|
November 24.
A 2017-es kihagyást követően a jövő szezonban ismét a gumigyártók között üdvözölhetjük a Pirelli gyárat a rali világbajnokság keretében. A gumigyártó vállalat egészen izgalmas múltra tekint vissza – a története 1973-ban kezdődött, és a mai napig nem kevesebb, mint 181 győzelemmel és 25 világbajnoki címmel büszkélkedhet. 2018-ra az olaszok nemcsak a királykategóriás fenevadaknak ígérnek szetteket, hanem a WRC2-es kategória számára is kedveskednek majd megbízható csomaggal, melyek között aszfalt és murvás körülményekre is találhatóak majd gyöngyszemek. Mindezek mellett pedig a juniorokhoz is becsatlakozik a Pirelli - az 1989. január 1. után született fiatal tehetségek jövőre R2-es Ford Fiestákkal mérhetik össze tudásukat, melyekhez az abroncsokat az olaszok fogják beszállítani. A srácoknak érdemes lesz szem előtt tartani a kategóriagyőzelmet, hiszen aki a leggyorsabb lesz 2018-ban, az a szerencsés a rákövetkező szezonban egy teljes évi támogatást nyer leendő R5-ös Fiestájához gumiabroncsokkal, üzemanyaggal és úgymond szabadversenyes programmal beleértve a WRC2-es szereplést is. A Pirelli számára egyébként nem lesz újdonság a fiatalok támogatása és segítése, hiszen a korábbi évek sikerességének köszönhetően olyan sorozatokban vehettek részt az olaszok, mint a Pirelli Star versenyzők vagy éppen a WRC akadémiája. A mai ralis élet ismert szereplői élhették át a Pirelli abroncsok nyújtotta biztonságot és minőséget fejlődésük során – többek között Craig Breen, Elfyn Evans, Hayden Paddon és Ott Tanak is bőven próbára tette az olaszok tervezését. 2008-ról pedig nem szabad megfeledkezni Sebastien Ogier junior kategóriás győzelméről sem, aki szintén a Pirelli számára hozta meg az év végi elsőséget. Jövőre az újdonság erejével ható P Zero abroncsok aszfaltra, míg a Scorpion névvel illetett tervezetek murvára jelentenek biztonságot a világbajnokság résztvevői számára. A hóra és a jégre az újragondolt Sottozero érkezik, mely szögekkel és nélkülük is rendelkezésre állnak. Ha mélyebben szeretnénk kielemezni az abroncsokat, akkor aszfalt esetében több eshetőségről beszélhetünk - a P Zero RK5A mellett egy lágyabb fejlesztés, a P Zero RK7B is választható. Nedves aszfalton a Cinturato RWA debütálhat. A fejlesztések során a mérnökök precíz pontosággal figyeltek arra, hogy ezek az újdonság erejével ható gumik nagyobb tapadást és teljesítményt nyújtsanak, mint a valaha szabadalmaztatott korábbi társaik. Murvára az extrán megerősített Scorpion K4 érkezik, melynek szintén lesz egy lágyabb változata a Scorpion K6 formájában. A gyorsaság mellett a gumiabroncsok e típusoknál különösen jó alkalmazkodóképességekkel rendelkeznek a gyorsan változó terepviszonyokhoz. A tesztek alapján elmondható, hogy az új futófelület mintázata javította a vezethetőséget és a kezelést. A szezon első két futama 2018 elején egyedi tulajdonságokkal rendelkezhet a hó és a jég borította terepviszonyoknak köszönhetően – pontosan emiatt került fel a palettára a Sottozero, melynek szintén két típusát különböztethetjük meg. A Sottozero B a Monte-Carlora készült, míg az Ice Svédországra. "Világbajnoki szerepléseink kiváló évtizedekre tekintenek vissza, ahol az idők során sikeresen működtünk együtt a bajnokokkal és élmezőnybeli szereplőkkel, csapatokkal. E tényeket figyelembe véve nem volt kérdés, hogy jövőre szeretnénk-e folytatni pályafutásunkat ebben a technikai sportban. Olyan gumiabroncsokat fejlesztettünk ki, melyek teljes mértékben megfelelnek a rali világbajnokság nyújtotta viszonyoknak. A tervezések során az F1-ből merített ötleteket is sikeresen bele tudtuk csempészni az abroncsokba, melyeket tesztjeink bizonyítanak. Külön öröm számunkra, hogy a juniorok kategóriájába is visszatérhetünk, hiszen filozófiánk mindig is kihegyeződik a tehetségek fejlesztésére, kutatására." - mondta Mario Isola, a Pirelli autóversenyzésért felelős menedzsere. Fri |
33 |