|
November 15.
A Citroen Racing nagy elánnal kezdet neki az újdonság erejével ható szezonnak, ahol a legújabb fejlesztésű WRC-t teljesen jónak érezték minden terepviszonyhoz – ahogy haladtak előre a kilométerek, a franciák kezdtek szembesülni a helyzettel, hogy a C3-as verseny közbeni változtatásokra szorul. Lényegében voltak helyek, ahol sikerült orvosolni a problémát, és győztesként kerültek ki a rali krémjéből, de akadtak olyan pillanatok is, melyek kifejezetten nehezek voltak a számukra, és szinte csak a túlélésre törekedtek. A szezon utolsó állomásához érkezve már komolyabb eredményeket nem várnak el versenyzőiktől, csupán annyit szeretnének, hogy egy megfelelő teljesítménnyel, amennyire lehet, méltó módon fejezzék be a 2017-et. A feladat három versenyzőnek adott – Kris Meeke, Craig Breen és Stephane Lefebvre kapott egy-egy C3-ast az ausztrál esőerdők útjaira. UTAZÁS A FÖLD MÁSIK OLDALÁRA 17 ezer kilométerre Versailles-tól izgalmas kilométerek elé tekintenek a franciák - a sajátos jellemzőkkel büszkélkedő murvás futam laza kavicsos felszínnel várja a mezőny elején érkező takarító párosokat, ahol a nyílt, folyékony utak mellett szűk, erdős körülmények is főszerephez jutnak az idei menetrendben. Tény, hogy a kedvező rajtpozícióval rendelkező versenyzők számára már kemény felület a biztosított, hacsak nem esik az eső. Ugyanis ha az időjárás zordabb oldalát mutatja, akkor lesznek ám érdekességek eredmények tekintetében. A szervezők a 2017-es évre egy sokkal kompaktabb versenyhétvégét állítottak össze. Az ismert szakaszok mellett főként erdős részekkel érkeztek olyan gyorsok, melyek évek óta nem szerepeltek a kiírásban. Páratlan izgalmakat ígér a szombati reggeli Nambucca, mely a maga közel 50 kilométerével igazán nagy kavarodást okozhat nemcsak szakaszidők, hanem akár az összetett alakulásában is. KIHÍVÁS: A SZEZON TELJESÍTÉSE POZITÍV ÉLMÉNYEKKEL Ha azt nézzük, nem rossz a kiinduló pozíciója a Citroenes versenyzőknek – kicsit kompenzálhatnak azért az első versenynapon, ha belehúznak. Apró hátrány, hogy mindhárom pilóta kihagyta a 2016-os fordulót – ők viszont az új részekben teljes mértékben reménykedhetnek emiatt. Szolidabb tapasztalattal Kris Meeke rendelkezik, aki 2013. és 2015. között elutazhatott Ausztráliába. A brit egészen kedvező fejlődő tendenciát mutatott, hiszen 2014-ben a negyedik lett, míg rá egy évre elcsípte a dobogót. Idén ő volt az, aki két győzelmet hozott a csapatnak, így e tényeket figyelembe véve szeretne november 16-19. között az első helyért harcba szállni. Vele szemben Stephane Lefebvre mindösszesen egyszer volt részese az ausztrál kilométereknek, 2015-ben. Ekkor hirtelen kellett belépnie annak a Mads Ostberg-nek a helyére, aki sérülés miatt nem tudta teljesíteni a futamot. A francia fiú szakaszidők tekintetében szépen fejlődött, viszont az első részen viszonylag gyors időt futott önmagához képest, és utána már nehéz volt überelnie a kezdeti nekifutását. Craig Breen teljesen kakukktojás csapattársaihoz képest, hiszen számára ez lesz az első versenyzési lehetőség a déli féltekén. Az ír fiú elmondása szerint jól ismeri Ausztráliát, ám versenyautóban még nem tudhatta le soha e távoli földrész útjait. Pályafutása során azonban már bizonyította, hogy gyorsan tud alkalmazkodni az új körülményekhez, és ezúttal