|
Szeptember 14.
Egyre népszerűbbek a rali világában a tehetségek felfedezésére irányuló, fiatalok pályafutását egyengető projekt. Ez alól a világbajnokság meghatározó és egyben matematikailag még bajnokesélyes márkája, a Hyundai sem kivétel. A program keretében most már nyolcasra szűkült a kör – a srácok egytől egyig fiatal versenyzők, szerte Európából a 25 év alatti korosztály képviselve. Korábban voltak találgatások, vajon kik is lehetnek a szerencsések, akik betekintést nyerhetnek az alzenaui birodalomba, később pedig egy Hyundai i20 R5-ösben feszíthet a legügyesebb jelentkező. A szerencsés kiválasztottak a következők, akik aszfalton és murván egyaránt megküzdenek az autóért: Az első körben, ahogy arról már korábban beszámoltunk, tizenöt pilóta látogatott el Alzenauba egy elbeszélgetésre, majd az elméleti rész, a kommunikáció és technikai hozzáértés alapján nyolc versenyzőt választottak ki a gyakorlati bizonyításra. A tét nem kicsi - 2018-ban egy Hyundai i20 R5-össel való szereplés a WRC2-es kategóriában. Az ismerkedés az autóval már meg is történhetett, ugyanis Franciaország Mazamet települése mellett saját navigátoraikkal már táncba is vihették az autót a három napra tervezett teszt során - aszfalt és murvás körülmények között egyaránt, ahol egy kis csúszkálás is megfigyelhető volt az időjárásnak köszönhetően. A Hyundai illetékesei utólag arra is rávilágítottak, hogy a nyolc versenyzőnél nemcsak azt figyelték, miként kezelik az autót, hanem a beállítások módosításakor mennyire tudnak érvényesülni, vagy más ötletekkel előállni. A dolgot nem húzzák sokáig, az elkövetkezendő egy-két hétben már meg is születhet a győztes versenyző kiléte. A szerencsés kiválasztott navigátorával együtt 2018-ban teljes Hyundai támogatottságot élvezhet a világbajnokság WRC2-es kategóriájában, természetesen egy i20 R5-össel. Alain Penasse, a Hyundai Motorsport csapatmenedzsere: "Nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen a teszt során mind a nyolc versenyző egyaránt jó teljesítményt nyújtott. A héten remek alkalmunk nyílt arra, hogy a kiválasztottak esetében nemcsak az autó kezelését figyeljük meg, hanem magát a kommunikációt is, mennyire tudnak együttműködni csapatunk tagjaival. Bár nem volt sok időnk az ismerkedésre, de mindenki helyt áll. Úgy gondolom, hogy mind a nyolc szerencsés határozottan tudná képviselni márkánkat a WRC2-esek között, de a végén bizonyos kritériumokat figyelembe véve csak egy maradhat." Lara |
33 |