|
Május 17. A kihívás: A világbajnokság soron következő országának északi részén, Porto város közelében, a portugál rali a lágy, homokos és kavicsos utakat veszi birtokba május harmadik hétvégéjén. A jó gumiabroncs a csúszós szakaszokon fontos tényező, melynek tartósnak és ellenállónak kell lennie a kőzetek által okozott ütéseknek, különösen a második menetben. A Pirelli versenyzők: Az idei szezonban eddig két győztese van e kategóriának, a svéd Denis Radstrom és a francia Jean-Baptiste Franceschi, akiket csak egy pont választ el. Egy másik svéd, Emil Bergkvist is közel áll hozzájuk Svédország és Korzika után. A küzdelem ezúttal is garantált lesz, hiszen összesen 14 versenyzőpáros áll rajthoz Portugáliában a juniorok között, akik azonos fejlesztéssel, egy-egy Ford Fiesta R2T-vel küzdhetnek meg a pontokért. Az abroncs: a Pirelli a Scorpion K-t szállítja le Portugáliába, melynek célja a laza kavicson való hatékony autózás megvalósítása és a teljesítmény javítása a tartósság veszélyeztetése nélkül. Maga a Scorpion két összetételben áll rendelkezésre – a K4 a keményebb, míg a K6 a lágyabb összetételű abroncsot jellemzi. A szabályok: A versenyzők a verseny alatt legfeljebb 22 gumiabroncsot használhatnak fel, külön elosztással a shakedown számára. Az esemény: A portugál rali május 17-én, csütörtökön kezdődik el egy látványos rajtceremóniával a Guimaraes kastélyban, majd a Lousada rallycross pályáit veszik birtokba a résztvevők. Összesen 20 gyorsasági szakasz szerepel a menetrendben, 358,19 versenykilométerrel, közel 100%-ban hasonló pályákkal, mint 2017-ben. Lara |
33 |