l1
l2


+

 

Az M-Sport "visszatérne" a régi formához Mexikóban

Március 6.
A svéd futamhoz hasonló felállásban utazik az M-Sport Ford csapata a tengerentúli és egyben az idei első murvás világbajnoki megmérettetésre. A Mexikó Ralin mindhárom Ford versenyző a dobogóra pályázik – Sebastien Ogier, Elfyn Evans és Teemu Suninen is pezsgőzni szeretne.

Izgatottan készülődik az M-Sport Ford World Rally csapata világbajnokság harmadik fordulójára. Az EcoBoost meghajtású Ford Fiesta WRC-kben a hétvégén a mexikói állomáson Sebastien Ogier, Elfyn Evans és Teemu Suninen szeretne határozottan harcolni a dobogós pozíciókért. A vetélytársakhoz hasonlóan a cumbriai csapat is spanyol utakon hangolódott Mexikóra, ám a téli időjárási viszonyok miatt még ott sem volt egyszerű dolguk hasonló körülményeket találni a tesztelésre. A magassági kérdéseket még Angliában lerendezték, ugyanis a kék ovál a szigetországban talált magának olyan helyszínt, ahol a várható hőmérséklet mellett a magasság is reprodukálódott - ennek fényében pedig a mérnökök bíznak abban, hogy beállításaik megfelelőek lehetnek a mexikói különös körülményekre.

RALLY GUANAJUATO MEXICO – SZOKATLAN MAGASSÁGOK, KÜLÖNLEGES KÖRNYEZET
A Mexikó Rali valóban egyedülálló eseménye a rali világbajnokság menetrendjének. Az év egyik legszínesebb és legizgalmasabb fordulója és az egyik legnehezebb kihívás többek között a hőmérséklet és a nagy magasságok miatt, amely mind a résztvevőkre, mind pedig a versenyautókra igen komoly hatással van.

Míg a külső hőmérséklet egy kellemes 30 fokot mutat, addig a pilótafülkében ez elérheti a közel 50 fokos meleget. Pontosan emiatt a srácoknak csúcs fizikai állapotban kell lenniük, és minden technikai elemnek képesnek kell lennie arra, hogy ellenálljanak a hőmérsékletnek. A szakaszok több mint 2700 méterrel emelkednek a tengerszint felett, ahol az oxigéntől szegényebb levegő a motor teljesítményét akár 20 százalékkal is csökkentheti. A bal1-ben helyet foglaló versenyzőnek hozzá kell igazítania a körülményekhez a vezetési stílusát, hogy képes legyen küzdeni a csökkentett teljesítmény ellenére, míg a mérnököknek a hétvégén a maximális teljesítmény érdekében kell kőkemény munkát elvégezniük.

A kavicsos gyorsaságik egyértelműen nehézkesek lesznek, különösen a második körben. A siker érdekében a párosoknak meg kell őrizniük a koncentráció megfelelő szintjét, hogy elkerüljék azokat a buktatókat, amelyek miatt lemorzsolódhatnak az élmezőnytől. Röviden tehát a mexikói futam az év egyik legnagyobb kihívást jelentő eseménye.

MALCOLM WILSON – A CSAPATFŐNÖK
A csapatvezető, Malcolm Wilson eltökélt szándéka, hogy az EcoBoost meghajtású Ford Fiesta WRC a Mexikó Rali keretében a felmutatott teljesítménynek köszönhetően dobogón ünnepelhet majd a vasárnapi célban.

Malcolm Wilson: "Várakozásainknak megfelelően a bajnokság az idén is igen szoros, ha nem szorosabb... Ezt bizonyítja az a tény, hogy az első és a negyedik gyártó között mindösszesen 11 pont a különbség. Ha szeretnénk visszanyerni helyünket az összetettbeli táblán, akkor Mexikóban erőteljes csapateredményt kell biztosítanunk, és biztos vagyok benne, hogy a hétvégén meg lesz rá az esélyünk.

A tesztünk utolsó két napját talán megzavarta a téli időjárás, de úgy gondolom, mindezek ellenére sikerült jó adatokat kigyűjtenünk – nemcsak a spanyol kilométerek esetében, hanem a Ford duntoni éghajlati kamrájára vonatkozóan is, ahol megpróbáltuk reprodukálni a magasságból adódó hátrányokat. Három nagyon tehetséges versenyzőnk van, akik mindannyian éhesek a jó eredményre, és az egész csapat bizakodva várja a hétvégét, ahol a Fiesta visszatérhet a pódiumra."

SEBASTIEN OGIER ÉS JULIEN INGRASSIA – A BAJNOKSÁG MÁSODIK HELYEZETTJEI
A Mexikó Rali kedves emlékeket jelent Sebastien Ogier és Julien Ingrassia számára. A francia páros 2008-ban debütált a tengerentúlon a világbajnokságon – ugyanekko örülhettek Junior WRC győzelmüknek, valamint első bajnoki pontszerzést is Mexikóban élték át a lenyűgöző nyolcadik helyen immáron 10 évvel ezelőtt.

