l1
l2


+

 

Sikerre éhes Citroen megy Portugáliába

Május 15.
Három autóval támadja a portugál utakat a Citroen csapata. A Kris Meeke, Craig Breen és Mads Östberg trióval a francia márka úgy érzi, növelheti sikeres versenyei számát. Mindegyik párosban benne van az akarat, és az autó is elérte murván azt a szintet, hogy a dobogós helyekért harcoljanak Portugáliában.

A világbajnokság egyik legfontosabb eseménye, Portugália egy olyan futam, ahol minden versenyzőpáros a győzelemről álmodik. Hatalmas népszerűsége a rajongók körében egyértelműen megmutatkozik, és gyönyörű gyorsasági szakaszait mindenki tiszteletben tartja.

A Citroen Racing egészen kedvező versenyzőfelállással érkezik a világbajnokság hatodik helyszínére, mely újból Európát foglalja majd be - Kris Meeke, a 2016-os felvonás legjobbja, Mads Östberg pedig 2012-ben aratott portugál földön győzelmet, amikor a rali számára még Algarve biztosította a központot. Ők ketten már csak az eredmények miatt is egészen jól ismerik az eseményt, de Craig Breen-t ez nem töri le, sőt, eltökélt szándéka az észak-ír fiúnak, hogy a lehető leghamarabb követhesse versenytársait egy bíztató eredménnyel. A tavalyi versenyen Kris Meeke ideig-óráig ugyan képes volt az élmezőnyben dominálni, idén azonban már jó formát mutatott kavicson, mely tapasztalatok további bizalmat adnak számára a jó eredmény üldözésére. Mexikóban harmadik lett Meeke, és ha egy defekt nem szól bele a kilométerekbe, akkor nagy eséllyel pályázott volna a dobogó legalsó fokára Argentínában is. A C3 WRC hátsó tengelyének frissítésével a bizalom fokozódott, ezt mutatja a korábbi dobogós eredmény is.

Miután tavaly egy ígéretes ötödik helyet csípett el Porto kikötőjének környékén tartott szakaszokon, és a pénteki gyorsok elején intenzív és egyben lenyűgöző szakaszgyőzelemre tett szert, Craig Breen idén is lelkesen vág neki a portugál kilométereknek. Az első versenynapon a rajtsorrendben a tízedik helyen kezdheti el a küzdelmeket, mely murván igen kedvező kiinduló pozíció lehet. Mindeközben Mads Östberg, aki tizenkettedik lesz az úton pénteken, Svédország után újból a francia csapat számára hozhat értékes pontokat – ha a tervek szerint alakulnak versenynapjai. Egyértelműen ő is egy olyan versenyző, aki rendelkezik oly mértékű tapasztalattal és következetességgel, hogy értékes pontokat biztosítson a Citroen-nek.

A portugál hétvége nagy robbanása értelemszerűen a Fafe gyorsasági látványos ugratója lesz, de a vasárnapra tervezett nézőbarát helyszín elérése előtt azért bőven oda kell tenniük magukat a srácoknak a versenynapokra betervezett szakaszok sokszínű skáláján. A laza, kavicsos kilométerek híresek arról, hogy a versenyzők és autóik életét sorra megnehezítik, és néhány váratlan pillanatot is okozhatnak a párosoknak, különösen a második nekifutásra. A gyorsok változatlanok a 2017-es évhez képest, a versenyzők így nagyjából hasonló ismeretekkel rendelkeznek a portugál kanyarokról – az élmezőny küzdelme garantált lesz május 17-20. között!

Pierre Budar, a Citroen Racing csapatvezetője: "Mads visszatérésével három nagyszerű versenyzővel vághatunk neki a küzdelmeknek, akik képesek arra, hogy komoly eredményeket érjenek el Portugáliában reményeink szerint, amit az idei első "hagyományos" murva futamnak nevezhetünk. Az argentin ralit megelőzően mindhárom párosunk egy hat napos intenzív tesztelésen vett részt Portugáliában, ami nagyon eredményesnek bizonyult, és az argentin futam utolsó napján elvégzett teljes körű versenyvizsgálatokból vett információk feldolgozását követően készen állunk a hétvégére."

Kris Meeke: "Két meglehetősen speciális rali, a murvás Mexikó és Argentína után Portugália lesz az első igazi teszt a kifinomult teljesítmény szempontjából. Mivel a szakaszok változatlanok az előző évhez képest, mindenkinek megvan már most fejben a ritmusa, hiszen egyforma ismeretekkel rendelkezünk az utakra vonatkozóan. Megpróbálom majd kihasználni hatodik rajtpozíciómat az első napon. Ez egy olyan futam egyébként, amit nagyon szeretek, és remélem, ahogy Argentínában, itt is meg tudom mutatni a C3 WRC murván elért fejlődését."

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 1. (2016)

Craig Breen: "Tavalyról jó emlékeim vannak, ha a Portugáliára gondolok. Gyorsak voltunk, különösen pénteken, annyira, hogy nem is voltunk messze a vezető pozíciótól. A szakaszok fantasztikusak, a rajongók nagyon szenvedélyesek, és sokan vannak a pálya szélén. Nem titkolom, szeretnék harcolni egy dobogós helyért. A tapasztalat hiánya ellenére Argentínában egészen jól alakultak az időeredményeink, de ezúttal az elejétől a végéig ezt a szintet szeretnénk hozni, elkerülni a hibákat, és mindezt egy jó eredményre fordítani."

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 5. (2017)

Mads Östberg: "Nagy örömömre szolgál, hogy visszatérhetek a csapatba a svéd rali után, ami már olyan, mintha évekkel ezelőtt lett volna. Ezzel a hosszú szünettel szükségem lehet egy kis időre, hogy újra visszarázódjak a WRC-be. Argentína előtt egyébként már volt szerencsém tesztelni a C3-ast, és nagyon jól éreztem magam benne. A portugál rali nyilvánvalóan egy kicsit különleges számomra, mivel ez az egyetlen esemény, amit egy WRC-ben megnyerhettem, de abban az időben még Algarve volt a központ. Ebben az évben a megközelítésem talán kissé óvatosabb lesz, de bízom benne, hogy problémamentes és egyben eredményes hétvégével köszönhetem meg a csapatnak a lehetőséget. Készen állok Portugáliára, ami remélem, felkészít majd Szardíniára is."

Rajthoz állások száma: 10
Legjobb eredmény: 1. (2012)

A PORTUGÁL RALI A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 20 gyorsasági szakasz 358,19 versenykilométerrel
  • 40 méter megközelítőleg az a hossz, amelyet az autók a híres Fafe ugratón érnek el
  • 5 portugál győzelem a márka eddigi eredménye - Sebastien Loeb 2007-ben és 2009-ben (C4 WRC), Sebastien Ogier 2010-ben (C4 WRC) és 2011-ben (DS3 WRC), illetve Kris Meeke 2016-ban (DS3 WRC)
  • 2015 az az év, amikor a futam visszatért a Porto régióba

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33