l1
l2


+

 

Murván is harcba szállnak a juniorok

Május 17.
A junior világbajnokság feltörekvő tehetségei a harmadik világbajnoki küzdelemmel nézhetnek farkasszemet az idei szezonban a portugál futam keretében. A svédországi hó és a korzikai aszfalt után ez lesz az első murvás megmérettetése a sorozat Y generációja számára.

A kihívás: A világbajnokság soron következő országának északi részén, Porto város közelében, a portugál rali a lágy, homokos és kavicsos utakat veszi birtokba május harmadik hétvégéjén. A jó gumiabroncs a csúszós szakaszokon fontos tényező, melynek tartósnak és ellenállónak kell lennie a kőzetek által okozott ütéseknek, különösen a második menetben.

A Pirelli versenyzők: Az idei szezonban eddig két győztese van e kategóriának, a svéd Denis Radstrom és a francia Jean-Baptiste Franceschi, akiket csak egy pont választ el. Egy másik svéd, Emil Bergkvist is közel áll hozzájuk Svédország és Korzika után. A küzdelem ezúttal is garantált lesz, hiszen összesen 14 versenyzőpáros áll rajthoz Portugáliában a juniorok között, akik azonos fejlesztéssel, egy-egy Ford Fiesta R2T-vel küzdhetnek meg a pontokért.

Az abroncs: a Pirelli a Scorpion K-t szállítja le Portugáliába, melynek célja a laza kavicson való hatékony autózás megvalósítása és a teljesítmény javítása a tartósság veszélyeztetése nélkül. Maga a Scorpion két összetételben áll rendelkezésre – a K4 a keményebb, míg a K6 a lágyabb összetételű abroncsot jellemzi.

A szabályok: A versenyzők a verseny alatt legfeljebb 22 gumiabroncsot használhatnak fel, külön elosztással a shakedown számára.

Az esemény: A portugál rali május 17-én, csütörtökön kezdődik el egy látványos rajtceremóniával a Guimaraes kastélyban, majd a Lousada rallycross pályáit veszik birtokba a résztvevők. Összesen 20 gyorsasági szakasz szerepel a menetrendben, 358,19 versenykilométerrel, közel 100%-ban hasonló pályákkal, mint 2017-ben.

Terenzio Testoni, a rali részleg vezetője elmondta: "Portugáliáról jól tudjuk, hogy az egyik legnehezebb futama a bajnokságnak gumiabroncsok tekintetében, néhány hosszú szakaszban, amely puha kavicsos kanyarokat jelent. A pályák különlegessége, hogy a felszín hamar - úgymond - lebomlik, és a második körre a nyomvályús kanyarok éles kőzeteket, köveket rejthetnek. A precíz kormányzás elengedhetetlen, és a gumiabroncsok kezelése alapvető készség lesz a hétvégén."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33