l1
l2


 

Elkészült az új R5-ös Fiesta

Június 12.
Büszkén mutatta be legújabb közös gyermekét a Ford és az M-Sport csapata - rendkívül sikeres elődjét felváltva érkezik a vadonatúj Fiesta R5-ös, amely az Ypres Rallyn mutatkozhat be a nagyközönség előtt

A Ford Fiesta ST-Line alapjaira épült a márka legfrissebb fejlesztése, mely projekt során az M-Sport szorosan együttműködött a Ford Motor Company-val annak érdekében, hogy az új Fiesta R5 nagy előrelépést mutasson a sebesség és a teljesítmény szempontjából.


A jelenleg is futó Fiesta R5-ös modell az M-Sport legsikeresebb versenyautója globális szinten, és továbbra is sorra nyeri a gyorsasági szakaszokat, futamokat és bajnokságokat. Világszinten több mint 250 autóval a Fiesta továbbra is gyarapíthatja a versenyképes futamok számát, de utódja minden területen javulást mutat a jelenlegi és leendő ügyfelek legnagyobb örömére.

Az 1,6-os turbófeltöltésű motor 290 lóerőt és 475 Nm nyomatékot biztosít 4000 fordulat / perc sebességgel. Közvetlen befecskendezéssel az R5 szabályoknak eleget téve egy 32 mm-es szűkítővel is rendelkezik, és jelentősen javítja a gyors válaszadást és a vezethetőséget. A vadonatúj alkatrészek közé tartoznak az első és a hátsó McPherson futóművek, amelyek a Reiger újratervezett, három módon állítható lengéscsillapítókkal kerültek bele a Fiestába. Mindezek mellett az új alumínium csillapítók jelentős súlyt takarítanak meg, és a geometriát az optimális tapadás és stabilitás érdekében átalakították. Az újonnan tervezett Sadev ötfokozatú szekvenciális sebességváltó mellett az újdonság erejével hat még többek között a Brembo által megálmodott négy dugattyús elülső és hátsó féknyereg, melyek tökéletesen biztosítják a megállási teljesítmény növekedését.

A tervezés és fejlesztés 2018 januárjában kezdődött meg, ugyanezen év decemberében pedig el is érkezhetett az első gyakorlati próbaidőszak. Az elmúlt fél évben nyolc tesztvezető több mint 30 napos tesztet végzett különböző utakon és körülmények között. A projekt során a 28 éves Bernardo Fernandes gondolatai is helyet kaptak, aki korábban Sebastien Ogier számára nyújtott segítséget a háttérben mérnöki szempontból.

Az elődjéhez hasonlóan, az új Fiesta R5 az első nyilvános bemutatást a következő hónap Ypres Rally-ján fogja letudni – a Fiestát Éric Camilli kapja meg, aki az eseményen VIP autóként mutathatja be a Ford legújabb gyöngyszemét.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: "A Ford Fiesta R5 a legsikeresebb versenyautó globális szinten. Ez egy nagyon különleges modell az M-Sport számára, és annak ellenére, hogy az előd világszerte futamokat és bajnokságokat nyer, időt szenteltünk a legfrissebb változat kialakítására, hogy ez az új modell még jobb legyen minden területen.

A tesztprogram kiterjedt volt, és keményen dolgoztunk annak érdekében, hogy ez az új autó megfeleljen minden típusú versenyzőnek. Mondhatni utaztunk a világ körül – számtalan kilométer került bele az autóba rengeteg tehetséges versenyző jóvoltából a lehető legtöbb körülmény között. A Fiesta rendkívül fontos számunkra, és alkalmazkodóképessége elengedhetetlen a sikerhez.

Igazán büszke vagyok a projektre. A cégnél mindig is támogattuk a fiatal tehetségeket, és az új Fiesta R5 tervezését és fejlesztését az egyik ambiciózus fiatal mérnökünk, Bernardo Fernandes vezette."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33