|
Június 20.
A spanyol világbajnoki forduló az idei szezonban is unikum a naptárban szereplő állomások között – az egyetlen olyan helyszín, ahol vegyes felülettel találják szembe magukat a rajthoz álló párosok, hiszen egy nap murván míg kettő nap aszfalton küzdhetnek meg egymással az értékes bajnoki pontokért. A szervezők nem babonásak – tizenharmadik alkalommal lesz az esemény központja Salou, a híres-neves üdülőhely. Magát a futamot egyébként 19 gyorsasági szakasszal tervezhetjük, melyeket a Costa Daurada régióban jelöltek ki. A már megszokott felállás ezúttal is garantált – csütörtökön a shakedown és az ünnepélyes rajtceremónia, míg pénteken már a versenypályák kerülnek terítékre. A vegyes felületéről ismert Terra Alta közel 39 kilométeres szakaszát a murvás Caseres (12.50 km) és Bot (6.50 km) követi majd, mely kört még egyszer megismétlik a résztvevők a délután folyamán. Az első nap 115,9 versenykilométer lesz. Még pénteken este komoly feladat vár a szervizesekre, hiszen a murvás utakról szombatra aszfaltos beállításokat kell az autókra varázsolni. A hétvége első napján, szombaton három gyorsasági került kijelölésre, melyeken kétszer száguldoznak át a párosok: El Montmell (24.40 km), El Pont d’Armentera (21.29 km) és Savallá (14.12 km) illetve esti zárásként a rövid városi részen fokozzák majd a hangulatot Salou belvárosában (2.24 km). El Montmell egyébként ugyanazon a vonalon fut majd, mint tavaly, csupán 260 méterrel megtoldották még a hosszát a szervezők. El Pont d’Armentera a 2016-os felvonásban szintén helyet kapott, azonban idén fordított irányban lesz. Savallà teljes egészében újdonság lesz, mely rész Rauric és Conesa városa között található. A szombat 121,86 versenykilométert jelent. Lara |
|