l1
l2


+

 

Aszfalton szépítene a Toyota

Április 4.
A mexikói csalódások után korzikai aszfalton szeretné megerősíteni versenyképességét a Toyota Gazoo Racing. A sziget ikonikus szakaszaira fokozott figyelemmel készülődnek az északi versenyzők – Jari-Matti Latvala, Ott Tanak és Esapekka Lappi is azon fog dolgozni, hogy legalább egy helyet elfoglaljon a dobogón.

A Rali Világbajnokság negyedik állomásának rajtja már itt van a kertek alatt – április 5-8. között kerül megrendezésre a Tour de Corse, mely esemény a keskeny és kanyargós hegyi szakaszairól híres, ami önmagában azért mégsem lenne nagy kihívás – éppen ezért gyakran az egyik oldalon sziklafallal, a másik végén pedig meredek szakadékokkal találkozhatnak a párosok. A tiszta aszfalt és a hosszú gyorsaságik egyben azt is jelentik, hogy a gumiabroncs kopását határozottan bele kell kalkulálni a kemény versenynapokba.

A futam központja a sziget keleti oldalán található a Bastia repülőtéren, ahol a pénteki akció két körből és két szakaszból áll - ezek közül az egyik a La Porta-Valle di Rostino, mely 49,03 kilométer hosszú. A szombat szintén két kört tartalmaz, ám már három gyorsaságival, az északi partra összpontosulva, összesen 136,9 kilométerrel. Az utolsó napon a megmérettetés helyszínéül a sziget nyugati oldalán található főváros, Ajaccio szolgál: vasárnap a mamut gyors következik, mely 1986 óta a futam leghosszabb távja, Vero-Sarrola-Carcopino, a maga 55,17 kilométerével. A powerstage a Pénitencier de Coti-Chiavari szakasz lesz, mely 16,25 versenytávot jelent zárásként.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök):
"Úgy érzem, hogy a Korzika Rali egy jó verseny lesz a számunkra. A Yaris nagyon jól működött az aszfalton, és a visszajelzések alapján sikeres tesztelésen esett át. Tesztpilótánk, Juho Hanninen a felfüggesztésen dolgozott az elmúlt hetekben, és nagyon jó munkát végzett az autó fejlesztése érdekében. Úgy gondolom, hogy Jari-Matti, Ott és Esapekka is elégedett az érzéssel. A csapat minden tagja kellően felkészült, ezért nagyon bízom benne, hogy minden jól fog alakulni."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #7):
"2015-ben megnyertem a korzikai futamot, így nagyon kellemes emlékek fűznek a szigethez. Ez egy olyan aszfalt verseny, melyet szeretek. Nem véletlen, hogy a tízezer kanyar ralijának hívják: ha száz méternél több egyenest találsz, akkor rossz szigeten vagy. Nem tudod igazán levágni a kanyarokat, emiatt nincs is annyi kavics az úton, ez pedig igazán élvezetessé teszi a versenyzést, mivel tényleg csak a kanyarokra és a megfelelő ívekre kell összpontosítanod. A futam előtti tesztünk abszolút pozitív volt, így most tényleg magabiztosan állok oda a rajtvonalhoz. Egyértelműen minden csapat törekedni fog a gyorsaságra, de nagyon remélem, hogy ott lehetünk majd a dobogón.”

Ott Tanak (Toyota Yaris WRC #8):
"A szezon eddigi futamain minden körülmény között versenyképesek tudtunk lenni. A csapat nagyon keményen dolgozik, hogy bebizonyítsa, megbízhatóak vagyunk. Ha nem akarunk lemaradni az élmezőnytől, akkor a hétvégén el kell szednünk pár pontot a versenytársaktól. Tavaly a korzikai érzésem nagyon jó volt, így most erős eredménnyel szeretnék végezni. A körülmények Monte-Carlo-ban nagyon egyediek voltak, ezért nehéz volt mindent beleadni, de a korzikai tesztünk abszolút hatékony volt, így bizakodva tekintünk a versenyhétvégére. Az autóban két napot töltöttünk, és szerintem sikerült megtalálni a legjobb beállítást – szerintem a Yaris-on most nem fog múlni."

Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC #9):
"Több alkalommal volt szerencsém már Korzikán versenyezni, igaz, más kategória résztvevőjeként. Tudom, nem egyszerű verseny attól függetlenül, hogy aszfaltról beszélünk. Kanyart kanyar követ, egy másodpercnyi pihenőd sincs a szakaszokon. A menetrendje is egyedülálló – kevés a gyorsok száma, de viszont annál hosszabb egy-egy rész. Ez lesz az első rajthoz állásom WRC-vel a szigeten, de a Monte-Carlo-ban átélt élmények után bizakodva várom a futamot. Természetesen nemcsak a szezonnyitó növeli most az önbizalmamat, hanem az elmúlt napokban lezajlott teszt is hozzásegített ehhez. Vizes és száraz körülmények között egyaránt teszteltünk, így készen állunk."

The statisztika (Tour de Corse): 

Év

Jari-Matti Latvala

Ott Tanak

Esapekka Lappi

2017

4

11

-

2016

4

10

-

2015

1

10

14

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33