|
Június 25. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros azonban ennek ellenére jól szerepelt, hiszen a D3-as kategóriát megnyerte, míg D csoportban és abszolút értékelésben is a második helyen végezett a Ford Escort RS 1800 Mk II-essel. Ezzel 18 pontra növelte előnyét az Európa-bajnokságon. Csapatértékelésben a Scuderia Coppa Amici nyerte az Ypres Ralit, így óriási előnnyel, 36 ponttal vezeti a csapatbajnokságot. "Ilyen nehéz versenyem még soha sem volt, de ugyanezt mondta Kerekes Joti is - mesélte Wirtmann. - Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen jó helyezést érünk el. Most indultunk először ezen a versenyen. A pályabejárást nagyon szigorúan vették, csak kettőt lehetett tréningezni minden pályán. Nekünk még kellett volna két kör, hogy jól fel tudjuk írni. A historic Eb mezőnye előtt elment a modern rali is, úgyhogy mire mi elrajtoltunk egészen más volt a pálya, mint amit felírtunk. A kanyarív megmaradt, de ahol az volt felírva, hogy úton, ott nem lehetett az úton menni, le kellett vágni, de mentünk kukoricásban is. A sok kihordás és kijárás okozta a legnagyobb nehézséget. Mész egy nagyon szűk, de tiszta úton, odaérsz az elágazáshoz, ami betonlapokból van kirakva, mellette homok, a homokban kő. Volt olyan hely, ahol negyven centi mély volt a lyuk az aszfalt mellett. Mi a kis kerékkel nem mertünk lemenni, mert kiszakítja a futóművet vagy kicsípi a gumit. Ezért fent a porban, homokban próbáltunk evickélni. Ahogy az eleje ráment a homokra, azonnal eltúrta az orrát, amikor a hátulja is ráért, gázzal el lehetett fordítani, de akkor meg a hátulja tört ki és lógott le az árokba. Vagy harminc ilyen lelógásunk volt. Egy darabig szoros csatát vívtunk Karl Wagner Porschéjával, előtte is voltunk, de aztán elkövettem egy hibát. Joti mondta, hogy jobb 1, 20, elág, jobb 3. Odaértünk és látom, hogy balra fordul az út. Mit tesz ilyenkor az ember? Elfordul balra. Igenám, de az út tényleg jobbra fordult, csak éppen nem lehetett látni, hogy jobbra is van elág. Itt veszítettünk 16 másodpercet, amit úgy gondoltam, hogy nem tudunk behozni, onnan már nem is forszíroztuk. Az eredménnyel így is maximálisan elégedett vagyok. Három szakasszal a vége előtt az első kerék kapott egy akkora pofont, hogy a kormány eltörte a hüvelykujjamat. Próbáltuk jegelni, a kesztyűt nem tudtam ráhúzni, úgyhogy ma (hétfő) reggel az orvosnál kell kezdenem. A historic mezőny mellett ment a belga bajnokság is, ahol több Escort is volt. Ők versenygumit használnak, és annyira ismerik a pályákat, hogy az előttem rajtoló mondta, nekik nincs is itinerük, fejből megy. Éppen ezért volt meglepetés, hogy egyetlen belga Escort sem végzett előttünk. Jól szerepelt a Scuderia Coppa Amici is. A Mekler-Mekler-Mikó párossal közösen mi szereztük a legtöbb pontot, így a csapatértékelést is megnyertük és a bajnokságban is az élen állunk." A csapat következő versenye a Baranya Kupa lesz, az Országos Historic Ralibajnokságban. YPRES RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK 1. Wirtmann Ferenc 60 pont HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK 1. Kerekes József 60 pont HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, CSAPATTOK 1. Scuderia Coppa Amici 119 pont HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018 március 16–17. Costa Brava Rali WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI 2008. C korcsoport magyar bajnok A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány (x) |
33 |