l1
l2


+

 

Az M-Sportnál is elkél a skandináv segítség

Február 14.
A szezonnyitón aratott győzelem után az M-Sport önbizalomtól felvértezve várja a VB második állomását, a svéd raliját. A világbajnok, Sebastien Ogier és a walesi Elfyn Evans harcra kész, mellettük a körülmények igazán jól ismerő Teemu Suninen lesz a Ford segítségére.

A címvédő és egyben az idei szezont győzelemmel nyitó M-Sport Ford csapata felkészült a világbajnokság svéd állomására, mely a hétvégén, azaz február 15-18. között kerül megrendezésre. Tárt karokkal várják a rivális csapatok résztvevőit Malcolm Wilson fiai - Sebastien Ogier és Elfyn Evans mellé  harmadik Fiestásként ezúttal a finn Teemu Suninen érkezik.

RALLY SWEDEN - A TÉLI CSODABIRODALOM
A téli időjárás és a nulla fok alatti hőmérséklet egyértelműen egy klasszikus svéd ralit ígér – magas hófalak, vastag jégréteg biztosítja majd a szöges gumik teljes kihasználtságát. A naptár egyik leggyorsabb eseménye, ami a szöges gumiabroncsoknak köszönhető. Természetesen ehhez az is kell, hogy megfelelő mennyiségű hó uralja a gyorsasági szakaszok útjait.

Az utak szélén található kemény hófalak a versenyzők segítségére lehetnek, ha a kanyarokban megfelelően támasztják nekik autóinkat – azonban ha túl fagyos a fal, akkor igen nagy kockázati tényezőt jelenthet.

A futam a már megszokott és közkedvelt Karlstad városában megrendezésre kerülő szuperspeciálon kezdődik el, majd Norvégia pályái és a svédek szakaszai jelentik a rá következendő teljes versenynapokat. A menetrendbe olyan klasszikusok is visszatérnek, melynek utoljára 2013-ban lehettünk szemtanúi, emiatt pedig nem kell lemondanunk a Colin Crest-ről sem, hiszen szombaton teljesítésre kerül a Vargasen szakasz. A Ford számára különösen kedves az ugrató, hiszen 2016-ban Eyvind Brynildsen egy Fiesta R5-össel 45 métert repült.

MALCOLM WILSON - A CSAPATVEZETŐ
Az M-Sport számára a múltbéli svéd szereplések okoztak kellemes pillanatokat, Malcolm Wilson azonban erre nem támaszkodna feltétlen, hiszen tudja, hogy ebben az évben egy még erősebb versennyel néznek szembe. Összességében hat győzelemmel számolhat a Ford, és a hétvégén bízik abban, hogy állandó versenyzői mellett a skandináv szereplőjük is megrázza majd magát.

Malcolm Wilson: "Az időjárási jelentések azt sugallják, hogy egy klasszikus svéd rali részesei lehetünk majd a hétvégén, ahol sok hó és izgalmas küzdelmek várnak a pályán. A hét elején letudtunk egy átfogó tesztet mind a három párosunkkal, és mindannyian jó érzéssel szálltak ki az autóból, ezért kíváncsian várom a hétvégi időeredményeket.

Rendkívül erős és lendületes versenyre számítunk, ahol várhatóan a skandináv versenyzők lesznek fölényben, de úgy gondolom, a mi csapatunkban mindhárom párostól remélhetünk sikereket. Sebastien háromszor tudott győzni összetettben, míg Elfyn 2016-ban volt a leggyorsabb a kategóriájában a WRC2-esek között. És akkor itt van még Teemu… A Fiesta WRC-vel először megy majd havon, összességében pedig harmadszor kapja meg az autót, így kötelező nagy elvárásokat még nem támaszthatunk neki. Mivel azonban a szomszédos országból érkezik, így nem lepne meg, ha erős eredményt biztosítana.

Szeretnénk legalább a dobogó egyik fokát elcsípni, de természetesen minden pontszerző helyezésnek örülünk, hiszen a konstukőri táblán minden pont számít.”

SEBASTIEN OGIER ÉS JULIEN INGRASSIA - A BAJNOKSÁG ÉLLOVASAI
Három svéd győzelemmel a hátuk mögött Sebastien Ogier és Julien Ingrassia a futam legsikeresebb nem-skandináv származású versenyzőpárosa. Természetesen akadnak több elsőséggel rendelkező versenyzők, mint Stig Blomqvist, Marcus Grönholm, Björn Waldegard vagy éppen Jari-Matti Latvala – de ők azok, akik északiként teljes mértékben fel tudják venni a hófödte pályák ritmusát.

