l1
l2


 

Tanak átvette a vezetést a Szardínia Rallyn

Június 10.
Elszabadultak az indulatok a világbajnokság olasz állomásának második versenynapján, Hayden Paddon hibája után Ott Tanak állt az élre, akit Jari-Matti Latvala és Thierry Neuville követ a második-harmadik helyen.


Ott Tanak

Felfokozott izgalmi állapotban folytatódott szombaton a világbajnokság olasz állomása, erről egyrészt az idén tapasztalt kiegyenlített mezőny, másrészt a kőkemény szardíniai pályák, harmadrészt a szervezők is gondoskodtak. A szombati programban három pályán hat gyorsasági szerepelt, félidőben egy köztes szervizzel, melyeknek az élmezőny első öt párosa pedig 15 másodperces különbségen belül vágott neki.

A szervezők egy furcsa ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy szombaton elég lesz ha két percenként rajtoltatják egymás után a WRC-s mezőnyt, ettől azonban a versenyzők egy cseppet sem voltak elragadtatva, a nyitó szakaszon céljába szinte egytől egyig kikeltek magukból a versenyzők, hiszen sokszor semmit nem láttak a megragadó portól, amivel a szervezőket is hamar jobb belátásra bírták.

A nyitó szakaszon az addig szakaszgyőzelem nélkül élen álló Hayden Paddon is feliratkozott a szakasz győztesek közé, majd a következőn az őt üldöző csapattársa, Thierry Neuville is megszerezte idei első olasz abszolút idejét. A szakasz krónikájához kívánkozik, hogy a versenybe szombat reggel visszaálló Elfyn Evans egy vonuló tehéncsordával találta magát szembe, de szerencsére nem lett baj a váratlan randevúból.


Jari-Matti Latvala

Az igazi dráma azonban csak a kör záró szakaszán következett. A pálya elején előbb Andreas Mikkelsen kapott egy defektet, aki úgy döntött, jobb kicserélni a sérült kereket, mellyel két és félperces hátrányt szedett össze. Szinte ugyanitt Ogier is így járt, ő azonban lejött a defektes kerékkel és megúszta két perccel. Harmadikként Mads Östberg is belesett ugyanebbe a hibába, aki szintén megállt és kicserélte a kereket, Mikkelsenhez hasonló időveszteséggel, ezt azonban a mögötte rajtoló Jari-Matti Latvala bánta a leginkább, aki égett a dühtől a szakasz céljában, ha szemével ölni tudott volna, nagy pusztítást végzett volna a beíróban. Felindultságában azzal fenyegetőzött, hogy ha nem írják jóvá az itt elvesztett időt, azonnal felhagy a sporttal. Veszteségét persze nem írták jóvá, és Latvala sem vonult még vissza.

Neuville még ennél is durvább idegállapotban érkezett a beíróba, a belga ugyanis 200 méterre a szakasz rajtjától elvesztette a féket, és így teljesítette a hátralévő 28 kilométert, bukósisakját csaknem kivágta a szélvédőn, hiszen egyperces hátrányával kiesett a győzelemért harcolók köréből és a negyedik helyen tért vissza a szervizbe.

A dráma azonban a nap második felében is folytatódott, ahogy azt már megszokhattuk, a Red Bull TV elő közvetítése mellett zajló délutáni nyitószakaszon az addig élen álló Hayden Paddon elkövetett egy buta hibát és kiütötte autója jobb hátsó futóművét, bár a szakaszról le tudott jönni, de folytatásról le kellett mondania. Az első helyet így Ott Tanak kaparintotta meg, de egyáltalán nem érdemtelenül. Az észt fiú már az első kör végén egy szakaszgyőzelemmel jelezte, hogy Szardínia lehet az a helyszín, ahol először felállhat a dobogó tetejére és a második kör is Tanak szakaszgyőzelmével indult, aki ezzel 15 másodperc fölé növelte előnyét a második helyre zárkózó Latvalával szemben.

Tanak a következőn sem kegyelmezett, sorozatban harmadik szakaszgyőzelmét is begyűjtötte és bár a nap Esapekka Lappi sikerével zárult, Tanak csaknem 25 másodperces előnyt autózott össze a befejező nap négy gyorsaságijára.


Thierry Neuville

Thierry Neuville azzal vigasztalódott a nap végén, hogy csak visszaküzdötte magát a dobogóra, na meg azzal, hogy világbajnoki pontversenyben élen álló Ogier sem zárt jó napot, a francia a hatodik helyen zárta a szombatot, így Neuville lefaraghat hátrányából jó néhány pontot.

A Toyotáknak nagyon fekszenek az olasz pályák, a csapat három autója az első ötbe verekedte magát, a már négy szakaszgyőzelemnél járó Lappi feljött a negyedik helyre, Juho Hanninen pedig az ötödik helyen áll 15 gyorsasági szakaszt követően.

A WRC2-ben Jan Kopecky letaszította az élről Eric Camillit, Veiby azonban továbbra is őrzi harmadik helyét a kategóriában.

A Rally Italia Sardegna állása a 2. nap végén:
1. Tanak Ott/Jarveoja M., Ford Fiesta WRC 2:56:37.3
2. Latvala J.M./Anttila Miikka, Toyota Yaris WRC +24.3
3. Neuville T./Gilsoul Nicolas, Hyundai i20 Coupe WRC +1:02.2
4. Lappi Esapekka/Ferm Janne, Toyota Yaris WRC +2:10.8
5. Hanninen Juho/Lindström Kaj, Toyota Yaris WRC +2:42.1
6. Ogier S./Ingrassia J., Ford Fiesta WRC +3:26.1
7. Östberg Mads/Floene Ola, Ford Fiesta WRC +3:56.0
8. Mikkelsen A./Jager Anders, Citroen C3 WRC +7:47.6
9. Kopecky Jan/Dresler Pavel, Skoda Fabia R5 +9:52.9
10. Camilli Eric/Veillas B., Ford Fiesta R5 +9:53.8...

Fri