l1
l2


 

Megvillannak -e aszfalton is a Toyoták?!

Augusztus 14.
A rendkívül sikeres hazai versenye után a Toyota Gazoo Racing csapata bizakodva érkezik a világbajnokság német állomására. Aszfalton viszonylag még keveset futott Tommi Makinen bandája, mindezek ellenére versenyképes hétvégében bízik Jari-Matti Latvala, Juho Hanninen és Esapekka Lappi is.

Izgatottan tekint a most következő augusztusi hétvégére a Toyota Gazoo Racing. Az ADAC Rally Deutschland jóvoltából egy olyan aszfaltos esemény van soron, ahol három különböző jellemzőjű felszínen mérhetik össze tudásukat a nevezők. A szőlőültetvények övezte részek, a Baumholder katonai terület és a gyorsforgalmi utak is mind-mind egyedi sajátos aszfaltbeállításokat kívánnak. Ezek mellé még pluszban társulnak az időjárási körülmények, melynek függvényében még nehezebb dolga lehet a résztvevőknek gumiválasztások tekintetében.

Az idei felvonás új alapokat célzott meg a szervezők újításainak köszönhetően. Bostalsee szervizparkja mellett a csütörtöki Saarbrücken prológ igazi unikuma az eseménynek. Pénteken a kifejezetten nézőbarát, Wadern-Weiskirchen szakasz kaphat komoly hangsúlyt, amelyen háromszor száguldoznak végig a srácok, Mittelmosel és Grafschaft szőlőültetvényei mellett. Szombaton a Panzerplatte-t kétszer teljesítik a maga 41,97 kilométerével, míg vasárnap teljesen új gyorsaságik kerültek be a menetrendbe - Losheim am See és St. Wendeler Land, melyek közül az utóbbi a powerstage-t is jelenti.

Mindazok ellenére, hogy Jari-Matti Latvala a murvát kedvelők körébe tartozik, szép eredményeket ért el a németeknél – 2012-ben és 2015-ben másodikként ünnepelhetett. Juho Hanninen kicsit tapasztalatlan német utak terén, hiszen mindössze egyszer volt szerencséje az ADAC-hoz, míg Esapekka Lappi 2016-ban a WRC2-esek között diadalmaskodott, melyhez egy összetettbeli hetedik hely is társult.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök): "Az idei szezonban ez lesz a második aszfaltos futamunk a korzikai kilométerek után. Nagyon sokat teszteltünk az utóbbi hetekben, próbáltunk minden körülményt lemodellezni, melyek a németeknél szóba jöhetnek. Természetesen nem érezzük magunkat még most sem 100%-osnak, van min javítanunk, fejlődnünk különösen aszfalton, az elmúlt héten éppen emiatt például a csillapítókra helyeztük a nagyobb hangsúlyt a teszt során. Még a versenyzői múltamból emlékszem a német utakra, és tudom jól, mennyire kanyargósak, trükkösek tudnak lenni. A finn futam után magabiztosak vagyunk, a versenyzőimen is ezt látom, legnagyobb örömömre. Várjuk a rajtot, és bízom benne, hogy a Yaris-nak tetszeni fognak ezek a szakaszok."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10): "A teszt során volt szerencsénk esőhöz, aminek azért örülök, mert a német rali valamelyik napján úgyis esni fog, ahogy az elmúlt években is. A Yaris WRC aszfalt beállítása Korzikán nem volt annyira rossz - elsőre! De lényegében a német utak a felület ellenére mégis másabb értékeket igényelnek. A fékezésre külön figyelem fordul, ezt pedig most a teszt alatt megpróbáltuk jobban kielemezni. A felfüggesztésen is dolgoztunk - valamivel enyhébb autót hoztunk össze, mint Korzikára. Az egyik legszívósabb futam következik most, ahol bőven lesz harc, itt boldog lennék egy top 5-ös hellyel is."

Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC #11): "Finnország után most nagyon pozitív érzésekkel vagyok tele. Noha Németországhoz nem volt sok szerencsém, Monte-Carlo, Korzika és a rengeteg aszfalt tesz után izgatottan és egyben kíváncsian tekintek a hétvégére. Az időjárás nagyon komoly meglepetéseket okozhat – ha pénteken esik, akkor nem feltétlen aszfalton kell autóznunk, hanem saras utakon. A Baumholder szakaszok egyedülállóak – egy szó, mint száz, várjuk a rajtot!"

Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC #12): "Finnországban ugyan nyertem, de ez nem változtat a német ralihoz való hozzáállásomon. Az év szerintem legerősebb eseménye ez, mely a komfort zónámon kívül esik. Első aszfalt versenyem lesz ez a Yaris WRC-vel,de úgy érzem, könnyebb lesz vezetni, mint murván. Az autó aerodinamikája kiváló és potenciál is van benne, tehát ami nehéz dolog lesz, az a gumiválasztás. Tisztán és finoman kell autózni ahhoz, hogy a gumik végigbírják a köröket. Célom az első ötben végezni."

STATISZTIKA (ADAC Rally Deutschland):


Év

Jari-Matti Latvala

Juho Hanninen

Esapekka Lappi

2016

48

-

7

2015

2

-

42

2014

DNF

-

-

2013

7

-

-

2012

2

-

DNF

2011

14

20

-

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33