is ebben reménykedik. A 2017-ES KENNARDS HIRE RALLY AUSTRALIA JELLEMZŐI A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL YVES MATTON, A CITROEN RACING TEAM CSAPATFŐNÖKE: "Elsődleges célunk, hogy megerősítsük a C3 WRC teljesítményét murvás körülmények között a szezon utolsó állomásán. Az ausztrál rali speciális körülmények között zajlik, melyre nem egyszerű felkészülni, hiszen az Európán kívüli tesztelések tiltottak. Ezt szem előtt tartva nemcsak a versenyzők szerepe értékelődik fel, hanem a technikai csapat reakcióképessége és korábbi tapasztalatai, mely a futam jó kezdéséhez elengedhetetlen. Az utóbbi hónapok, hetek munkálatai mellett Kris spanyol eredménye is optimistán hat ránk a záró versenyhétvégére, így bízunk abban, hogy tervünk szerint tudunk pontot tenni az idei évad végére. Stephane és Craig számára pedig ez egy nagyszerű lehetőség lesz, nagyobb teher nélkül, hogy számot adjanak versenyképességükről és teljesítményükről." KRIS MEEKE: "Ugyan csak háromszor álltam rajthoz Ausztráliában, de egészen kedvező emlékeim vannak a futamról. 2015-ben tisztán emlékszem, hogy két napig vezettem az összetettben, de végül a VW-s srácok felülkerekedtek rajtam, és egy harmadik hellyel elégedhettem meg. A szervezők csempésztek új részeket a kiírásba, ami számomra kifejezetten kedvező lehet, hiszen tavaly kihagytam az ausztrálok eseményét. Jól érzem magam ezeken az utakon, így nagy gond nem lehet. Az erdei részek páratlanok, máshol csak hasonlót tapasztalhatunk - az esőerdőkben nagy élmény az éppen csak beszűrődő fények mellett autózni. Viszont pontosan ezek a fényviszonyok miatt egy szokatlan nehézségi tényezővel nézünk szembe. Amit legjobban várok az a Nambucca rész - kíváncsi vagyok, a közel 50 kilométer milyen különbségeket hoz majd. Az utolsó két murvás versenyen nyújtott teljesítményünk alapján úgy érzem, van keresnivalónk Ausztráliában." Rajthoz állások száma: 3 CRAIG BREEN: "Gyakran mondogatom, hogy Ausztrália a második otthonom. Testvérem Perth-ben él, ahol egy ír közösség is kialakult az évek során, így nagyon sok barátom és támogatóm van ott. Pontosan emiatt alig várom, hogy második Európán kívüli futamomon elrajtoljak. Tudom, nem lesz egyszerű dolgom - ugyan akadnak új részek a kiírásban, de azért javarészt olyan szakaszok jutnak főszerephez, melyeket versenytársaim már teljesíthettek az elmúlt évek során. Az utóbbi murvás versenyeken a C3-as pozitív benyomásokat adott, így reményekkel tekintek az év utolsó versenyhétvégéjére. Remélem, kedvező eredménnyel sikerül befejezni 2017-et.” Rajthoz állások száma: 0 STEPHANE LEFEBVRE: "Talán nem is jut hirtelen eszünkbe, de nem könnyű dolog Európából elindulni Ausztráliába, és gyorsan alkalmazkodni az időjáráshoz és az óraátállításhoz. 2015-ben eredetileg csak pályabejárás céljából utaztam a déli féltekére, azonban Mads balesete miatt mégis versenyhétvégém lett. Ahogy visszagondolok, versenyfelszereléssel sem készültünk, és néhány óra alatt kellett előteremteni mindent. Felkészülés hiányában akadtak gyorsok, ahol meglepően jó időt sikerült autózni, de az esőerdős szakaszokon már voltak azért nehézségeim. Mindenki szeretné magasan befejezni a szezont. Ami engem illet, arra fogok törekedni, hogy a spanyol ralin elért szintet tovább fejlesszem." Rajthoz állások száma: 1 Lara |
33 |