l1
l2


+

 

Östberggel megerősítve támad a Citroen

Február 12.
Fokozott izgalommal várja az idei Svéd Rally rajtját a Citroen Racing, ahová három C3 WRC érkezik a francia alakulat: Kris Meeke és Craig Breen mellé ezúttal a félig-meddig hazai pálya előnyeit élvező Mads Ostberg érkezik.

A francia márka a kissé gyengére sikerült tavalyi szezont követően és egyben az év második futamára építve bizakodva utazik Svédországba, a világbajnokság február 15-18. közötti eseményére. A pályákon három Citroen C3 WRC-t is láthatunk majd száguldozni - Kris Meeke/Paul Nagle, Craig Breen/Scott Martin illetve Mads Ostberg/Torstein Eriksen jóvoltából.

Svédország ralija igazi kuriózum a világbajnokság naptárában - egy ikonikus, feledhetetlen esemény a téli körülmények között, ahol a felgyorsult sebesség mellé igazi versenyző is szükségeltetik a maga felkészültségi szintjével. Hosszú ideig skandináv versenyzők uralták a dobogó legfelső fokát, azonban 2004-ben a Citroen színeiben szereplő Sebastien Loeb megszakította az északiak kiváló sorozatát. Persze mondani sem kell, hogy a skandináv versenyzőpárosoknak még mindig előnyük van, különösen azért, mert nagyobb tapasztalattal rendelkeznek az adott tapadási körülmények között. Ezt kihasználva különösen érdekes lehet az idei svéd ralin Mads Ostberg szereplése, aki először szállhat versenybe a C3 WRC-vel.

A norvég versenyző kifejezetten jól ismeri a Citroent, hiszen 2014-ben és 2015-ben a gyári csapat színeiben hét dobogóra tett szert. Tavaly a közkedvelt Colin Crest-nél hívta fel magára a figyelmet hatalmas ugratásával, 2011-ben az összetettbeli második helyet csípte el, míg harmadikként négyszer is ünnepelhetett pályafutása során (2012, 2013, 2014, 2016). Ugyanakkor a csapattársak, Kris Meeke és Craig Breen is szeretne emlékezeteset alkotni, tovább gyarapítva a Montén elkezdett pontgyűjtést a márka számára.

EGY TECHNIKÁSABB 2018-AS FELVONÁS
Ebben az évben a versenykiírásnak csak az egy negyede változott a tavalyi eseményhez képest. A Torsby gyorsasági közel 5 kilométere teljesen új lesz, míg Hagfors és Torntop olyan szakaszokat is visszakap a gyorson belül 10 kilométeren, melyet utoljára 2013-ban és 2014-ben láthattunk. Az előző évek enyhe időjárása most megszűnni látszódik, és végre igazi havas svéd rali szemtanúi lehetünk, ahol a versenyzőpárosok most tényleg határozottan támaszkodhatnak a gumiabroncsok szögeire, ami igazi tempót és komoly harcokat ígér a hétvégére.

Pierre Budar, a Citroen Racing Team csapatfőnöke:
"A tervezett sebesség elérése érdekében Svédország igazi kihívás - a versenyzőnek bíznia kell az autóban és a gumikban, ha versenyképes időt szeretne összehozni. Az eddigi tesztek célja az volt, hogy párosaink a lehető legkedvezőbb formában felkészüljenek a futamra, miközben kihasználjuk az olyan közúti feltételeket, amelyek a lehető legközelebb állnak ahhoz, amelyekkel a héten találkozhatunk. Mads Ostberggel, aki több dobogós helyet is begyűjtött már Svédországban, minden bizonnyal erősödik a csapatunk, és benne különösen bízunk a havas tapasztalatai miatt. Mindezek mellett nagyon remélem, hogy Kris és Craig képes lesz megmutatni, hogy mennyit fejlődött tavaly óta az autónk."

KRIS MEEKE:
"Úgy tűnik, hogy ebben az évben tökéletes téli feltételeket kapunk, és mint a többiek, én is alig várom, hogy nekikezdjünk a futamnak! Az elmúlt néhány évben korlátozott mennyiségű hóval találkozhattunk csak, emiatt nagyon óvatosnak kellett lennünk, hiszen kifejezetten téli viszonyokra voltak az autók felkészítve. A hófalak ott lesznek az út szélén, így egy még lendületesebb autózással szolgálhatjuk ki a nézőket a hétvégén. Tény és való, hogy régen használtunk már hófalat a tempósabb autózásra, is az első körökben még azért hozzá kell szoknunk. Mindenesetre izgalmas verseny lesz, aztán meglátjuk, mit tudunk kihozni belőle."

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 7. (2015)

CRAIG BREEN:
"A tavalyi év kezdete és vége között a C3 WRC nagy előrelépést tett murván, ezért remélem, hogy ugyanez lesz tapasztalható majd a hó és a jég birodalmában. Különösen azért is, mert Svédország az egyik kedvenc futamom, és az egyik, ahol nagyon magabiztosnak érzem magam. Tény, hogy 2014-ben itt csöppentem bele a világbajnokság vérkeringésébe, és a Citroen színeit is itt képviseltem először 2016-ban. Egy nehéz Monte után szeretnék hasznos pontokat begyűjteni. Úgy tűnik, az útviszonyok tökéletesek lesznek, és ha pici hiba is becsúszik, akkor a hófalak még talán a segítségedre is lehetnek. Mindenesetre hiba nélkül szeretnék autózni."

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 5. (2017)

MADS OSTBERG:
"A svéd rali különleges esemény számomra, ahol mindig is nagyon gyors tudtam lenni, ezért nagyon boldog vagyok, hogy lehetőségem nyílik arra, hogy csatlakozzam a Citroen csapatához. Bízom benne, hogy a teszt alatt megfelelően ráhangolódtam az autóra, és már a shakedown-on meg tudom mutatni erőmet és a C3-as teljesítményét. A lehető legjobban megpróbáltam ráhangolódni a svéd utakra – nemcsak a Citroennel eltöltött tesztekkel készültem a hétvégére, hanem Norvégiában is letudtam két futamot havas utakon. Az idén a hófalak miatt az utak valószínűleg picit szűkebbek és technikailag igényesebbek lesznek, így talán skandinávok képesek lehetnek arra, hogy kihasználhassák az ilyen körülmények között szerzett tapasztalatainkat."

Rajthoz állások száma: 11
Legjobb eredmény: 2. (2011)

RALLY SWEDEN, AZAZ A SVÉD RALI A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 19 gyorsasági szakasz, 314.25 versenykilométerrel
  • A versenytáv 23,9% -a eltér a 2017-es menetrendtől
  • Egy Citroen győzelem Sebastien Loeb és Daniel Elena jóvoltából (2004, Citroen Xsara WRC)
  • 137,8 átlagsebesség a leggyorsabb szakaszon

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33