l1
l2


 

Bodolai: Motiváló ózdi eredmény

Szeptember 7.
Feltöltődve, sikeres hétvégét teljesítve zökkent vissza a nyári szünet után a rali vérkeringésébe Bodolai László és navigátora, Popovics László. Az ózdi és salgói pályák egészen jól feküdtek a Ford Fiesta R5-ösnek, végül pedig egy dobogóközeli pozíciót, a negyedik helyet ünnepelhették meg a vasárnap délutáni célban.

A nyári pihenést követően szeptember első hétvégéjén a Steelvent Ózd Rally keretében térhettek vissza a magyar bajnokság főszereplői a gyorsasági szakaszokra. Bodolai László és állandó segítője, Popovics László az idén teljesített öt futam után az összetettbeli hetedik helyről várhatta a folytatást a pontgyűjtésre, mely egészen jól sikerült Borsod-Abaúj-Zemplén és Nógrád megye útjain. A magyar bajnokság hatodik megmérettetésével az első versenynapon Ózd környékén bizonyíthatott a két Laci, míg vasárnap Salgótarján központjából vághattak neki a zárónap versenykilométereinek.

A rajt előtti tesztelésen Hollóháza környékén kicsit visszarázódhatott a Bodolai - Popovics kettős a versenyzésbe, mely során megpróbáltak teljes mértékben ráhangolódni az igazi aszfaltos küzdelmekre. A felkészülésen a Hadik Rallye Team-től igen jó futóműbeállításokat kapott a Ford, melynek előnyei egész hétvégén érezhetőek voltak. A nagy menet előtt augusztus 31-én a géptátvételek során már lázban égtek a srácok, és még aznap késő délután az ózdi stadion salakos pályáján küldhették meg kedvükre a Ford Fiesta R5-öst. A körözés felért magával a bemelegítéssel, és a páros négy másodperccel maradt csak el a prológ legjobb idejétől. 

Az értékes bajnoki pontokért való küzdelmek szombaton reggel kezdődtek meg a királdi körgyorssal, amely pici árnyékot vetett Bodolaiék első versenykilométereire a nap folyamán visszatérve az adott szakaszra, hiszen a csapattársak, Hadik András és Bacigál Igor sajnálatos módon egy kieséssel nyitották meg a hétvégét. Királdon átlagolt időt kaptak a srácok, így az első igazi harcot Domaháza és Zabar között élhette át a kettős. A közel hét kilométeres szakaszon picit csúszkált a Ford, mindezek ellenére azonban egy harmadik idővel hívták fel magukra a figyelmet. A nap folytatásaként közel egyenletes teljesítménnyel érkeztek a szombat estéhez, kategóriájukban a hatodik időnél rosszabbat nem hozott a Bodolai – Popovics páros.

Vasárnap új lappal indulhattak neki a folytatásnak, hiszen a zárómomentumok Salgótarján pályáira maradtak. Hat gyorsasági szakasz teljesítése várt még a kettősre, mely szintén igen jó időeredményeket produkált, sőt, Sámsonháza hat kilométerén begyűjtötték első szakaszgyőzelmüket is a hétvégén. A legjobb idő megszerzése mindazok ellenére sikerült, hogy Bodolaiék még éreztek pár tizedet a szakaszban. Ezt követően már nagy volt az öröm, a kiegyensúlyozott teljesítménynek és kitartásnak köszönhetően végül  - Miskolc után idén már másodszor - az összetettbeli negyedik helyen ünnepelhetett Bodolai László és Popovics László a Ford Fiesa R5-ös társaságában. 

Bodolai László: "Őszintén szólva vártam már, hogy újból visszazökkenjünk a versenyzésbe. A futam előtt egy nagyon jó teszt keretében Hollóháza mellett sikerült ráhangolódni az ózdi hétvégére. A Fordba örömmel ültem bele, és minden a legjobban sikerült, a helyes beállításokra is viszonylag hamar ráleltünk, így optimistán vártuk a rajt pillanatát.

Szombaton reggel bizakodva toporogtunk a rajtban, amikor kaptuk a hírt - csapattársam, Hadik Andris a nyitórészen, Királdon kiesett, és etapként kell teljesítenünk a szakaszt. A nap során ugyan picit óvatosabb voltam az eset miatt, de lényegében csak ezen a gyorson fogott vissza a lendület, próbáltam kellően megtisztelni a királdi körgyorsot. Ez az időnkön meg is látszódott, hiszen a nap folyamán egyszer autóztunk csak hatodik időt – pontosan itt. Az összetettet nézve a negyedik idővel fordultunk rá a vasárnapra, mely igen motiváló volt a számunkra, hiszen a rajt előtt az első ötben való szereplést tűztük ki magunk elé.

A zárónap majdnem közel volt a tökéleteshez. Sámsonházán nem találtunk legyőzőre, mindazok ellenére, hogy úgy éreztem, lett volna még pár tized ebben a pályában. Őszinte leszek: a Vizslás-Salgótarján gyors volt az, melynek a céljában mertem azt gondolni, ez lesz a legjobb idő. Mindkét alkalommal harmadikként fejeztem be azt a szakaszt, ám összességében semmit nem sajnálok, hiszen a cél teljesült – egy erős élmezőnybeli eredménnyel és a tervek megvalósításával sikerült hibamentesen befejeznünk az ózdi megmérettetést."

Partnerek: Gyémánt-Net, Polytech-Industrie Csõrendszerek, Wnt Kft. Debrecen, Intertár, Multigroup, Multigran, Multiraktár-Assets Kft., Triál-Tech Kft., HB Pack Kft., Csirmaz Csapágy, Welding nemesacél, Pro-Moulding, Ratizol, Welding hegesztéstechnika, Öko Racing Média Kft., Fotfa Kft., Ford Hungary Rally Team Kft., Nexus Gép Kft., Immo-Mont Kft., Tisza Cad Kft.

(x)

 

 

 

 

 

 

 

 

33