l1
l2


 

Az M-Sport még sosem nyert Német Ralit

Augusztus 16.
Izgatottan várja az M-Sport csapata a világbajnokság tizedik állomását. A német futam tavalyi győztese, Sebastien Ogier eltökélt szándéka a kiváló szereplés, bízva abban, hogy öt murvás verseny után aszfalton végre kedvére autózhat. Ott Tanak óvatosan tekint a hétvégére annak ellenére, hogy hat éve kategóriagyőzelemmel zárta a versenyt.

A világbajnokság hétvégi, egyben tizedik állomása igazán nagy izgalmakat tartogat a világbajnokság mezőnyének, főként az M-Sport versenyzőinek. Az Ecoboost-os Fiesta WRC murván is szépen állta a helyét az elmúlt hónapokban, de most aszfaltra térnek vissza, ahol már az első versenynapon bebizonyíthatják Wilson bácsi fiai, hogyan is viszonyulnak ehhez a terephez. A verseny várhatóan rendkívül erős lesz, mindezek ellenére a csapat nem szeretné alább adni dobogós helyeknél, vagy akár a győzelemnél. Bárhogyan is alakuljon a vége, az biztos, hogy nem lesz egyszerű menet.

ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – HÁROM AZ EGYBEN
Ugyan összességében aszfaltos futamról beszélünk, ettől függetlenül több részből tevődik össze a most következő, német hétvége. Az aszfaltszerkezet nem mondható egyformának, három különböző felülettel találhatják szembe magukat a párosok. A szőlőültetvények övezte szakaszok, a gyorsforgalmi utak és a katonai terület mind-mind más összetételűek, így a győzelmet az a duó veheti biztosra, amely mindegyikhez megfelelően tud alkalmazkodni.

Ez persze még talán egyszerűnek is tűnhet, hiszen rámondhatjuk, hogy csak a gumiválasztásra kell figyelniük – azonban az időjárásról sem szabad megfeledkezni. Ha esik, akkor meglepően átrendeződhetnek a pozíciók.

A szervezők nem csücsültek a babérokon, próbáltak idén is valami újat felmutatni – ezt bizonyítja a szervizpark költözése is például, hiszen Trier helyett Bostalsee üdülőhelye került bele a versenykiírásba. De nem szabad kihagyni Saarbrücken fontosságát sem, mely város a rajtceremónia mellett egy prológot is lebonyolít csütörtökön este. Pénteken az újdonságként ható Wadern-Weiskirchen háromszor látja vendégül a párosokat, mely nézőbarát rész mellett természetesen a szőlők övezte gyorsaságik sem hiányozhatnak a sorból. Szombaton a Saar-vidék gyors útjain a sor, mely napon a katonai terület kerül terítékre. A vasárnap extra izgalmakat hozhat, hiszen mindenki számára új szakaszokkal zárul a német VB.

MALCOLM WILSON – AZ M-SPORT CSAPATFŐNÖKE
Az M-Sport számára 1997 óta negatív tekintetben történelmi jelentőségű a német ADAC rali, ennek fényében pedig Malcolm Wilson reméli, hogy az idei felvonást sikeresen tudja csapata zárni.

"A Rallye Deutschland talán az egyetlen olyan futam, amihez nem feltétlen tudok kedves emlékeket fűzni. Ez az egyetlen olyan helyszín, ahol nem tudtunk nyerni, de úgy érzem, idén ezen változtathatunk.

Az elmúlt években mindhárom versenyzőm fel tudott mutatni értékes eredményeket, közülük is Sebastien kifejezetten tudja, mitől döglik a légy Németországban. Úgy gondolom, a tesztek hasznosak voltak, mindenki elégedett volt az autóval, és egy megfelelő aszfalt csomagot hoztunk össze. A verseny rendkívül erős és kemény lesz, és a bajnokság is szoros, hiába augusztus végét írunk."

SEBASTIEN OGIER ÉS JULIEN INGRASSIA – A BAJNOKSÁG ÉLLOVASAI
Sebastien Ogier és Julien Ingrassia pontosan az a páros, akik tudják, mi kell a német futam sikeréhez. Három győzelemmel a zsebükben a franciák bíznak abban, hogy idén az M-Sport színeiben ezt a számot tovább gyarapíthatják. A csata kemény lesz, hiszen a versenytárs, Thierry Neuville is ugyanannyi ponttal áll a bajnokság élén, mint Ogier - tehát holtverseny van. Mindenki a javításra fog törekedni értelemszerűen.

