|
Április 6.
A Francia Rali szervezői idén sem fektettek komoly hangsúlyt a bemelegítésre, hiszen a Korzika Rali legelső gyorsasági szakaszaként egy 50 kilométeres gyorsaságit iktattak be a programba. A délelőtti programot egy 13 és félkilométeres pálya tette teljessé, a nap második felében pedig ismét ezzel a két szakasszal kellett megbirkóznia a világbajnoki mezőnynek. A legkedvezőbb előjelekkel Sebastien Ogier várhatta a futam rajtját, az elmúlt öt év világbajnoka hazai pályán, a világbajnokság éllovasaként elsőként vághatott neki a pénteki pályáknak, ráadásul a lendületére sem lehet panasz, a szezon három versenyéből kettőt megnyert, Korzikára a Mexikó Rally futamgyőzelmével a zsebében érkezett. Ogier pedig maximálisan kihasználta, hogy aszfalton az élen rajtolónál az előny és a nyitó 50 kilométeren rögtön elfoglalta az összetett első helyet. Igazából egyvalaki tudta vele tartani a lépést ezen a pályán, Sebastien Loeb a WRC mezőny hátsó feléből rajtolva szerezte meg a szakasz második helyét, 9,7 másodperces hátránya bizakodásra adott okot, hiszen a mögötte érkező Ott Tanak majd 10 másodperccel volt lassabb. A folytatás azonban nem sok jót tartogatott a kilencszeres világbajnok számára, Loeb egy ártatlan szituációban megúszott a C3-mal, becsúszott az útmenti árokba, ráadásul olyan szerencsétlen helyre, ahonnan nézői segítséggel sem tudott visszatérni a pályára, így számára véget is ért a versenynap. Az élen viszont a helyzet nem változott, Ogier egy újabb szakaszgyőzelemmel 20 másodperc felé növelte előnyét az ebédszünetre. Komolyabb csata a második helyért alakult ki, ezt Loeb búcsúja után csapattársa, Kris Meeke szerezte meg, akit az autójával kissé elégedetlen Thierry Neuville követett kevesebb, mint három másodperces hátránnyal. Ogier lendülete a nap második felében sem tört meg, az ötvenesen ismét övé volt a legjobb idő, amivel már félperc felé nőtt előnye az élen, így a napi záró szakaszon kicsit vissza is vehetett és átengedte a szakaszgyőzelmet.
A második helyért vívott csatában az első nap végén Thierry Neuville került kedvezőbb helyzetbe, a világbajnoki címre hajtó belga pilóta előnye azonban kevesebb, mint 5 másodperc Kris Meeke-kel szemben. Ráadásul ott van még Ott Tanak is, aki szintén tartja a lépést, Meeke-től kevesebb mint hat másodperccel maradt az első négy gyorsasági szakaszon.
Az első négy helyen így négy márka osztozik, az első duplázó a Toyota, aki Esapekka Lappi jóvoltából az ötödik helyet is megszerezte a pénteki nap végén. Ráadásul a fiatal finn pilóta nevéhez fűződik az a bravúr, hogy Ogier mellett eddig egyedül ő volt képes gyorsasági szakaszt nyerni. Túl kényelmes előnye ezzel együtt Lappinak sincs az őt üldözőkkel szemben, Elfyn Evans és Dani Sordo is 1 másodpercen belül követik, és Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen sincs messze. A WRC2-ben a Skoda gyári versenyzője, Jan Kopecky áll az élen, aki Ogier-hez hasonlóan négyből három szakaszt megnyerve, viszonylag kényelmes előnyre tett szert az első helyen. A vadonatúj C3 R5-tel versenyző Yoann Bonato hátránya 20 másodperc a második helyen, majd egy újabb skodás, Ole-Christian Veiby érkezik a harmadik helyen. Negyedikként egy másik C3 R5-tel Stephane Lefebvre következik, akinek két gyorsasági szakasz is elég volt, hogy megszerezze a C3 R5 első világbajnoki szakaszgyőzelmét. A Tour de Corse állása az 1. nap végén: Fri |
33 |