Augusztus 17. Thierry Neuville lett a német rali bemelegítésének a leggyorsabbja - a hazai pálya előnyét élvező Hyundai Motorsport számára a belga fiú rögtön az első mért körben meghozta a legkedvezőbb pozíciót. Másodikként a Citroen érkezik Andreas Mikkelsen jóvoltából, míg Sebastien Ogier a harmadik idővel készülhet a versenyre.
Csütörtökön délelőtt egy 4,09 kilométeres shakedown keretében kezdetét vette a világbajnokság tizedik állomása. Az ADAC Rally Deutschland bemelegítésén az összetettbeli ponttábla élén toporgó Thierry Neuville kezdett be a legjobban. A Hyundai belga versenyzője 0,9 másodpercet adott a Citroen norvég pilótájának – lényegében Andreas Mikkelsen második ideje kifejezette kedvező a franciáknak, hiszen több hónapnyi bukdácsolás után most végre motiváltan vághatnak neki a versenynapoknak.
Az M-Sport bizakodva érkezett a német földre – Wilson bácsi még sohasem örülhetett önfeledten itt a végeredménynek, de most bizakodva tekint a hétvégére. Annyira nem is kezdtek be rosszul a Fiesták, hiszen Sebastien Ogier egy harmadik időt futott Eiweilerben. A négyszeres világbajnok egy új autót kapott egyébként az ADAC-ra, melynek teljesítményét kíváncsian várjuk majd élesben.
A csütörtöki nap legügyesebbje, Thierry Neuville rögtön elsőre megfutotta a csúcsot – gumiválasztása kiválónak bizonyult, ugyanis az első körökre a Michelin kemény abroncsait választotta, míg az utolsó két rajtnál már lágyabb keverék volt az i20-ason. A váltás nem volt véletlen, hiszen az előrejelzések szerint a péntek délelőttre esőt jósolnak.
"Az út nagyon tiszta volt, amikor letudtam az első kört, a kemény gumikkal jó időt tudtam összehozni." - mondta Neuville. "A shakedown végéhez közeledve egyre bátrabban mertem beállításokat próbálni, és olyan gumikkal is mentem, melyek esőben jók."
Érdekességképpen megemlítendő, hogy a legjobb tíz versenyző közül mindössze Ott Tanak volt az, aki nem elsőre futotta a legjobb idejét. Ide tartozik még Hayden Paddon is a nagyok közül, de a kiwi srác egy szerényebb tizenegyedik idővel kezdett neki a német kilométereknek.
A dobogósok mögött a Citroen dominál - Kris Meeke negyedik, míg Craig Breen az ötödik lett. A két C3-ast két Yaris követi, Jari-Matti Latvala és Juho Hanninen sorrendben.