l1
l2


+

 

Magyarokkal indult a szezon Ausztriában

Március 18.
Niki Mayr-Melnhof győzelmével zárult az idei Rebenland Rali. Az osztrák versenyző csupán három szakaszon nem tudta a leggyorsabb időt futni, így több perces előnnyel állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A második helyre Jan Cerny érkezett, míg magyarként a legügyesebbnek Hadik András bizonyult egy negyedik idővel és újdonsült navigátorával, Bacigál Igorral.


Várkonyi Szabolcs/Makai Gergely, Hyundai i20 R5 - Fotó: MGR Images

Kőkemény körülmények között kezdődtek meg a Közép-Európai Zóna Bajnokság küzdelmei az osztrák utakon. A Rebenland Rally 2018-as felvonására március 16-17. között került sor, mely megmérettetésen szép számban akadtak magyar résztvevők és nézők is egyaránt. Az osztrák futamon első körben azért a hazai színeket képviselő Raimund Baumschlager ragadta magához a stafétabotot, azonban dominanciája nem tartott sokáig – a Skoda Fabia R5-öst csúnyán összetörte a hatodik gyorsaságin, így sajnos a rá következő órákat nem a pályán, hanem a kórházban tölthette az osztrák versenyző. Számos zúzódást elszenvedett, kivizsgálása pedig még szombaton is zajlott a pénteki esetet követően. Baumschlager közösségi oldalán azért egy kicsit megpróbálta megnyugtatni rajongóit: "Most még javulgatok, tartanak a kivizsgálások, de amint állapotom lehetővé teszi, szeretném azonnal folytatni a munkát. A Skoda Fabia R5-ös biztonságból jelesre vizsgázott, hiszen sokkal rosszabb következményei is lehettek volna a balesetnek."

A győzelemnek a Ford Fiesta R5-össel versenyző Niki Mayr-Melnhof örülhetett. Az idén negyvenedik életévébe lépő osztrák versenyző közel három percet adott a futamra kiírt tizenhat gyorsasági szakaszon cseh vetélytársának Jan Cerny-nek, aki szintén a kék ovállal tudhatta le a márciusi, ősziesnek mondható kilométereket. A dobogó legalsó fokát szintén egy osztrák versenyző foglalta be. Gerwald Grössing szintén Fiestával jelentkezett a rebenlandi eseményre, azonban számára egy WRC hozta meg ezt az élmezőnybeli eredményt.

Az aszfaltos eseménynek titulált, ám sárral bőven tűzdelt szakaszok nehéz körülményeket biztosítottak a résztvevőknek – magyarjaink közül leggyorsabbként az újonnan összeállt páros szerepelt. Hadik András és Bacigál Igor egymással sikeresen megismerkedett, az autó pedig határozottan állta – szó szerint – a sarat. A dobogóhoz egészen közel zárták az osztrák küzdelmeket, hiszen mindösszesen egy másodperc választotta el őket Grössing WRC-jétől.

A magyarok második legjobbja szintén egy Fordos lett Bodolai László személyében - Popovics László navigálásával a páros az összetettbeli tizennegyedik helyet csípte el. Közvetlenül mögöttük érkeztek még sorra honfitársak – a Várkonyi Szabolcs, Makai Gergely kettős a Hyundai R5-össel közel fél perccel maradtak el Bodolaiéktól. Hasonlóan az alzenaui márkával érkezett Lovász Pál tizenhatodikként, míg Klausz Kristóf is sikeresen megláthatta a célvonalat a tizenhetedik idővel.

A 2018-as Rebenland Rallye végeredménye:
1. Niki Mayr-Melnhof/Poldi Welsersheimb – Ford Fiesta R5 1:57:55.1
2. Jan Cerny/Petr Cernohorsky – Ford Fiesta R5 +2:52.1
3. Gerwald Grössing/Bernhard Ettel – Ford Fiesta WRC +3:22.4
4. Hadik András/Bacigál Igor – Ford Fiesta R5 +3:23.4
5. Vlastimil Majercak/Pavol Kusnier – Ford Fiesta R5 +5:28.8
14. Bodolai László/Popovics László – Ford Fiesta R5 +12:46.3
15. Várkonyi Szabolcs/Makai Gergely – Hyundai i20 R5 +13:18.2
16. Lovász Pál/Kürti Tamás – Hyundai i20 R5 +13:26.8
17. Klausz Kristóf/Csányi Botond – Peugeot 208 R2 +15:37.8
19. Juhász Csaba/Juhász István – Mitsubishi Lancer Evo X +17:06.1
36. Kertész Krisztián/Velezdi Eszter – Opel Astra OPC +27:52.0
50. Merencsics Árpád/Kulcsár Dániel – Suzuki Swift GTI +38:49.9
61. Bertus Balázs/Lovász Tibor – BMW E36 318 +52:22.9

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33