l1
l2


 

Bemutatkozott a Volkswagen Polo GTi R5

December 5.
Látványos világpremier keretében leplezte le legújabb fegyverét a Volkswagen Motorsport. A szuper sportos Polo R5 a négykerék meghajtás és a tömérdek lóerő mellett a legújabb biztonsági csomaggal is előrukkolt. Az autó homologizációja nyár végérevárható.

Színpadon a GTI – a Volkswagen Polo GTI R5 látványos világpremier keretében mutatkozott be hétfőn este. A négykerék meghajtásos fenevad a Polo hatodik változatán alapul, mely teljes mértékben a legújabb szabályozásoknak megfelelően terveződött versenyautóvá, képviselve ezzel az új generációs R5-ösök minden egyes jellemzőit. A Mallorcán bekövetkezett autós bemutatón első ízben egyébként az utcai GTI változat lett leleplezve, ezt követően pedig a VW-sek áttértek legújabb gyöngyszemükre. Nem véletlen, hogy ekkora feneket kerítettek a Polo-nak – a Volkswagen igazán páratlan története a mai korban íródott, hiszen 2013-ban léptek be a Rali Világbajnokság vérkeringésébe, ezt követően 2016-ig pedig zsinórban négy bajnoki címet is begyűjthettek.

"Az új Polo GTI R5 bemutatása nagyszerű pillanat volt." - mondta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. „A Polo GTI-vel való szoros kapcsolat nem kérdőjelezhető meg - nemcsak motorsport téren jár ki a tisztelet, hiszen a márka szinte már nagykövetként tekint erre a népszerű modellre. Csapatunk és a Volkswagen Design wolfsburgi kollégái kőkemény munkája van ebben a projektben. Az elkövetkező hónapokban a Polo GTI R5-nek számos kemény percei lesznek, hiszen bizonyítania kell annak érdekében, hogy az elődjének sikerét tovább építhesse."

A tesztek sikeresek, és ha továbbra sem lesz fennakadás, akkor 2018 nyarának második felében jöhet a homologizáció

A Polo GTI R5 fejlesztése az év eleje óta folyamatosan változik. Az aszfalt és kavicsos tapasztalatokra alapozó kezdeti tesztekre november közepén került sor Fontjoncouse-ban, Franciaországban, és e hónapban tovább folytatódnak Nagy-Britanniában. A projekt François-Xavier "FX" Demaison technikai igazgató felelőssége alatt zajlik, valamint Jan de Jongh projektmenedzser is bőven részese a tervezéseknek, aki versenymérnökként Sébastien Ogier oldalán érdemelte ki a bizalmat 2013-tól 2016-ig.
"A Polo GTI R5 minden probléma nélkül átment a kezdeti teszteken, és tesztvezetőink visszajelzése az autóról nagyon pozitív volt." - mondja el Demaison. „Nyilvánvalóan pozitívum, hogy tapasztalt mérnököket és technikusokat kérhettem fel, akik már a Polo WRC idejében bizonyították rátermettségüket e feladatra. Magától értetődik, hogy a múltbéli szoros és kiváló együttműködést is kihasználjuk a wolfsburgi műszaki fejlesztési osztály munkatársaival, valamint Skodás kollégáinkkal, akik 2015 óta kínálnak az ügyfeleknek R5-ös kategóriájú autót."

Mint az utcai változatban - négyhengeres turbó motor közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel

Ahogy a gyártási modell, a GTI, úgy az R5-ös változata is négyhengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motorral rendelkezik, amely keresztirányban van beszerelve az első tengely előtt. A szabályoknak megfelelően természetesen a motor kapacitása megmaradt a kategóriába beleillő 1,6-os változatként. Teljesítménye egészen bíztató, hiszen 200 kW, azaz körülbelül 272 lóerő és 400 Newton méter a maximális nyomatéka. A szekvenciális, ötsebességes sebességváltó mellett az állandó összkerékhajtás az eddigi tapasztalatok alapján igazán kiemelkedő gyorsulást eredményez mindenfajta felületen – legyen az aszfalt, murva vagy éppen hó. A tömege 1320 kg, míg gyorsulásra 0-ról 100-ra 4,1 másodpercet mértek.

A Polo GTI R5-ös alapjául szolgáló négy ajtós karosszériát egy spanyolországi gyárban, Pamplona-ban gyártják. Az FIA előírásainak megfelelően a belső rész is megkapta a megfelelő erősítést és biztonsági elemeket, hogy a 2018-as homologizáció véletlenül se csússzon. Ha a modellt elfogadják az illetékesek, akkor ősszel jöhetnek az első igazi versenykilométerek.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33