l1
l2


 

Neuville-Gilsoul: "Függőséget okoz az autó!"

November 21.
Nagy ünnepléssel zárult a szezonzáró futam a Hyundai Motorsport számára. Az ausztrál rali győztese, Thierry Neuville nemcsak a dobogó legfelső fokának örülhetett, hanem a megszerzett pontoknak köszönhetően az év végi második helyet is megszerezhette navigátora, Nicolas Gilsoul és az i20 Coupe WRC segítségével.

Thierry, először is hatalmas gratuláció a szezon utolsó futamán aratott győzelmedért. Hogy érzed, az évad legnagyobb kihívása lehetett az ausztrál rali?

Neuville: "Nagyon nehéz volt, ezt nem tagadom. Úgy jöttem a Föld másik részére, hogy a dobogóra esélyes legyek, és akár a győzelemért is harcolhassak. Elköteleztem magam, és úgy álltam neki minden egyes szakasznak, hogy a lehető legjobbat hozzam ki az autóból és természetesen magamból is még csúszós körülmények között is. Lényegében rendben volt minden. Egy szakaszon ugyan vesztettünk pár másodpercet, de nem okozott tetemes különbséget, így ezt követően már sikerült határozottabb autózásra váltani. Szombatról vasárnapra egészen jól aludtam, de reggel, ahogy megláttam az időjárást, egy kis terhet kezdtem érezni magamon. Amikor elkezdett esni, tudtam bármi megtörténhet, vigyázni kell. Emlékszem, 2011-ben azt mondták, ez az a körülmény, ami igazán megnehezítheti a versenyzők helyzetét. Így félve álltam hozzá, de szerencsére minden jól sikerült! Ezzel együtt pedig a szezon negyedik győzelmének örülhettünk."

Nehéznek érezted az utolsó nap körülményeit? Miután Latvala a vasárnapi második pályán, a Buccán egészen közel férkőzött hozzád, mit gondoltál? Mennyire szántad el magad nagyobb kockáztatásokra a futam végéhez közeledve?

Neuville: "Megpróbáltam azért magamban kompromisszumokat kötni, de amikor láttam, hogy a reggelt fekvőtámaszokkal kezdi Jari-Matti, akkor tudtam, hogy nagy csata elé nézünk. Nagyon komolyan kezdte a napot, és nagyon gyors volt. Ahogy bejött az eső, azért mindenkin láthattuk, hogy önmagához képest lelassult. Okosan kellett átgondolnunk a helyzetet, nem volt szabad nagy kockázatot vállalnunk, inkább a biztos pontokra mentünk. Amikor azonban az utak kicsit letisztultak, már nagyobb teljesítményre voltunk képesek, és a powerstage-re már egészen biztató előnnyel sikerült érkeznünk. Ott éreztük, hogy meg tudjuk csinálni."

A szezont most lezárjuk – így visszagondolva röviden mit gondolsz a 2017-es teljesítményedről?

Neuville: "Csak jókat tudok mondani, hiszen nagyon sok ember lenyűgözött és egyben befolyásolt minket. Az egész csapat hihetetlen munkával teljesítette az évet. Nem vagyunk világbajnokok, de ez a második hely olyan számunkra, mintha tényleg azok lennénk."

Nicolas, az évad utolsó futama és győzelme is egyben. Mennyire volt fontos, hogy így fejezzétek be 2017-et?

Nicolas Gilsoul (Thierry Neuville navigátora): "Először is azt szeretném mondani, nagyon örültem annak, hogy visszanyertem a hangomat. Walesben nehéz volt szinte hang nélkül diktálni az utat, ami Ausztráliában sem lett volna egyszerű, hiszen hol fent, hol lent, hol az erdőben mondhatni vakon mentünk. Borzasztóan örülök ennek az eredménynek, mellyel láthatjuk az autó kiváló teljesítményét is. Nagyon jól éreztem magam, és várom a további lépéseket."

Mit gondolsz 2017-ről?

Gilsoul: "Egy ilyen új generációs autóval fantasztikus volt teljesíteni a szezont. Nehéz leírni, de szinte függőséget okoz az autó - ha két vagy három hétig nem ülsz autóban, érzed, hogy valami hiányzik. Most pedig jön a tél egy kis szünettel. Alig várom, hogy újból kezdjünk."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33