l1
l2


 

Latvala: "Ez a sport a szenvedélyem, emiatt voltam frusztrált"

Június 16.
Jari-Matti Latvala a Szardínián megjárta a poklot majd a mennyországot is: v mikor a finn a karrierjét adta volna fel, majd a verseny végén a dobogón pezsgőzhetett, négy hónap után tért vissza a dobogóra.

Jari-Matti, második lettél Szardínián. Ott ugyan szeretett volna pontot szerezni a powerstage-n, hogy nagyobb különbség legyen köztetek, azonban csak egy ponttal vagy elmaradva tőle a negyedik helyen az bajnoki ponttáblán.

Latvala: "Igen, mindössze egy pont választ el minket a dobogós helytől, most a negyedikek vagyunk. A hétvége elsőszámú célja az volt, hogy még közelebb férkőzzünk Sebastien-hez, aki így az évad felénél vezeti az összetettet. Az utolsó szakaszon keményen nyomtuk, egy pontot sikerült megcsípnünk. Ahogy visszaemlékszem, tavaly sem volt egy könnyű menet a Szardínia, próbáltam más megközelítésből autózni, de mégsem sikerültek úgy a kilométerek, ahogy szerettem volna. Majdnem elakadtam egy kanyarban, annyira nyomvályús volt az út, értékes másodperceket hagytam bent. Több pontot szerettem volna, bevallom, de így sikerült."

Eléggé frusztrált Jari-Mattit láthattunk a hétvégén, és gondolom, a bajnokság állása miatt is láthatunk rajtad hol pozitív, hol negatív érzelmeket...

Latvala: "Kicsit frusztrált az ember, ha már a 170. világbajnoki eseményét tudja le és 17 éve arról álmodik, hogy első legyen, bajnoki címért hajt, de még soha nem szerezte meg. Fiatalon mindig azt gondoltam, hogy na, majd jövőre jobb lesz, sokkal jobban odateszem magam, de most már, ahogy közeledem a negyvenhez, másképpen látom a dolgokat."

Legközelebb Lengyelországban állhatsz rajthoz. Mit gondolsz, győzelemre lehet hajtani?

Latvala: "Portugália előtt komolyabb lépéseket tettünk az autóval, hiszen Mexikóban és Argentínában sem tudtunk olyan eredményeket elérni, amit elterveztünk. Most úgy tűnik, jobbak lettek a beállítások. Esapekka jól autózott, Juho szervogondokkal küzdött, én pedig szombaton egy interjúban azt nyilatkoztam, hogy abbahagyom a ralizást, ha nem írják jóvá az időmet. Tudom, az az ember vagyok, aki tartja a szavát, de azt is figyelembe kell vennem, hogy szinte soha nem álltam ilyen jól a bajnokságban a szezon felénél. Ezúton is szeretnék elnézést kérni ezért a kijelentésemért, de meg kell érteni, hogy ez a sport a szenvedélyem, emiatt voltam frusztrált. Bocsánat az esetért."

Nagyon örülünk, hogy folytatjátok a versenyzést! Erős eredmény ez most Nektek, Miikka, az idei bajnokságban minden egyes pont számít...

Miikka Anttila (Jari-Matti Latvala navigátora): "Régen volt már ilyen bajnokságban részünk, amikor is minden márka bizonyított és nem csak esélyesként volt számon tartva - győztesként bizonyított mindenki. Kemény csata van, ezt mutatja az is, hogy hét futam, öt győztes van eddig. Most a powerstage-n elvesztettünk néhány pontot, ez büntetés a számunkra, Lengyelországban jobban kellene alakulnia."

Jari-Matti egy kicsit stresszes volt az autóban, ezt nyilatkozatában láthattuk is. Sikerült megnyugtatni őt azért a hétvége folyamán?

Anttila: "Ha jól emlékszem, valójában nem csak nekünk voltak problémáink, hanem a többi párosnak a hétvége folyamán. Tény és való, hogy Mads miatt hagyhattunk bent pár tizedet, másodpercet de igazából már a fáradtság is kellett ahhoz, hogy kifakadjon Jari-Matti. Ma reggel, amikor beültünk az autóba úgy éreztem, megkönnyebbültek vagyunk, mint az előző napon. Azért a nyolc óra alvás kell nekünk."

Tanak: Ritka, hogy önszántamból követek el hibát

Lara