l1
l2


+

 

Versenyképesen és balszerencsésen debütált a Citroen R5-öse

Április 14.
Vegyes érzelmekkel tekintenek a franciák legújabb fejlesztésük debütálására – a Citroen C3 R5-ös Stephane Lefebvre jóvoltából amíg ment, jól működött, a Korzika Rali ötödik szakaszán azonban az út szélére kényszerült. Yoann Bonato menthette a menthetőt, kitartóan megvédte a márka becsületét - egy kategória második helyet hozott csapatának.

Igazán versenyképes debütálást tudott le az elmúlt hétvége keretében a Citroen Racing legújabb fegyvere – a Korzika Rali páratlanul nehéz körülményei ellenére egy határozott bemutatkozással vezették be a rali világbajnokság vérkeringésébe a Citroen C3 R5-ös versenyautót. Az esemény nem véletlenül kapta a tízezer kanyar ralija elnevezést - a nehézségek és az útfelületek széles skálájának köszönhetően egy kemény környezetben magabiztos eredménnyel  debütálhatott a franciák legújabb fegyvere.

A bizonyítás már rögtön az esemény legelső szakaszán megtörtént – Yoann Bonato, a 2017-es francia bajnok a közel 50 kilométeres La Porta – Valle di Rostino szakaszon egy második idővel mutatkozott be. Stephane Lefebvre is próbálkozott a sikeres bemelegítéssel, a francia fiú azonban 15 kilométer után elvesztette a féket, így nehéz percek álltak előtte a célig, de összességében a nyolcadik helyre még így is fel tudott kapaszkodni. Ez kétségtelenül bizonyította azt a következtetést, hogy a Citroen legújabb generációs versenyautója jól megtervezett a franciák szerint. Ez az érzés akkor erősödött meg a csapatban, amikor Stephane Lefebvre megmutatta jó formáját, és a negyedik szakaszon egy első idővel már fel is kapaszkodott az összetettbeli negyedik helyre. Yoann Bonato természetesen nem adta alább, és az első versenynap után a WRC2-es kategória második helyéről várta a folytatást. A szombat reggeli első gyorsasági megpecsételte a csapat sorsát, Lefebvre a pálya szélére kényszerült, míg Yoann Bonato is elkövetett két hibát – ez azonban nem hozott kiesést a franciának, így sikeresen megerősítette a dobogó középső fokát. Vasárnap még egy nagy hajrá várt Bonatora, hiszen a reggeli 55 kilométeres menet után a powerstage még hátra volt – a terv sikerült, és a 2017-ben megszületett Citroen C3 R5-ös munkája beérett, egy második hellyel mutatkozott be a világbajnokság mezőnyében a legújabb generációs fejlesztés. A franciák természetesen örülnek az eredménynek, és biznak abban,  hogy a dobogós örömök közül ez csak egy volt a leendő sok közül.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke: "A C3 R5 első világbajnoki versenye nagyon ígéretes volt, annak ellenére, hogy néhány elkerülhetetlen kezdetleges probléma felmerült, mely tényleg csak versenykörülmények között bukhat ki. Stephane képes volt a nehéz körülmények között megelőzni a nagy neveket és tehetségeket a kategóriában, így borzasztóan sajnáljuk, hogy ralija rövidre sikerült. Eközben Yoann egyaránt konzisztens és gyors volt, biztosítva egy megérdemelt első dobogót, ami arra ösztönöz bennünket, hogy megduplázzuk erőfeszítéseinket a további kemény munka reményében."

Stephane Lefebvre: "Nyilvánvaló, hogy csalódott vagyok, hiszen a verseny idő előtt ért véget, de vannak pozitív tapasztalataim, melyekkel gazdagodhattam az elmúlt hétvégén. Először is, az autó teljesítményszintje az, ami magával ragadott, és lehetővé tette számunkra, hogy két szakaszt is a legjobb idővel zárjunk. Az autó potenciálja vitathatatlan, és úgy gondolom, nagyon gyorsan képesek leszünk felvenni a versenyt és küzdeni a kategória győzelmekért.”

Yoann Bonato "Nem tagadom, titkon reméltük, hogy ilyen eredményt tudunk biztosítani elsőre. Mindent megtettünk, hogy megadjuk magunknak a legjobb esélyt, de gyakorlatban még nem tudhattuk biztosra, hova várhatjuk magunkat, különösen egy ilyen ikonikus ralin. Nagyon örülök ennek a sikeres debütálásnak. A C3 R5 nagyon jól kezelte ezeket az igényes, kanyarokkal tűzdelt szakaszokat."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33