l1
l2


 

Rovanpera Rovanpera ellen, Fabia R5 a Fabia WRC ellen

Február 21.
Generációk csatáját hozta el a Skoda Motorsport és a Rovanpera család– az apuka, Harri már letette névjegyét a Rali Világbajnokságban, fia, a szemtelenül fiatal Kalle viszont most bontogatja szárnyait a sorozatban. A finnek gondoltak egyet, előszedtek két Skodát, és összemérték erejüket. Vajon ki lett a befutó?

A tizennyolc éves srácok friss jogsival általában idegesebbek, ha apukájuk akár beül melléjük a jobb egybe, Kalle és Harri esetében azonban pont fordított volt a helyzet. Az apuka jobban izgult a volánnál, mint az éppen felnőtt korba belépő fiú, aki egészen páratlan eredményeket hoz a Skoda Motorsport számára a rali világbajnokságon. „Szerintem soha nem voltam ilyen izgatott az életemben!” – mondta el Kalle, aki tizenkét év után először láthatja majd apukáját egy WRC volánja mögött. Az ötlet, hogy apa és fia próbára tegyék egymást, természetesen nem feltétlen finn gondolat volt - A bohémiai erdők közepén elhelyezkedő Skoda Motorsport egy teszt keretében rendkívüli és izgalmasnak ígérkező összejövetelt hirdetett meg. Harri Rovanpera, aki 2006-ban egy Skoda Fabia WRC-vel mozgolódott a világbajnokság élmezőnyében, fiával együtt érkezett meg a csehországi helyszínre. Kalle szintén a márka számára hozza a sikereket – két WRC2-es kategória győzelem után valójában a harmadik elsőség a legemlékezetesebb, hiszen ezt követően pár nappal töltötte be a fiatal srác a tizennyolcadik születésnapját.

Valójában nem minden nap adódik olyan lehetőség, hogy kemény családi párbajt hozzon össze bármelyik márka. A Skoda Storyboard csapata így azonnal ugrott a lehetőségre, hogy a két generációt képviselő versenyzőt és rali autót előszedje, és rajtvonalhoz állítsa.

120 SZÁZALÉKOS VEZETÉS

Kalle szinte már azelőtt megtanult vezetni, hogy az idő fogalmával egyáltalán tisztában lett volna. Gyerekkorban a legtöbb kisfiú a Matchbox autókkal játszott, Kalle azonban ekkor már egy igazi versenypályán gyakorolt hóban a finn erdőben. Édesapja, Harri a kezdetektől fogva a mentora volt. „Nagyon kicsi voltam, amikor apu versenyzett, így nem sok mindenre emlékszem.” – osztotta meg gondolatait Kalle, aki a családi teszt alkalmával szinte szurkolt apukájának egy eredményes idő reményében.

Hamarosan világossá is vált, hogy a tizenkét év kihagyás szinte semmit nem jelentett Harri számára, azonnal belelendült a Fabia WRC vezetésébe, és igen határozott tempót sikerült diktálnia. "A változó körülmények miatt szinte olyan volt itt vezetni, mintha Monte-Carlo-ban lennék. Pár kör után teljesen hozzászoktam mindenhez, és a mért nekifutásnál már szinte olyan voltam, mint régen." - mosolyodott el az idősebb Rovanpera. A jeges, erdei utakon mutatott látványos kanyarvételek után senki sem kételkedett abban, hogy még mindig rendelkezik az igazi finn virtussal, elszántsággal és bátorsággal.

"Soha nem féltem apu mellett, mindig tudtam, hogy ha ő vezet, biztonságban vagyok. Nem csinálna semmit olyat, ami veszélyeztetne engem." - mondta Kalle a FABIA WRC jobb egyéből kiszállva, miután hatalmas bizalmat mutatott az apja képességeiben. A csere után azonban Harri sokkal idegesebbnek tűnt a FABIA R5 jobbos ülésében. "Számomra ez egy kicsit más volt. Természetesen bízom Kalle-ban, de rettenetesen gyorsan vezetett… Nem mintha aggódtam volna, de nem mondhatom, hogy teljes mértékben élveztem. Kalle azt mondja, hogy 80 százalékosan vezetett, de én úgy éreztem, hogy ez 120 százalék volt.” - nevetett Harri.

HOSSZÚ ÚT A SIKERIG
Míg Kalle korán kezdte megmutatni tehetségét, és nagyon korán kezdte pályafutását, Harri története picit másképpen volt. „Sokkal inkább a síelés lebegett a szemem előtt, amikor fiatal voltam, és csak később kerültem ralipálya közelébe. 22 éves voltam, amikor egy barátommal figyeltem egy ralit, és úgy gondoltuk, hogy könnyűnek tűnik, talán megpróbálhatnánk. Kalle talán tíz éves volt, amikor közölte velem, hogy szeretne ralis karriert magának."

KI A GYORSABB?
Apa vagy fia? A számok Harri oldalán vannak. Mindkét autó körülbelül ugyanott van súlyban, de az időeredményen túl meg kell nézni, hogy a FABIA WRC nagyobb motorral büszkélkedhet, illetve egy kicsit több energiával és nyomatékkal. Másrészről Harri több mint tíz éve nem hajtott meg igazi raliautót, és csak néhány kilométer jutott neki a bemelegítésre. Ezzel szemben Kalle szinte állandóan R5-ösben csücsül, és az igen kemény kihívást jelentő WRC 2-es rendezvényeken sorra bizonyítja versenyképességét.

És az eredmény:
Kalle Rovanpera: 1:29:19
Harri Rovanpera: 1:33:25

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33