Mivel várhatóan bejön az igazi téli időjárás, ezért a szakaszokat elsőként teljesítő párosnak lesz még egy olyan feladata, hogy nyomot hagyjon a hóban. Az első napon ez Sebastien Ogier feladata lesz, aztán szombatra még eldől, kié lesz a takarítás.

Rajthoz állások száma: 8
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2015 és 2016)

Sebastien Ogier: "Úgy néz ki, minden erőnkkel egy klasszikus, igazi havas svéd ralira készülhetünk. A térség időjárási jelentései azt sugallják, hogy megfelelő jégmennyiség és magas hótakaró uralkodik a területen, ez pedig pontosan az a hír, amit a párosok hallani szeretnének az esemény előtt.

Ilyen körülmények között hihetetlen sebességet érhetünk el, és az autókat a hófalaknak támaszthatjuk, hogy segítsenek nekünk a kanyarokban. Csodálatos érzés, de azért van benne kihívás.

Ez egyfajta művészet, ahogy a hóban versenyezhetünk. A pályabejárás során ügyelnünk kell a hótakaró minőségére és mennyiségére is, illetve a hófalak milyenségéről sem szabad megfeledkeznünk.

Mivel elsők leszünk az úton pénteken, ezért egy kis óvatosságot muszáj lesz belecsempészni a versenyzésünkbe, aztán meglátjuk, pontosan mit adhatnak a körülmények a továbbiakban.

A múlt hónapban Monte-Carloban nagyszerű eredménnyel kezdtük meg a szezont, de mindannyian tudjuk, hogy mennyire erős a verseny és úgy gondolom, hétvégén még erősebb lesz. A skandinávok nagyon határozottan tudnak autózni, de azért megpróbáljuk majd mi is odatenni magunkat.

ELFYN EVANS ÉS DANIEL BARRITT – A BAJNOKSÁG HATODIK HELYEZETTJEI
Elfyn Evans ugyan korlátozott hó tapasztalattal rendelkezik csapattársaihoz és riválsaihoz képest, de mindezek ellenére a walesi srác tudja mi kell egy győzelemhez, hiszen 2016-ban a WRC2-esek között nem talált legyőzőre a svéd utakon. Az idei felvonás esetében a céljuk, hogy minél több pontot gyűjtsenek, bízva abban, hogy az összetettbeli hatodik helyről kedvező irányba tudnak elmozdulni.

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 6. (2015 és 2017)

Elfyn Evans: "A világbajnokság második futama egy olyan esemény, amelyet mindenki vár. Ha a klasszikus svéd raliról beszélünk, akkor hihetetlen sebességeket érhetünk el az utakon, és ha sikerül időben felvenni a ritmust, akkor az év egyik legpozitívabb versenyét tudhatjuk le.

Ha megnézzük, akkor nincs nagyon távol a murván megszokott és a havas vezetési stílus, de vannak olyan technikák, amelyeket csak a hideg időjárási körülmények között alkalmazhatunk előnyünkre.

A látási körülmények gyakran kihívást jelenthetnek – különösen ha sok friss hóval állunk szemben. Fontos momentuma a hétvégének a jól ekészített itiner, így rajta leszünk a részleteket, és nagyon várjuk a versenyt.

TEEMU SUNINEN ÉS MIKKO MARKKULA – A CSAPAT ÚJ SRÁCAI
Teemu Suninen és navigátora, Mikko Markkula dupla örömöt élnek át a hétvégén - nemcsak visszaülhetnek a Fiesta WRC-be, hanem egy olyan eseményen mozgolódhatnak a királykategóriás autóval, ami számukra kedves. Az idei évben először élvezik Wilson bácsi támogatását, és remélik, hogy ezt egy szép eredménnyel tudják majd megköszönni.

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 10. (2016 és 2017)

Teemu Suninen: "Nemrég tudtunk le egy teszt keretében jó pár kilométert Svédország északi részén, ami egészen motiválóan tölt el. A Fiesta WRC-t utoljára tavaly a finn világbajnoki futamon vezethettem, így egy kicsit vissza kellett szoknom, de érzem, nem lesz gond a hétvégén.

Nem tagadom, bámulatos lenne, ha a dobogón ünnepelhetnénk. Reálisan nézve a dolgokat, ha egy tökéletes hétvégénk lenne, akkor még talán elérhető is lenne ez a cél. Mivel az idén nyolc királykategóriás szerepléssel legalább számolunk, így egy kicsit következetesebben kell néznünk a dolgokat. Tavaly megmutattuk, mit tudunk, de most a konstruktőri bajnokságban akár az M-Sport hasznára is lehetünk.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33