Racing színeiben rajthoz álló versenyző mért időeredményéhez. Ezt követően a szakaszidők a vártnak megfelelően alakultak – Nikolay Gryazin volt a leggyorsabb, akit Mads Östberg majd Jan Kopecky követett. A második Meszes-Rakaca részen szintén az orosz futotta meg a legeredményesebb tempót a Volkswagen Polo GTI R5-össel, míg a második idővel Hadik András érkezhetett csupán három másodperccel lassabb teljesítménnyel. A szervizes szusszanás előtt még egy, a leghosszabb gyors várta a párosokat a Kányi elág és Hernádvécse között közel húsz kilométerrel. Az adott gyors abszolút idejét Velenczei Ádám csípte el a Skoda Fabia R5 Evo-val mindazok ellenére, hogy nem érezte annyira biztosnak autózását, mint amennyire az sikerült. A fiatal versenyző öröme azonban nem tartott sokáig, hiszen egy lassító miatt az ő idejéhez is húsz másodpercet tettek hozzá a rendezők.

A második kör már a rajt előtt tartogatott izgalmat, hiszen Jan Kopecky technikai problémák miatt úgy döntött, nem folytatja a versenyzést mindazok ellenére, hogy a szerviz területét elhagyva még elindult a viszlói rajthoz. A cseh versenyző a harmadik helyről lépett ki. Úgy tűnik egyébként, hogy a hétvége legnagyobb mumusa a lassítók precíz kikerülése volt, vagyis pont, hogy az nem történt meg. A büntetés alól Nikolay Gryazin sem volt kivétel, aki a negyedik részen adott hozzá pluszba tíz másodpercet a futott időeredményéhez. Ez már kicsit átrendezte az élmezőnyt, hiszen Mads Östberg mögött Hadik András toporoghatott a Ford Fiesta R5 MK II-essel egy huszonkét másodperces lemaradással. Az orosz versenyző mentalitásához híven nem hagyta annyiban a dolgot, a délutáni szerviz előtti két szakaszt lendületesen behúzta, és az abszolút értékelésben visszakapaszkodhatott Hadik András mögé a harmadik pozícióba a nagy hajrá előtt.

A zárókör legizgalmasabb pillanatait a powerstage jelentette. A Kányi elág - Hernádvécse utolsó kilométerei igen komoly történéseket hozott a maga közel húsz kilométerével és az esős körülményeivel. A futamgyőzelemre 45 másodperccel esélyes Mads Östberg defektet szenvedett el, és mivel a norvég páros kénytelen volt egy kerékcserét levezényelni a szakaszon, így legnagyobb elkeseredettségükre az összetettben egészen az ötödik pozícióig meg sem álltak a Citroen C3 Rally2-essel. Nikolay Gryazin számára a győzelem elsőre adott volt Östberg incidense miatt, ám az orosz számára is okoztak kalandos pillanatokat a lassítók, így egy picit izgult, hogy pontosan milyen büntetés rónak ki rá, és mennyire sorolódhat hátra – a powerstage egy harminc másodperces büntetést hozott neki, ám a futam abszolút helye még így is őt illette meg.

Hadik András számára az orfűi bemelegítés határozottan megadta a lendületet a borsodi hétvégéhez - a magyar bajnokságot nézve a legjobb teljesítménnyel vágott neki a 2021-es szezonnak a miskolci versenyző. A dobogó harmadik fokára, magyar részről pedig a második helyre Turán Frigyes érkezett a Polo R5-össel, akit Csomós Miklós követett már tisztes távolból, negyvenöt másodperccel. A nagy hajrá Velenczei Ádámék számára nem jött össze – a Skoda Fabia R5 Evo sajnos tetőn fejezte be a szezonnyitót, melyből a páros szerencsére sértetlenül mászott ki.

Az ORC mezőnyében Bacsa Tamás egy Mitsubishi Lancer Evo-val diadalmaskodott a szlovák színekben rajthoz álló Tomas Kukucka előtt több, mint három perccel. E kategória dobogójának legalsó fokát Szilágyi Patrik szerezte meg egy BMW M3-assal. A Peugeot Kupa legjobbja Hangodi Bendegúz lett, míg a Production Cup ifjabb Érdi Tibor számára hozta el a győzelmet.

A bajnokság 2021. május 14-16. között folytatódhat országunk északi régiójában. Az Eger-Ózd Rally a jelenlegi szabályok alapján továbbra is nézők nélkül kerülhet megrendezésre, ám a következő hetekben akár változások is felmerülhetnek, így addig is kövessük figyelemmel a hatályban lévő rendelkezéseket.

A 2021-es I. Therwoolin Boldogkő Rally végeredménye (nem hivatalos):
1.Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov - Volkswagen Polo GTI R5 58:26.9
2.Hadik András/Kertész Krisztián - Ford Fiesta R5 MK II +10.5    
3.Turán Frigyes/Bagaméri László - Volkswagen Polo R5 +18.7
4.Csomós MiklósNagy Attila - Skoda Fabia R5 +1:04.3
5.Mads Östberg/Torstein Eriksen - Citroen C3 Rally2 +1:07.8
6.Klausz Kristóf/Csányi Botond - Skoda Fabia Rally2 Evo +1:50.0
7.Német László/Tóth Imre - Citroen C3 R5 +2:34.3
8.Ollé Sasa/Ollé Rebeka - Skoda Fabia R5 +3:14.8
9.Bodolai László/Deák Attila - Ford Fiesta R5 Mk II +3:28.1
10.Osváth Péter/Papp Tamás - Skoda Fabia R5 +3:28.2

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33