l1
l2


 

A Fordnál tudják hogyan kell Német Ralit nyerni

Augusztus 14.
Győzelemben bízva vág neki a világbajnokság német megmérettetésének az M-Sport Ford. A kék ovál címvédőként térhet vissza a német pályákra, azonban a tavalyi győztes már elhagyta a csapatot, így Sebastien Ogier-re és Elfyn Evans hárul a feladat, hogy idén se legyen gyorsabb a Fiestánál.

Az EcoBoost meghajtású elsődleges Ford Fiesták a megújult aero csomaggal várják a világbajnokság immáron kilencedik állomásának a rajtját. A csapat feje, Malcolm Wilson mindhárom fiától pozitív eredményt remél, így ennek fényében zajlottak le az aszfaltos megmérettetésre való felkészülési kilométerek is. A versenyzők a tesztelések mellett egy kis szabadidős, PR programot is beiktathattak a menetrendbe - Sebastien Ogier és Elfyn Evans a Ford Niehl gyárának látogatását is letudta, mely Köln közelében található.

Malcolm Wilson, az M-Sport Ford csapatfőnöke: "A hétvégén a Rallye Deutschland-on a győzelmet célozzuk meg és biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk az élmezőnyben autózni. Tavaly első helyen tudott végezni a Fiesta, és úgy gondolom, erre ezúttal is számíthatunk.

Sebastien három alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak Németországban, így ő pontosan tudja, mi fán terem az első hely. Rajta kívül Elfyn is kifejezetten jó formában van, így okozhat meglepetéseket. Ennek fényében akár a dupla dobogóval is kacérkodhatunk.

Teemu előtt egy sokkal nehezebb hétvége áll, hiszen számára ez lesz az első aszfaltos verseny WRC-ben - fontos lépés ez a pályafutását tekintve, és biztos vagyok benne, hogy várakozással tekint a kihívásra."

RALLYE DEUTSCHLAND – AZ ASZFALT KIHÍVÁS
A Rallye Deutschland a világbajnokság egyik legigényesebb aszfaltversenyének számít, vegyes terepe pedig gyors, pontos reakciókat és a legmagasabb figyelmet igényli. Különböző jellegénél fogva az eseményen a híres Baumholder katonai tartományon keresztül kanyargós utak várják a résztvevőket ikonikus szőlőültetvényekkel övezve, gyors szakaszokkal és törött aszfaltrészekkel vegyítve. A párosoknak nem elég a felkészültség, hiszen a jó ritmus és a gyors váltásokhoz való megfelelő alkalmazkodás mind-mind befolyásolja a sikert. A pályabejárások során nagyon oda kell figyelniük a kanyarokban való kihordások lehetőségeire, hiszen ha megfelelően számolnak vele, akkor a néhol nagyon kavicsos, koszos felület nem fogja megtréfálni a versenyzőket. A szőlőültetvények övezte utaktól jelentősen különbözik a katonai terep, ahol a betonlokkokon megmaradt por is okozhat fejtörést, főleg, ha az időjárás nem az előnyös oldalát mutatja. Az előrejelzések alapján lesz bőven napsütés, de záporok, zivatarok is kialakulhatnak, melyek aztán tényleg okozhatnak komoly fennforgásokat az időeredmények tekintetében. Az idei ADAC rali augusztus 16-án, csütörtökön este St Wendel-ben veszi kezdetét, majd 18 szakaszon keresztül 325.76 versenykilométer döntheti el a bajnoki pontok sorsát.

SEBASTIEN OGIER – JULIEN INGRASSIA
Sebastien és Julien tudja, mi kell a német győzelemhez. A francia duó háromszor tudott a dobogó legfelső fokára állni, a hétvégén pedig szeretnék ezt a számot eggyel növelni. E talajtípuson egészen jó az ötszörös világbajnok páros, és a legutóbbi aszfaltos megmérettetésen, Korzikán sem találtak legyőzőre határozott versenyzésüknek köszönhetően.

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 1. (2011, 2015, 2016)

Ogier: "Finnországban nem sikerült elkapnunk a ritmust, de hétvégén, a német ralin, mely egy teljesen más esemény, arra fogunk törekedni, hogy ismét kihívói lehessünk versenytársainknak. Mindig szép dolog visszatérni aszfaltra,különösen így, hogy utoljára Korzikán autózhattunk ezen a felületen.Kemény hétvége elé nézünk, hiszen minden szakasz rejt nehézségeket, de örömmel állunk oda a rajthoz.

Mint mindig, most is a győzelem lesz a célunk, és reméljük, hogy sikerül minél több pontot gyűjtenünk, mellyel a bajnokság még szorosabbá válhat."

ELFYN EVANS – DANIEL BARRITT
Elfyn és Daniel több alkalommal is részese volt már a német futamnak, így kellő tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy hétvégén bizonyítsanak. A dobogót még sohasem sikerült elérniük, csupán egy negyedik hellyel lehettek elégedettek, így az idei céljuk mindenképpen az lesz, hogy a legjobb háromban ünnepeljenek.

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 4. (2014)

Evans: "A Rallye Deutschland egy izgalmas esemény, és azt kell mondanom, ez az egyik oka annak, hogy annyira élvezem. A szakaszok jellemzői és feltételei folyamatosan változnak, és tényleg a toppon kell lenni, ha sikert akarsz elérni.

A siker kulcsa a pontos és gyors ritmus mihamarabbi megtalálása. Az elmúlt évek alapján megtanultam, hogy egy másodpercnyi koncentrációkiesés is gond lehet, így tényleg az utolsó méterekig oda kell tenni magunkat.

Az időjárás döntő szerepet játszhat, és ha nedvesek az utak, akkor nagyon érdekesen alakulhatnak a dolgok. A teszteken nagyon jól éreztük magunkat aszfalton, így kíváncsian várjuk a hétvégét."

TEEMU SUNINEN – MIKKO MARKKULA
Teemu Suninen a rali világ murvamenője, a fiatal finn azonban most ismeretlen terepekre téved a német rali keretében. A hétvégén első ízben teljesíthet aszfaltos WRC-vel.

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 16. (2017)

Suninen: "Ez lesz életem első aszfaltos versenye WRC-ben, így pályafutásomban is komoly előrelépésre tehetek szert. A teszteken kívül nem tudom, hogy kell versenyezni ezen a felületen ilyen autóval, így sok újat tanulhatok az elkövetkezendő napokban, abban biztos vagyok.

Ez a futam most tele lesz kérdésekkel és válaszokkal, mely úgy érzem, idén a legnagyobb kihívást jelenti számomra. Bízom benne, hogy a legjobb formámat tudom majd nyújtani a változatos körülmények között."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33