l1
l2


 

Neuville: "Az ide vezető út nem volt egyszerű"

Augusztus 22.
Ha minimálisan is, de tovább növelte előnyét a világbajnoki ponttáblázat élén Thierry Neuville a múlt hétvégén. A Hyundai versenyzője lényegében hazai pályán a második helyet csípte el, mely a hétvége történéseit tekintve nem is olyan rossz eredmény – mivel könnyen lehetett volna rosszabb is...

Thierry, beszéljünk pár szót a hétvégéről - a második helyen végeztetek, a nagy vetélytárs, Seb Ogier előtt és növeltétek előnyötöket a bajnokságban. Ha kívülről nézzük, jó hétvégén vagytok túl. Belülről hogyan élted meg?

Neuville: "A végeredmény természetesen kielégítő, de az ide vezető út nem volt egyszerű. Mindenképpen a bajnokságot tartjuk szem előtt, így tényleg okosan kell versenyeznünk az év végéig. Eddig minden futamot sikerült befejeznünk, és ezt a sorozatot nem szabad megszakítanunk. Péntek reggel úgy vágtam neki a szakaszoknak, hogy minden rendben, érzem a sebességet is, ám közbejött egy sebváltó probléma, és más beállításokra kellett áttérnem, mely picit megbonyolította a helyzetet, ám ettől kezdve nagyon kellett küzdenem az idővel. A szombat egy fokkal jobb volt, az autóban történt módosítások jobban működtek és kényelmesebben éreztem magam. Ott és Seb azonban olyan tempót diktált a szakaszokon, melyek után aztán tényleg csak futottunk. A bajnokságban akikkel küzdök, azok mind előttem voltak, ám valahogy így a végére a következetesség mégis kifizetődött. Seb egy apró hibát elkövetett, Ott azonban folyamatosan tudta nyomni neki és lehetett látni, hogy jól érzi magát ezeken az utakon. A powerstage-n azonban én hibáztam, és sajnos jó pár pontot buktam emiatt."

Egy kicsit térjünk ki az autóban történt módosításokra - nyilvánvalóan pénteken volt probléma, és megváltoztattátok a diffit, de mi nem működött?

Neuville: "A Korzikán használt diffi volt most az autóban, ami sokkal nyitottabb és mindig blokkolta a kerekeket. Valójában ezzel elvesztettem a hatékonyságot. Dani nagyon jól tudott haladni, és az elején nem tudtunk közel azonos időket sem autózni. Vasárnap azonban már minden jól ment, éreztem az autót, a powerstage rajtjához túl optimistán álltam oda, de szerencsére egy plusz pontot még így is sikerült megcsípni.”
Túl optimista?

Neuville:"„Igen, egész hétvégén nem nagy kockázatot vállaltam, próbáltam megtalálni a jó sebességet, és azt gondoltam, rendben, próbáljunk meg néhány pontot szerezni az utolsó kilométeren. Volt egy érzésem, hiszen az eddigi powerstage-k egészen jól sikerültek. Most azonban nem feltétlen úgy alakult a zárórész, ahogy szerettem volna, de nem sült el rosszul, így lehet készülni a következő versenyre."

Az ismeretlen következik a török rali keretében. Hogyan kezdesz felkészülni egy olyan eseményre, amiről tényleg nem tudsz semmit?

Neuville: "Valójában Törökország esetében is azt kell nézni, milyenek a feltételek. Először letudjuk majd a pályabejárást, ott szembesülünk majd a körülményekkel és az alapján eldönthetjük, képesek leszünk-e a győzelemre vagy sem. Nagyon oda kell tennünk magunkat, hiszen biztos vagyok benne, hogy Seb és Ott is majd a legjobbra fog törekedni. Kemény kihívás lesz, de várjuk!”

Nicolas, ahogy Thierry is mondta, nehéz hétvégén vagytok túl. Pénteken vagy szombaton gondoltad volna, hogy a dobogó középső fokán ünnepelhettek?

Nicolas Gilsoul (Thierry Neuville navigátora): "Hogy őszinte legyek, nem gondoltam volna, sőt, a péntek után inkább csalódottságot éreztem, mintsem reményt. Elgondolkodtam én is azon, min kellene változtatni egy versenyképesebb tempó reményében. Szerencsére szombat délután sikerült sok okosságra jutnunk a mérnökökkel, és ez vasárnap már érezhető is volt. Összességében most már nagyon boldog vagyok."

Lassan-lassan azért közeledünk a bajnokság végéhez. Lényegében jó előnyötök van, ám még minden lehetséges. Nagyobb lehet a nyomás rajtatok emiatt?

Gilsoul: "Én jól érzem magam Thierry mellett, jól dolgozunk együtt, próbálunk nem stresszelni. Úgy érzem, jól felkészültek vagyunk az utolsó négy futamra is. Most azt mondom, képesek vagyunk megküzdeni ezzel a nyomással."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33