l1
l2


 

Spanyolországban is dobogóra állna a Citroen

Október 3.
Az őszi szünet után és remélhetőleg teljes feltöltődéssel érkezik a Citroen Racing a világbajnokság tizenegyedik fordulójára. A katalán rali kettősségében rejlő lehetőségeket a csapat színeiben Kris Meeke, Stephane Lefebvre és Khalid Al Qassimi próbálja kiaknázni a C3 WRC-vel.

Az idei szezonban egészen augusztus végéig kellett várniuk a párosoknak a „nyári szünetre”. Lengyelországban már kicsit érződött talán a hajtás, de azért még egy finn és német megmérettetést letudtak a srácok, és csak ezt követően juthattak lélegzetvételhez és egyben feltöltődéshez az utolsó nagy hajrák előtt.

A bajnokság a spanyol utakon folytatódik október 5-ei rajttal, mely nemcsak egy futam a naptárban, hanem igazi különlegessége az idei szezonnak is. A központ Salou, ahol a PortAventura vidámpark is szembetűnhet - a látványos helyszín mellett pedig nem szabad megfeledkezni az egyediséget jelentő mix-felületekről sem.

Pénteken a murvás gyorsaságik jutnak főszerephez. A hegyvidéki kavicsos utak mellett azért lesz egy "kedvenc" - a Terra Alta minden csapatnál kiemelkedően fontos, hiszen ez a közel 40 kilométeres szakasz a murva mellett aszfaltos részeket is rejt magában. E napnak a végén nem lehet fellélegezni – kezdődik a nagy szerviz, ahol 75 perce van a csapatoknak arra, hogy a murvás beállításokból aszfaltra hangolják át a királykategóriás fenevadakat. Ez egyébként a szezon leghosszabb szervíze is egyben, mely nemcsak a szerelőknek érdekes, hanem a műszaki beállítottságú nézők is szemügyre vehetik az okosságokat, hogyan történik az átalakulás.

Szombaton és vasárnap egyaránt aszfalton folytatják a harcot az idővel a versenyzők. A katalán esemény híres széles, sima aszfaltos részeiről – a legújabb fejlesztésű új generációs WRC-k aerodnamikai hatékonysága itt aztán igazán előtörhet, mellé pedig a kedvező motorteljesítmény sem árt a jó eredmény reményében. Egy buktatója lehet a dolognak – ha a kanyarokat levágják, akkor nem kell csodálkozni egy-egy bekapott defekt miatt.

A KIHÍVÁS: MINDKÉT FELÜLETEN GYORSNAK KELL LENNI
Két, lényegében egymástól radikálisan különböző felület döntheti el a Spanyolországban megszerezhető bajnoki pontok sorsát. Nagyon fontos, hogy az autó mellett egyben a versenyző és navigátora is a sokoldaúságra törekedjen a hétvégén. A futamra való megfelelő felkészülés reményében három napos murvás tesztet iktatott be menetrendjébe a Citroen Total Abu Dhabi World Rally csapata. Az állandó tagok, Kris Meeke és Stephane Lefebvre mellé a kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb is csatlakozott a bandához pár hasznos C3-as kilométer erejéig. Alapnak a korzikai és németországi aszfalt beállítások érkeznek a szombati és vasárnapi napra, apróbb módosításokkal természetesen.

Ez évben Kris Meeke tizedik alkalommal látogat el a spanyol ralira – a sok szereplés ellenére nem feltétlen mondható sikeresnek a brit szemével a katalán állomás. 2016-ban ugyan egy egészen kedvező eredményt mutatott fel, az idei mexikói győzelmen felbuzdulva végre szeretne ismét domináns tagja lenni a világbajnokság élmezőnyének.

Stephane Lefebvre Finnországot és Németországot hanyagolva a Citroen C3 WRC-be a spanyoloknál ülhet vissza. Csapattársával ellentétben a fiatal francia limitált tapasztalattal rendelkezik ezen eseményre vonatkozóan. Ez azonban nem fogja akadályozni abban, hogy harcoljon a tőle telhető legjobb pozícióért. Lengyelországban ötödikként végzett, és most is legalább egy ilyen eredményben bízik Lefebvre.

