|
December 10. Immáron huszonkettedik alkalommal került megrendezésre a magyar ralis élet egyik levezetésének számító Mikulás rali. A december 8-án kezdődő eseményre több mint száz páros jelezte részvételét mind licenszes mind amatőr kategóriában, így a vasárnapra betervezett teljes versenynapon a pálya szélére kilátogató nézők garantáltan nem unatkoztak a veszprémi lőtéren. A futam pontosan hat gyorsasági szakaszt rejtett magában két részt érintve – a Kislőtér 14 kilométeres versenytávját követően 10 kilométerrel Jutaspuszta következett, mely kettős a nap folyamán még kétszer megismétlésre került volna – ám a zárás a tervezettnél korábban történt, hiszen a szervezők az utolsó szakasz teljesítését végül törölték a december 9-ei menetrendből. Ollé Sándor igen határozottan mutatta meg győzelmi terveit már a legelső gyorson – a Skoda Fabia R5-össel rajthoz álló versenyző egész nap képes volt dominálni és szakaszokat nyerni. Csupán egy részen érkezett be a hatodik helyre, ahol kormányszervó gondok miatt kellett búcsút vennie a legelőkelőbb pozíciótól. A sárga Skodától végül senki sem tudta elvenni az idei Miku elsőséget, hiszen a második helyen érkező Balogh János is csak egy tisztes távolból tudta követni a hétvégén a márkatársat. Baloghék számára egy szakaszgyőzelem azért befigyelt, hiszen pontosan azon a jutaspusztai felvonáson tudták kihozni magukból a legjobbat, ahol Ollé teljesítménye egy hatodik időt eredményezett. Végeredményben huszonkét másodperces hátránnyal a dobogó középső fokán ünnepelhetett a Balogh János-Holczer Dániel kettős. A harmadik pozíciót megszerző Bútor Róbert szintén azon versenyzők közé tartozik, aki ott végzett, ahol kezdett. Reggel a Kislőtéren egy harmadik idővel melegített be, és úgy tűnt, Róbertnek tetszik ez a pozíció, így végig határozottan tudta azt a teljesítményt mutatni, mely a kívánt végeredményt meg is hozza. A menet szoros volt, hiszen a teljesített öt szakasz után csupán 3,7 másodperc választotta el őt Balogh Jánostól. A három Skoda Fabia R5-ös után következhetett az első kék ovál, melyet Klausz Kristóf irányíthatott. A korábban Peugeot 208-asban mozgolódó versenyző navigátorát természetesen a Ford Fiesta R5-ösbe is magával hozta. Csányi Botonddal a jobbján szépen fejlődött Kristóf, és az utolsó szakaszon úgy tűnt, rá is érzett az autóra, hiszen egy második idővel gazdagodhatott a páros. Az ötödik idő Kovács Antalé lett, míg Hevesi István a Mitsubishi Lancer Evo-val egy igen komoly tempót diktálva, sok-sok R5-öst maga mögé utasítva a Mikulás rali összetettbeli hatodik pozícióját szerezte meg a veszprémi lőtéren december második hétvégéjén. A hétvégén egyébként nagy érdeklődés övezte azt a Herczig Norbertet, aki az idei évben az Európa Bajnokság mezőnyében tette próbára magát. A MOL Racing Team versenyzője a héten tett nagy bejelentés szerint jövőre a legújabb fejlesztésű Volkswagen Polo GTI R5-össel teljesítheti kontinensviadalunkat. Ennek előszeleként a Baumschlager csapat a Mikulás ralira odaadta a nemrég megszerzett VW-t, hogy igazi versenykörülmények között ismerkedhessen meg Herczig Norbert és Ferenc Ramón a leendő társsal. A 2018-as Mikulás Rallye végeredménye: Lara |
33 |