l1
l2


+

 

Jobb folytatásban bízik a Citroen

Június 6.
Egy érdekes első félév után a Citroen Racing jobb folytatásban bízva várja a világbajnokság hetedik állomását. Az előzetes tervek szerint három autóval utaztak volna Szardíniára, ám Kris Meeke elbocsájtása után már csak Craig Breen-ben és Mads Östberg bízhatnak.

A tengerparti üdülőhelyekre jellemző nyugodt és békés légkör várja az Algheroba érkező párosokat, mely a világbajnokság hetedik állomásának a központját adja az idei évben is. Szardínia szigetén határozottan nyári szünetet élhetnének át a résztvevők, ám mégis sincs idő arra, hogy felelevenítsék a dolce vita életérzést, hiszen a teljesítésre váró kilométerek igen megterhelőek a maguk szűk , tekergős útszakaszaival. Nagyon sok helyen okosan kell bánni a fenevadakkal a versenyzőknek, hiszen akadnak annyira szűk részek, hogy az autó is éppenhogy elfér. Külön figyelmet kell fordítani a pályabejárások során az utakat szegélyező fákra, sziklákra - a precíz itinerek tehát kulcsfontosságúak lesznek június második hétvégéjén.

Egy svéd és portugál lehetőség után az a Mads Östberg juthat immáron harmadszor szóhoz a franciáknál, aki Szardínián korábban már tíz alkalommal szerencsét próbálhatott. A norvég nagyon jól ismeri a szigeti utak sajátosságait, és ez az év egyik kedvenc eseményeként tekint a most következő megmérettetésre. Minden bizonnyal örömmel emlékszik vissza a 2014-ben megszerzett második helyezésre a Citroen-nel, miután izgalmas harcot vívott az akkori domináns Volkswagen-ekkel. Östberg nagyon jól tudja, hogy hatalmas előnnyel kezdhet neki az első versenynap kilométereinek – a rajtoltatási rend miatt ő tizedikként teljesítheti majd a pénteki szakaszokat, mely igen kedvező előnyben részesítheti őt.

Craig Breen bár ebben a körben a kevésbé tapasztalt résztvevők közé tartozik, mindezek ellenére az előző, portugál futamon mutatott kitartó teljesítményére építve, bizakodva tekint a szardíniai hétvégére. Rajtsorrend esetében ő nyolcadikként vág neki a pénteknek, ami szintén nem egy rossz pozíció. Csak úgy, mint Mads, az észak- ír fiú is egy két napos teszten vehetett részt a versenyt megelőzően.

Az új generációs WRC-k világában az előző év izgalmai ezúttal is megismétlődnek, sőt, talán még parázsabb küzdelmek zajlanak idén az élmezőnyben az értékes bajnoki pontokért. Minden szereplés eredménye számít, ezért pedig Szardínián is garantált a világbajnokság már megszokott adok-kapok helyzete. Szardínia esetében az előző évi felvonáshoz képest ugyan történtek változások, de nem nagy léptékűek – pénteken egyedül a Castelsardo gyorsasági új a maga 14,37 versenykilométerével. Szombaton komoly kitartásra lesz szükség a résztvevők részéről, hiszen egy jó 150 kilométeres versenytávval kalkulálhatnak, ahol kétszer teljesítik le a Monti Di Ala (28.52km) és Monte Lerno (28.89km) szakaszokat. A zárónap pedig nemcsak a powerstage küzdelmeit garantálja, hanem a gyönyrű szép tájat is, háttérben a tengerrel.

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatfőnöke: "Ez az esemény igen különleges minden évben, hiszen komoly magatartást és szigorúságot igényelnek az utak a párosoktól. Célunk nem bonyolult – az élmezőnyben szeretnénk dominálni. Craig például Portugáliában bizonyított, így akár tőle is remélhetünk pozitív eredményeket Szardínián. Mads korábban egy Citroen-nel már megmutatta dobogóra termettségét, így ő is egy olyan versenyző, aki megkavarja a hétvége alakulását."

Craig Breen: "Ez az egyik olyan futam, melyhez kevésszer volt szerencsém, de szerencsémre legyen mondva, hogy a tavalyi menetrendhez képest nem sok változás történt, így nagyon nem kerülök hátrányba versenytársaimhoz képest. Ez nem feltétlenül a kedvenc versenyem, mert soha nem könnyű megtalálni a megfelelő vezetési ritmust a folyékony ám nagyon szűk, technikás utakon. Pénteken egy jó rajthelyem van a nyolcadik pozícióval, ezért a pénteki eredményre fogok fókuszálni első körben, aztán majd meglátjuk."

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 25. (2017)

Mads Östberg: "Az egyik kedvenc ralim következik most, ahol mindig is gyors tudtam lenni. Először is, nagyon jó ütemű itinerre van szükséged, és meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt és ritmust, illetve érezned kell nagyon, mikor és hogyan fér el úgy tökéletesen az autó, hogy semmit ne találj el a pálya vonalán. Sokat tanultam a C3 WRC-ről Portugáliában, és végül egészen tisztességes sebességet mutatott. A teszt két napja segített nekem megtalálni a megfelelő ütemet, mely szerintem kellett ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználhassam a jó helyzetemet a pénteki rajtnál."

Rajthoz állások száma: 10
Legjobb eredmény: 2. (2014)

A 2018-AS RALLY ITALIA SARDEGNA A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 20 gyorsasági szakasz, amely összesen 314,36 versenykilométert jelent
  • 35 fokos levegőhőmérséklet, 50 fok a talajon, ez pedig az autón megközelíti a 60 fokot is – az elmúlt évek tapasztalatai alapján ezek a maximális hőmérsékletek Szardínián
  • Öt győzelem a Citroen listáján - Sebastien Loeb 2005, 2006 (Xsara WRC), 2008 (C4 WRC) és 2011 (DS3 WRC), és Mikko Hirvonen 2012 (DS3 WRC
  • 2004 az az év, amikor San Remo-ból a futam elköltözött Szardíniára

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33