l1
l2


 

Kétnapos versenyek, több helyszín. A Rali VB lehetséges jövője?

Január 7.
16 versenyes naptárt szeretne a Rali VB promótere, viszont azt nem szeretnék, hogy az ezzel járó költségek elszálljanak, így gyökeres változásokban gondolkoznak.

A Világbajnokságnak növekednie kell, kellene, főleg Európán kívül lenne igény több versenyre, ezért 16-ra tervezi emelni a promóter a versenyek számát. A bővítés egyelőre nincs határidőhöz szabva, és az is lehet, hogy fokozatosan kerül sor a bővítésre, így lehetséges, hogy 2019-ben Chile vagy Japán csatlakozásával 14 futamos lenne a vb.

Egyszer már volt 16 versenyes vb naptár 2004 és 2007 között, ami után a gazdasági válság elkergette szinte az összes gyártót és komoly válságba keveredett a VB. Viszont ahhoz, hogy újabb országokba látogathasson el a kedvelt sportunk a költségeket kell lejjebb faragni.

Jelenleg a csütörtöki shakedownnal kezdődik egy futam, és vasárnap délben van az utolsó szakasz a Power Stage. A csapatok viszont már napokkal korábban a helyszínen vannak, hogy az utolsó teszteket, illetve a pályabejárást elvégezzék. Az ötlet tehát az lenne, hogy ugyanannyi versenyt csütörtöktől vasárnap helyett csütörtöktől szombatig-ra szorítanák össze. Példa is volt erre a nem olyan régmúltból, a finn verseny 2010 és 2013 között szombat estig tartott, ami után viszont vissza lett kényszerítve a klasszikus csütörtöktől vasárnapig ritmusba.

Néhány rendező szeretné már az idei évben lerövidíteni a versenyét, de ennek most még negatív a fogadtatása. "Ha egy két rally-t rövidítünk le annak nem sok értelme van. Viszont ha mindet lerövidítjük, akkor rögtön nyerünk 15 vagy 16 napot egy évben, az több, mint 2 hét hotelben. Ez már lenne valami." - mondja Oliver Ciesla, a WRC Promoter Ltd. Igazgatója.

Az időterv szorosabbá szabása mellett gondolkodnak a versenyek rövidebbé tételén is, a Toyota csapat vezetője Tommi Makinen 250 versenykilométert javasol és azt, hogy így csak 2 versenyenként lehessen komolyabb munkálatokat végezni az autókon. Így újabb pénzeket lehetne spórolni, ha egyes tengerentúli versenyeket egymás után rendeznének, és nem kellene, illetve lehetne az autókat visszavinni a csapatokhoz és szinte újraépíteni őket minden versenyre.

A 2019-re tervezett 14. helyszín Japán vagy Chile lehetne. Japán a Toyota visszatérése óta nagyon szeretne újra versenyt rendezni, Honshu a legnagyobb Japán sziget adna otthont a versenynek.

Chilének ugyan nincs gyári csapata, mégis egy lépéssel előrébb járnak, áprilisban kandidáló versenyt rendeznek egy héttel az argentin futam előtt, ahol megmutathatják az FIA tisztségviselőinek, hogy felkészültek a világbajnokság fogadására. "A rally Chilében a foci után a második legkedveltebb sport. Készek vagyunk VB-t rendezni. A verseny vonzáskörzetében 2 millió ember él, és nagyon jó az infrastruktúra, nagyon sok jó hotel is rendelkezésre áll." - mondta Sebastian Etcheverry a verseny rendezője.

Olivier Ciesla határozottan jó benyomásokat szertett az ország versenyéről. "Közel állunk a megállapodáshoz. A verseny az erdőkön keresztül vezetett gyönyörű szakaszokon zajlik, amelyek 2000 méteres tengerszint feletti magasságban vannak."

Amennyiben mindkettő verseny bekerülne a vb 2019-es naptárába, akkor egy jelenlegi versenynek mennie kellene, ami nagy valószínűséggel egy európai lenne, ugyanis a cél az, hogy a versenyek fele legyen Európában és a másik fele azon kívül.

VAdam

 

 

 

 

 

 

 

 

33