Rajthoz állások száma: 8
Legjobb eredmény: 1. (2011, 2015, 2016)

Ogier: "Minden évben izgatottan várom a német futamot, de az idei különösen izgalmasnak ígérkezik, hiszen nagyon szoros a bajnokság állása. Célunk természetesen nem lehet más, mint a győzelemre való törekvés, és első helyünk bebiztosítása az összetettben.

Mindig is szép dolog számomra, ha aszfalton versenyezhetünk, ez a rali azonban rátesz egy lapáttal, hiszen minden nap más minőségű felülettel találjuk szembe magunkat. Nehéz verseny, határozott magatartást igényel, de a sikerért megéri a küzdelem.

Az eddigi tapasztalatok alapján az eső jelentősen felboríthatja a dolgokat – a gumiválasztás ilyenkor döntő jelentőségű. Nagyon fontos a koncentráció részünkről, és hogy hibátlanul együtt tudjunk működni csapatunk minden egyes tagjával. A Fiesta nagyon jól viselkedett aszfalton, így kíváncsian várjuk a hétvégét."

OTT TANAK ÉS MARTIN JARVEOJA – A BAJNOKSÁG HARMADIK HELYEZETTJEI
Ott Tanak hosszú idő után szeretné pezsgőzéssel befejezni a német kilométereket. Az észt fiú legutoljára 2011-ben ért el sikereket a szőlők között – ekkor az S-WRC kategóriában nem talált legyőzőre.

A helyzet az, hogy Tanak számára nem éppen kedvenc az aszfalt, de mindent elkövet annak érdekében, hogy a legtöbb pontot gyűjthesse be.

Rajthoz állások száma: 6
Legjobb eredmény: 8. (2015)

Tanak: Egyértelműen a gyors, murvás versenyek a kedvenceim, de most kíváncsian tekintek a hétvégi aszfaltos futamra. Visszatekintve a szezon első felére, Monte-Carlo és Korzika sem alakult nagyon rosszul, így nincs okunk aggodalomra, és úgy gondolom, törekedhetünk egy élmezőnybeli eredményre.

Ha aszfaltos versenyek közül ki kellene emelnem egy legjobbat, akkor ez lenne az. Minden szakasz más és más, igazából az mutatkozik meg, hogy milyen gyorsan tudsz alkalmazkodni a változó körülményekhez. Az időjárás meglehetősen rendezetlen ebben a régióban, így nagyon fontos figyelni az előrejelzéseket, ha biztosra akarunk menni.

A történelem bebizonyította, hogy Németországban bármi megtörténhet. Próbáljuk a legjobbat kihozni magunkból, és meglátjuk, ez mire lesz elég."

ELFYN EVANS ÉS DANIEL BARRITT – A BAJNOKSÁG HATODIK HELYEZETTJEI

Elfyn Evans egyik legsikeresebb eseményei közé tartozik a német forduló. A walesi srác egy összetettbeli negyedik hely mellett 2014-ben a powerstage győzelmet is biztosítani tudta. Az előző, finn futamon második lett, és mindazok ellenére, hogy murvás futamról beszélünk, Evans magabiztosan tekint a hétvégi német aszfalt elé.

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 4. (2014)

Evans: A német rali az egyik kedvenc futamom, és egyben olyan helyszín, ahol sikereket értem el. Kihívás is egyben a maga egyedisége miatt, de ettől függetlenül élvezem minden kilométerét.

A különböző felületek, változó körülmények mind-mind extra figyelmet igényelnek nemcsak a verseny, hanem a felkészülés során is. Az elejétől a végéig összpontosítani kell, ha nem akarsz kizökkenni a ritmusból, hiszen egy rossz mozdulat is helyezésekbe kerülhet.

A gumiválasztás mellett az időjárás az, ami kulcsfontosságú lehet, hiszen az eső megtréfálhatja a mezőnyt. E tényezőt minden szakasz előtt figyelembe kell vennünk.

Finnország nagyon jó motivációt ad a hétvégéhez, és remélem, sikerrel fejezhetem be a német versenyt."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33