l1
l2


 

Herczig volt a leggyorsabb, de Kazár nyert Veszprémben

Július 8.
Kazár Miklós győzelmével ért véget az országos rali bajnokság veszprémi megmérettetése. A verseny leggyorsabbja azonban Herczig Norbert volt, azonban az EB-n vitézkedő bajnok nem kívánt beleszólni a bajnokságba így a pódiumon leadta menetlevélt. A második helyen végül Turán Frigyes zárta a ralit, míg Balogh János a harmadik helyért pontokat vihette haza.

Másfél versenynapra leosztva tudhatták le az országos rali bajnokság immáron második murvás kilométereit a sorozat résztvevői. A szombat első versenynapként került bele a versenykiírásba, melynek keretében délután negyed ötkor rajtolhatott el a Veszprém Rallye első gyorsasági szakasza Márkó és Jutaspuszta között, mely részt még egyszer az este folyamán megismételhették a srácok.

Sajnos nem kellett sokáig várni első áldozatára, a nyitó jutaspusztai gyorsaságin Vincze Ferenc és navigátora, Farnadi Ágnes a Skoda Fabia R5-össel nagyon balesetet szenvedett, melynek következtében a pilóta orvosi ellenőrzésen át, de szerencsére komolyabb sérülés nem érte a párost, azonban a versenyt meg kellett szakítani, az élmezőny további tagjai így megállapított időt kapta. A nyitó szakaszon végül Bútor Róbert ragadta magához a vezetést, márkatársa, a szintén Skoda Fabia R5-össel száguldó Balogh János előtt.

A második gyorsaságin már Herczig Norbert és társa, Ferencz Ramón bizonyított – az Európa Bajnokságon résztvevő páros egy kis hazai élménygyűjtés céljából érkezett a veszprémi lőtérre, és a bajnoki címvédő Skodás duó szakaszgyőzelemmel zárta a napot.

Norbiék vasárnap reggel ott folytatták, ahol szombaton este abbahagyták. Hat gyorsasági maradt a zárónapra, melyek közül kettőt nem tudott a páros a legjobb idővel zárni – Hajmáskér mindkét alkalommal mondhatni mumus volt, hiszen a harmadik időt hozták össze az R5-össel a délelőtt és a délután folyamán is egyaránt. Az utolsó szakaszon egy defektet ugyan begyűjtöttek, de ez sem szegte kedvüket, hiszen az időeredményeket tekintve a futam győzteseként ünnepelhettek volna. Végül azonban úgy döntöttek, hogy sportszerűségből kikésnek az ellenőrzőből, és a menetlevelet leadva átadják a lehetőséget és a pontokat azoknak a versenyzőpárosoknak, akik egész évben harcolnak egymással az értékes bajnoki helyezésekért. "A négy nap alatt végig élveztük a versenyt, vigyorogtunk már a teszt alatt is. Nagyon jó volt itthon menni megint, azonban már az év elején eldöntöttem, akármi is lesz a Veszprém Rally vége, nem szeretnék beleszólni a srácok dolgába, ezért a leadjuk a menetlevelet." - mondta Herczig a céldobogón.

Így aztán Kazár Miklós kerülhetett a középpontba – az egész hétvége alatt szó szerint is szárnyaló miskolci pilóta futamgyőzelemmel zárta a 25. TAXI4 Veszprém Rallyt a Korda Racing által felkészített Skoda Fabia R5-össel.

Mögötte végülmásodikként az a Turán Frigyes érkezett, aki a Hyundai-os kilométerek után Veszprémre ismét a Fiestát vette igénybe. Friciéknek akadtak bőven izgalmak, hiszen vasárnap reggel rögtön egy megforgással kezdtek be, mely momentum egészen jó ébresztőnek bizonyult, hiszen ezt követően szépen lassan faragtak a hátrányból és lépkedtek előre – egészen a dobogó középső fokáig. A dobogósok sorát Balogh János zárja, aki a győzteshez hasonlóan szintén egy cseh márkával teljesítette a veszprémi hétvégét.

A negyedik pozíció Bútor Róbertet illette meg, aki mögött közel egy perccel érkezett ifjabb Kiss László a Fiesta R5-össel. A hatodik helyről Hadik András jelentkezett be.

A célba érkezők lényegében már boldogok lehettek azzal, hogy sikeresen teljesítették a nyolc szakaszt jelentő hétvégét, hiszen akadnak olyan duók, akiknek ez jött össze – Vinczéék ugyebár a legelső gyorson pálya szélére kerültek, ugyanezen a pályán szenvedtek balesetet Hibjánék, míg Maricsekék léptek vissza a versenyzéstől. Menetlevél leadás mellett döntött a Ford Fiestás Marozsi zsolt, míg Olléék számára műszaki probléma okozott fennakadást.

Hatalmas bukással zártul a rali a közönségkedven Ladás pilóta, Vizelli Károly számára, a pilóta autójában végsebességnél ment el a fék, de szerenécsére a többszöri szaltó után a versenyzők sértetlenül szálltak ki az összeroncsolódott Zsiguliból. Kovács Antalék egy kitört kerékkel gazdagodtak, akik mellett többek között Velenczei Ádámék számára pedig két defekt parancsolt megálljt nem messze a záró szakasz céljától.

A 2018-as Veszprém Rallye végeredménye:
1.Kazár Miklós/Tóth Zsolt - Skoda Fabia R5 1:12:38.7
2.Turán Frigyes/Bagaméri László - Ford Fiesta R5 +9.6   
3.Balogh János/Szőke Tamás - Skoda Fabia R5 +17.4       
4.Bútor Róbert/Tagai Róbert - Skoda Fabia R5 +26.6       
5.ifj.Kiss László/Kissné Varga Zsuzsanna - Ford Fiesta R5 Evo +1:20.9
6.Hadik András/Igor Bacigal - Ford Fiesta R5 +2:25.4
7.Osváth Péter/Nemes Csaba - Skoda Fabia R5 +2:26.3
8.Gyarmati Ariel/Kocsis György - Mitsubishi Lancer EVO +2:50.0               
9.Rongits Attila/Hannus László- Mitsubishi Lancer EVO 9 RS +3:02.6        

10.Lencse Zoltán/Kovács Szabolcs – Ford Fiesta R5 +3:43.6…

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33