l1
l2


+

 

Túl gyors lenne a privátoknak az új WRC!?

Május 8.
Ismét terítékre került hogyan juthatnának a privát csapatok új generációs WRC-hez a Rali Világbajnokságon, a vita most arról folyik, hogy milyen szűkítővel mehetnének az autók, Makinen például az EB-re is kiengedné őket, korlátozás nélkül.

Az elmúlt hónapban, Genfben megtartott FIA ülésen többek között arról is szó esett, hogy a 2017-es specifikációjú WRC-k 36 mm-es turbószűkítő helyett egy 34 mm-essel legyenek ellátva a leendő nem gyári versenyzőpárosok számára. Ez egy egészen korrekt kezdeményezés, ám mindezek mellett azonban felmerült a privát kezekbe kerülő legújabb generációs WRC-k témája is.

A nem gyári támogatottságú résztvevőkre nem véletlenül tértek ki az FIA illetékesei a legutóbbi összejövetelen - a WRC promótere és az eseményszervezők aggodalmukat fejezték ki a privát részvétel hiányával kapcsolatosan, hiszen korábban olyan kiválóságok színesítették a futamokat, mint Lorenzo Bertelli vagy Martin Prokop. Közülük Bertelli az, aki próbálkozott idei szerepléssel, ám szinte az utolsó pillanatban ő is visszalépett, míg Prokop az utóbbi hónapokban inkább a terepraliban mozgolódik.
A témával kapcsolatosan az egyik forrás az Autosport.com-nak elmondta: "Vizsgáljuk a 34 mm-es szűkítő lehetőségét a WRC-kre. A késlekedés nem véletlen, hiszen az egyik aggodalmunk az új generációs autókra vonatkozik - lehet, hogy túl gyorsak a privát versenyzőknek. A kisebb szűkítő bevezetése azonban az előző évi állapotot idézné elő.”
Malcolm Wilson, az M-Sport Ford csapatfőnöke támogatja az ötletet - nem véletlenül, hiszen csapata hagyományosan a Fordokat privát versenyzőknek értékesítette és támogatta a független programokat.

"Nem az autóértékesítés az elsődleges célunk, hanem az, hogy minél magasabb szinten láthassuk a gyártmányainkat jobbnál jobb eredményeket hozva a nemzeti bajnokságokban."' - mondta Wilson.

A Toyota csapatvezetője, Tommi Makinen azonban nem ért teljesen egyet Wilsonnal - azt mondta, szerinte felesleges a korlátozás, nem gondolja, hogy a jelenlegi autókat lassítani kell a privátok számára. "Szerintem ezek az autók nem veszélyesek. Véleményem szerint kifejezetten érdekes lenne őket látni például az Európa Bajnokság futamain is." - jelentette ki Makinen, aki hozzátette, hogy a Nasser Al-Attiyah számára tervezett negyedik autó kérdése is eldőlni látszik. A döntést természetesen nagyban befolyásolja a privát csapatok háttérbe szorítása, hiszen a finnek nem egy negyedik gyári Yarist szerettek volna indítani.

Az FIA rali igazgatója, Yves Matton ugyan nem hozta nyilvánosságra a találkozó részleteit, de azt mondta: "Nagyon produktív találkozónk volt a gyártókkal a WRC autók közép- és hosszútávú jövőképéről. Folytatni fogjuk, hogy megvitassuk és tanulmányozzuk a lehetőségeket."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33