Khalid Al Qassimi kezet foghat csapattársával, hiszen ő is tizedszer lesz részese a spanyol versenynek. A portugál és finn megjelenés után részleges idei programját a hétvégén a katalánok útjain folytatja.

A 2017-ES RALLY DE ESPANA JELLEMZÕI A CITROEN SZEMSZÖGÉBÕL

  • 19 gyorsasági szakasz 312,02 versenykilométerrel
  • 32 Michelin abroncs jut egy versenyzőre egy versenyen
  • Kilenc Citroen győzelem Spanyolországban: Egy Bugalski elsőség (1999 -  Xsara Kit-Car) és 8 egymást követő győzelem Loeb által (2005-2006 - Xsara WRC, 2007/2010 - C4 WRC és 2011-2012 - DS 3 WRC).

YVES MATTON, A CITROEN RACING TEAM CSAPATFŐNÖKE: „Az elmúlt futamokon szépen javítottunk az eredményeken, Németországban pedig végre dobogón végeztünk. Spanyolországban azonban a helyzet meglehetősen más, hiszen murván kezdünk, aszfalton végzünk. Attól függetlenül, hogy az időjárás melyik arcát mutatja, a versenyzőink számára lehet nagyon kedvező, de jelenthet komoly hátrányt is a pénteki rajtpozíció. Ha péntek estére sikerül jó eredményt összeszedni, akkor sokkal egyszerűbb dolgunk lesz aszfalton az élmezőnybeli pozíciókért harcolni. A tesztek során pár dolgon módosítottunk, amiket jónak találtunk, azt hétvégén be is vetjük. Továbbra is keményen dolgozunk azért, hogy a versenytársak számoljanak velünk.”

KRIS MEEKE:  "Egy jó tesztet tudtunk le, és külön élmény volt Sebastien Loeb társaságában. Mindig van valami, amin javítanunk kell, de úgy gondolom, jó irányba tartunk. Alig várom, hogy a frusztráló német rali után és egy kis feltöltődést követően ismét versenyautóban tölthessem a napokat. Összességében nézve szinte hihetetlen, hogy már tizedszer leszek ott Katalóniában. Potenciálisan jó rajtpozíciónk van, de az időjárás ezen még változtathat. A lényeg most, hogy arra törekszem, jól érezzem magam az autóban, és minél sikeresebb legyek Spanyolországban."

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 5. (2011 és 2015)

STÉPHANE LEFEBVRE: "Nagyon örülök, hogy ismét a C3 WRC-vel versenyezhetek. Már három hónap telt el azóta, hogy Lengyelországban ötödikként végeztem, így egy kicsit tartok attól, hogy kell pár kilométer a visszarázódáshoz. Ráadásul még nem sokszor volt szerencsém spanyol ralihoz, így duplán izgulok. Önbizalmamon egy kicsit talán segített a múlt heti teszt, ahol egy új nyomatékelosztást is sikerült kipróbálnom. Ez a módosítás és frissítés egészen jól illeszkedik a vezetési stílusomhoz, így valamilyen szinten bizakodó is lettem. Ha kedvező lesz az időjárás, akkor pénteken lehet keresnivalóm a mezőnyben."

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 50. (2015)

KHALID AL QASSIMI: "Tizedik alkalommal leszek ott a spanyol rali rajtjánál! A kerek évforduló mellett egyébként a kedvenc eseményemről is beszélünk. Nagyon kedvelem a vegyes felületet, különösen azokat a részeket, ahol egy szakaszon belül mind a két talajtípus megtalálható – izgalmas dolog! A futam atmoszférája is csodálatos - a rajongók fantasztikus hangulatot varázsolnak a pálya szélére és a szervízparba egyaránt. Megpróbálok tudásomhoz képest autózni. A hétvégéhez sok sikert kívánok Kris-nek és Stephane-nek!"

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 7. (2010)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33