Az elmúlt egy évtizedben három győzelem és hat dobogós hely még Ogier és Ingrassia mérlege. A hétvégén egy fokkal könnyebb helyzetben lesznek, hiszen nem elsőként teljesítik a pénteki versenykilométereket.

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2014 és 2015)

Ogier: "Mindig van bennem egy különleges érzés, amikor visszatérek a mexikói szakaszokra , hiszen itt kezdődött mindent 10 évvel ezelőtt! Ez volt az első eseményünk a világbajnokságon, és a történetünk egy Junior WRC-s győzelemmel kezdődött.

Azóta néhány dobogót és győzelmet ünnepelhettünk Mexikóban, ami azt jelenti, hogy duplán kedves számomra ez az állomás. Ez egy szerelmi történet szinte, így biztosak vagyunk abban, egy erős eredményt tudunk felmutatni a hétvégén, és nem mellesleg izgatottan várjuk a nagy mexikói légkört!

Ez az év első murvás versenye, amelynek sajátos jellegzetessége van, hiszen különb a hagyományos kavicsos futamoktól. A magasság szokatlan, máshol nem tapasztalhatunk ilyet, hogy a vékonyabb levegőréteg sokkal kevesebb energiát jelent, mint egyébként. Ezek azok a feltételek, amelyeket szinte lehetetlen reprodukálni Európában, így szokatlanul nagy feladat hárul a mérnökökre is, hogy előkészítsék az autót a körülményekre.

Nem elsőként autózunk majd végig pénteken a szakaszokon, de még nekünk is bőven lesz mit takarítanunk. Péntek reggel nagy koncentrációra lesz szükség, ha ez sikerül, akkor a lehető legjobb eredményre fogunk törekedni."

ELFYN EVANS ÉS DANIEL BARRITT – A BAJNOKSÁG TIZEDIK HELYEZETTJEI
Elfyn Evans és Daniel Barritt a hétvégén szeretnének végre jól szerepelni, és talán jobb helyet nem is találhatnának, mint a mexikói futam. A brit páros azt reméli, hogy vasárnap délután a dobogón ünneplhetnek.

Az előnyös útpozícióból akár profitálhatnak is, hiszen pénteken a tizedikként teljesíthetik a szakaszokat.

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 4. (2014 és 2015)

Evans: "A mexikói verseny olyan esemény, amit nagyon élveztem eddig. Színes és egyben nagyszerű atmoszféra jellemzi a futamot, és a múltban egészen jól tudtam autózni. A sikerhez meg kell találnod a megfelelő egyensúlyt a sebesség és a kockázat között, és pontosan ez az, amire törekedni fogok a hétvégén.

Mexikóról két dolog jut eszembe: a hőmérséklet és a magasság. Viszonylag gyorsan akklimatizálódnunk kell, mind fizikai, mind vezetési stílus tekintetében. A komoly tengerszint feletti magasság miatt az autó teljesítménye akár 20%-kal is csökkenhet, ami számunkra is plusz feladatot jelent.

Jó rajtpozíciónk lesz, de ez nem feltétlen könnyít a helyzetünkön, hiszen a nagyobb kavicsok a pálya külső vonalán húzódnak. Bízom benne, hogy egy versenyképes eredménnyel végre pozitívan folytathatjuk a 2018-as szezont."

TEEMU SUNINEN ÉS MIKKO MARKKULA – A BAJNOKSÁG TIZENHARMADIK HELYEZETTJEI
Suninen és Markkula számára nem lesz gyerekjáték a hétvége, hiszen mindösszesen egy alkalommal volt szerencséjük Mexikó jellegzetességeivel találkozni - WRC-vel pedig még soha nem látogattak el a tengerentúlra.

2016-ban a WRC2-esek kategóriájában győztesként ünnepeltek, így e sikerből merítve egy fokkal magabiztosabban állnak a csütörtöki rajtvonalhoz. Suninen és Markkula tesztje a kedvezőtlen időjárás miatt törölve lett, mindezek ellenére egy eredményes hétvégében reménykedik a  finn duó.

Rajthoz állások száma: 1
Legjobb eredmény: 9. (2016)

Suninen: "Mexikó a naptár egyik különleges eseménye, ahol szembe kell néznünk néhány igazán extrém körülménnyel. Az időjárás nyárias, melegben versenyzünk, míg a magasságokban az oxigén hiányát tapasztaljuk meg. Ez nemcsak ránk, de az autóra is hatással van, így duplán nehéz feladat elé nézünk a hétvégén.

Sajnos a téli időjárás megakadályozta számunkra a felkészülési tesztet, de nem esem kétségbe miatta. A shakedown most kulcsfontosságú lesz, hiszen ott megpróbáljuk majd teljesen magunkra hangolni az autót.

Nehéz megbecsülni esélyünket a királykategóriában. Két évvel ezelőtt ugyan első lettem a WRC2-esek között, de ez  hétvége teljesen más lesz. Nagyon kemény verseny lesz, abban biztos vagyok. Megpróbálok koncentrálni a saját vezetésemre, aztán majd meglátjuk, hol vagyunk."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33