l1
l2


+

 

Turán nyerte az első napot Szombathelyen

Május 26.
Izgalmas körülmények közepette Turán Frigyes áll az élen az Iseum Rallye első versenynapját követően. A Hyundai i20 R5-ösben első ízben helyet foglaló versenyző után egy Ford következik Hadik András irányításával, míg a harmadik helyen a harmadik márka – a dobogósok sorát Kazár Miklós zárja a Skodával, akinek csupán egy másodperces hátránnyal kell kalkulálnia a szombati hat szakasz után.

Május utolsó hétvégéjének szombatján kezdetét vette a 2018-as szezon első murvás megmérettetése az Iseum Rallye keretében. A futam központja Szombathely lett, mely város igazán különleges és jellegzetes szakaszaival várja a versenyzőpárosokat és az érdeklődőket is egyaránt. Az első versenynapon hat gyorsasági szakaszon küzdhettek meg az értékes időeredményekért a résztvevők, mely kilométerek során pontosan négy szervizparkos kitérő állt rendelkezésükre. Reggel és a nap zárásaként a csapat társaságában kezdhették meg és fejezhették be a napot, majd egy Szeleste és egy Katlan után újból visszatérhettek a parkba finomhangolás gyanánt. Ezt a kört egyébként még egyszer megismételték a nap folyamán ugyanebben a felállásban egy szünettel, majd végszóként a Katlan B következett, mely 5,3 kilométerrel volt hosszabb a nap folyamán már teljesített változattól.

Hat szakasz után az a Turán Frigyes áll az élen, aki a Ford után első ízben bizonyíthat a Hyundai legújabb generációs R5-ösével. Már a kezdés parádésra sikeredett – a legelső gyorsasági szakaszon abszolút időt hozott össze navigátorával, Bagaméri Lászlóval. Ahogy a VB menőktől is hallhattuk, murván igen meghatározó a rajtpozíció, mely tény Magyarországon is egyértelműen bebizonyosodott a szezon első kavicsos megmérettetésén – Frici a pénteki kvalifikáción elért eredményének köszönhetően kedvére válogathatott a pozíciókból, és nem véletlenül bökött rá a tizenötös számra. A nap folyamán egyetlenegy hiba csúszott a számításba, a Katlan második felvonásán – Friciék megforogtak, és csak a tizenhatodik időt tudták elcsípni. Mindezek ellenére kitartóan gyűrték tovább a szombathelyi kanyarokat, és közel 10 másodperces előnnyel fordulhatnak rá az utolsó versenynapra.



"A Hyundai i20 R5-öt vezetését igazából hamar megszoktam, amit a stabilan jó időeredmények is bizonyítottak. Szinte csak tizedek választották az egyes helyezéseket, akkor is, amikor mi voltunk legelöl, vagy eggyel hátrébb. A nap végén 9,7 másodperces előnnyel vezetjük a versenyt, de az idáig vezető út nem csak a pályák felülete miatt volt rögös. A 4. gyorsaságin túlcsúsztunk, leállt az autó, újra kellett indítani, egy R5-ös esetében nem csak egy gombnyomás. Ennek ellenére megőriztük vezető helyünket, és az utolsó körben a gázpedál jeladó hibája ellenére is tudtuk növelni az előnyünket. Igaz, ehhez az ellenfelek kisebb hibázása is hozzájárult, de nekünk is voltak gondjaink." - mesélte a nap történéseit Turán.

A második helyen Hadik András érkezik, aki a szezon első két állomásán aszfaltos körülmények között győzelembe tudta hajszolni a Fiestát. Esélye egyelőre még most is meglehet a dobogó legfelső fokára, hiszen hátránya nem tetemes – de a tükörbe szorgosan kell nézegetnie, hiszen a harmadik pozícióból Kazár Miklós szemet vetett az eggyel jobb helyre. A Skoda Fabia R5-össel mozgolódó versenyző mindösszesen egy másodperccel van elmaradva a Fordtól.

A negyedik idővel Vincze Ferenc következik Farnadi Ági társaságában, aki szintén márkaváltáson esett át – a cseh márka után egy Ford került a kezébe, amit nem is terelget rosszul, hiszen a dobogótól 2,3 másodpercre van. Az ötödik Balogh János, akire Ranga Péter érkezik egy másodperces hátránnyal, míg hetedikként Bútor Robi fejezte be az Iseum Rallye első versenynapját.

Az ORC mezőny szombati legjobbja Rongits Attila és Hannus László a Mitsubishi Lancer Evo-val. A páros nem feltétlen lehet nyugodt, hiszen Hevesi István és Bottyán János még komolyan megszorongathatják őket a második helyről – hat szakasz után két másodperccel csak elmaradva a legjobb pozíciótól.

A 2018-as Iseum Rallye szombati eredménye:
1.Turán Frigyes/Bagaméri László - Hyundai i20 R5 30:25.0
2.Hadik András/Igor Bacigál - Ford Fiesta R5 +9.7
3.Kazár Miklós/Tóth Zsolt - Skoda Fabia R5 +10.9
4.Vincze Ferenc/Farnadi Ágnes - Ford Fiesta R5 +13.2
5.Balogh János/Szőke Tamás - Skoda Fabia R5 +17.2
6.Ranga Péter/Holczer Dániel - Skoda Fabia R5 +18.2
7.Bútor Róbert/Tagai Róbert - Skoda Fabia R5 +23.7
8.Kovács Antal /Istovics Gergely - Ford Fiesta R5 +39.2
9.Rongits Attila - Hannus László - Mitsubishi Lancer Evo +40.4
10.Hevesi István - Bottyán János - Mitsubishi Lancer Evo +42.7

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33