l1
l2


 

Lappi: Kicsit frusztrált, hogy nyerhetünk is

Július 31.
Esapekka Lappi alig néhány hete debütált a VB élmezőnyében, de már meg is van első futamgyőzelme. Lappi Portugáliában szállt be az élmezőnybe és a szardíniai negyedik hely után már sejteni lehetett, hogy van keresnivalója a legnagyobbak között, most pedig bizonyította is.

Esapekka, ez fantasztikus! Négyszer álltál még csak rajthoz WRC-vel, és a hazai versenyen, ahol egyébként mindegyik versenyzőpáros nyerni akar, megszerezted a legelőkelőbb pozíciót! El tudod most mondani nekünk, mit érzel?

Lappi: "Ez még most az a pillanat, amikor nem jutok szóhoz, nem tudom elmondani, mit érzek. Csodálatos hétvége áll mögöttünk. Lényegében nagyon jó érzés, de az öröm mellett most fáradtságot is érzek - az energiaszintemet leszívta a hétvége.  A győzelem azonban még egy kicsit ezt is feledteti velem. Nem mertem volna célként a futam előtt ilyen tervet kitűzni, csupán a dobogón szerettem volna végezni. De így, hogy a legtetejére kerültünk - valami fantasztikus!”

Hatalmas csatában voltál csapattársaddal és egyben honfitársaddal, Jari-Matti Latvalával, amíg nem történt meg vele a nagy dráma. Zavart utána, hogy már nem tudtátok összenézni az időtöket? Mi volt a dologban a legfrusztrálóbb?

Lappi: "Amikor pénteken az élre kerültünk, akkor szembesültem azzal, hogy akár meg is nyerhetnénk a futamot - na ez volt az, ami kicsit frusztrált, hiszen változott a futam előtt kitűzött cél. Jari-Matti nagyon jól autózott, ügyesen uralta végig a mezőnyt, de elég rossz érzés volt, amikor megtudtam, mi történt vele."

Az utolsó előtti szakaszon kicsit elszámoltad magad az egyik kanyarban. Mi történt pontosan?

Lappi: "Bevallom őszintén, nem olyan könnyű vezetni egy WRC-t, mint egy R5-öst. Valahogy úgy érzem, hogyha nem nyomom eléggé, akkor az aero nem igazán hatékony, és az aktív központi diffi is valahogy másképpen hat. Szóval az történt, hogy az egyik kanyar bevezetésénél kicsit tovább húztam és a hátsó gumiabroncs lecsúszott az útról, ahol pont eltaláltam egy sziklát. Akkor ott rögtön az jutott eszembe, hogy mindennek vége, ugyanis éreztem, valami eltört. Szerintem követtem Kris Meeke példáját, aki a tavalyi győzelem előtt is drámázott eleget. :)"

A powerstage rajtjában mi járt a fejedbe? Ideges voltál?

Lappi: "Szerintem az utolsó előttin idegesebb voltam, soha nem éreztem még olyat, amit akkor. Valójában nem tudom miért, de rosszul éreztem magam – ahogy elrajtoltunk, ez a negatív érzés elmúlt szerencsére, és már az útra koncentrálhattam."

Tommi Makinen mellett hatalmas tömeg fogadott a célban. Különleges dolog volt ezt látni.

Lappi: "Nagyon nagy megkönnyebbülés volt átlépni a célvonalat, és még nagyobb öröm volt látni azt a sok embert, akik ott várnak! Köszönjük mindenkinek a szurkolást, támogatást, versenytársaknak pedig az emlékezetes futamot."

Most aszfaltra váltunk - lehet ott is sokra számítani Tőled?

Lappi: "Nem tudom, az az igazság. Tesztek során is még csak két napot tudtam le az autóval aszfalton, így tényleg nincs ötletem, mire számítsunk. Elsődleges célom Németországban az lesz, hogy célba érjek, hiszen egy igazán trükkös raliról beszélhetünk."

Janne, hatalmas autózást mutattatok be Esapekkával, és otthon nyerni tudtatok. Hogy vagy most?

Janne Ferm (Esapekka Lappi navigátora): "Teljesen elképesztő, tényleg nem találok rá szavakat..."

Esapekka azt mondta, hogy az idegei teljesen ki voltak az utolsó szakaszra. Ilyet furcsa hallani tőle. Te hogy láttad a navigátori ülésből?

Ferm: "Természetesen én sem voltam nyugodt, de hát mindenki másképp éli át. A verseny alatt, amikor Jari-Mattit a pálya szélén láttuk, kicsit megváltoztatta a terveinket. Ott szembesültünk azzal, hogy a győzelemért is harcolhatunk. Nem tudok mást hozzáfűzni – csodálatos hétvége volt!"

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33