l1
l2


 

Paddon szakaszgyőzelem nélkül vezet Szardínián

Június 9.
A kiegyensúlyozottság döntött a Szardínia Rally első versenynapján, az összetett értékelés első öt helyén olyan pilóták állnak, akik egyetlen szakaszt sem tudtak nyerni pénteken, sorrendben: Paddon, Neuville, Tanak, Latvala és Östberg, köztük pedig kevesebb, mint 15 másodperc a különbség.


Hayden Paddon

A csütörtök délelőtti hivatalos teszt után csütörtök este, egy rövid szuperspeciál szakasszal vette kezdetét az idei Szardínia Rali, a két kilométeres Ittira Arena Show-n a Hyundai belga kiválósága, Thierry Neuville foglalta el az első helyet.

Péntek reggel aztán kezdetét vette az igazi száguldást, az olasz szervezők a verseny első teljes napjára, négy pályát és nyolc gyorsasági szakaszt iktattak a programba. A verseny első köre a várakozásoknak megfelelően alakult, a világbajnoki ponttáblázat élmezőnye takarítóként gyűjtögetni kezdte a hátrányt, miközben megindult a csillaghullás is.

A nyitó szakasz még lement viszonylag gond nélkül, a Mexikó Rallyn aratott győzelme óta a jó eredménnyel adós Kris Meeke szakaszgyőzelmével vette kezdetét a nap, aki mögött némi meglepetésre Juho Hanninen Toyotája érkezett célba a második idővel. Hanninen ezen annyira felbátorodott, hogy a következő pályán már senki nem volt nála gyorsabb, és ha csak két tizeddel is, de átvette a vezetést az összetettben. A nap harmadik gyorsaságija a Hyundainak feküdt a leginkább, az abszolút időt itt Dani Sordó autózta, mögötte pedig Thierry Neuville következett. A szakasz céljában Hanninen visszaadta a vezetést Meeke-nek, aki azonban nem sokáig örülhetett a vezetésnek, a kör záró szakaszán a csúnyábbik arcát is megmutatta a Citroen versenyzője, megborította a C3 WRC-t és mivel a balesetben a bukócső is megsérült azonnal véget is ért a versenye.

Meeke mellett szintén az első kör áldozatává vált Elfyn Evans, aki egy fával való találkozás után ragadt a pálya szélén, míg Martin Prokop autójában egy fékezés után szakadt ki a jobb első futómű, míg Craig Breen alatt szintén megállt a Citroen. A második WRC-s versenyét teljesítő Esapekka Lappi a 2. sebességi fokozat nélkül teljesítette az első felét, a finn fiút azonban ez sem lassította és az első kör utolsó szakaszán megszerezte pályafutása első világbajnoki szakaszgyőzelmét a Toyota Yaris WRC-vel. Miközben Lappi és Hanninen szárnyalt a nap első felében, Jari-Matti Latvala kissé értetlenül tért vissza a szervizbe, Latvala azt mesélte, hogy érzése szerint jól megy, az idők azonban nem ezt igazolják és nem tudja mi lehet a baj.

Hayden Paddon ugyan egyetlen szakaszt sem tudott nyerni az első ötből, azonban ezúttal a műszaki hibák is elkerülték a kivi versenyzőt és kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően az összetett élmezőny élén zárta az első kört. Előnye délben cirka 5 másodperc volt a másodvirágzását élő Hanninen előtt, Mads Östberg a harmadik helyről fordult, mögötte Tanak, Neuville, Latvala, Ogier volt a sorrend.

Esapekka Lappi

Lappi egy régi viccet felidézve megjegyezte, hogy csapatfőnöke, Tommi Makkinen azzal biztatta, öt sebességi fokozat is elég, de miután a szervizben helyre pofozták autóját mind a hattal tovább folytatta a szakaszgyőzelmek gyűjtögetését. Az ifjú finn megnyerte a délutáni nyitó szakaszt, amit megismételt a következőn, háromra nyújtva győzelmi sorozatát, amivel felkapaszkodott a nyolcadik helyre, megelőzve a nagy visszatérő Andreas Mikkelsent, aki a délutáni pályákon egymaga harcolt a Citroen csapat színeiben. A Norvég számára nem indult jól a második etap, a nyitó szakaszon háromszor, a következően kétszer fulladt le alatta a Citroen a hajtűkanyarokban, úgyhogy szoknia kell még új autóját. Lappi viszont a folytatásban sem ment rosszul, a nap utolsó két szakaszán egy ötödik majd egy második időt jegyeztek be a neve mellé, de mivel a nap nehezen indult számára, mindkét csapattársa megelőzi az összetettben. Az utolsó két pályán az a Dani Sordo volt a leggyorsabb, aki már a hivatalos teszten is megvillantotta gyorsaságát, a két szakaszgyőzelem azonban csak szépségtapasz volt a spanyol fiú számára, a műszaki hiba után elvesztett esélyét a dobogós helyekre.


Thierry Neuville

És hogy a Szardínia Rally első napja a kiegyenlített teljesítményről szólt, azt tökéletesen példázza Haydon Paddon, aki délután sem aratott szakaszgyőzelmet, ennek ellenére a nap végéig megőrizte előnyét az élen. Számára az intő jel házon belülről érkezik, hiszen másodikként az a Thierry Neuville követi a nap végén alig nyolc másodperccel lemaradva, aki a pályákon másodikként rajtolva a nap nagy részében az utat takarította. Neuville mögött minimális különbséggel Ott Tanak következik harmadikként, de még a negyedik Jari-Matti Latvala hátránya is kevesebb mint 10 másodperc az élen álló Paddonnal szemben, így szombaton roppant izgalmas versenyre van kilátás.


Ott Tanak

Az ötödik helyen Mads Östberg érkezik, aki még szintén lőtávolon belül tudott maradni, Hanninen a nap végén hibázott ami miatt visszacsúszott az ötödik helyre. A világbajnoki címvédőre már nehezebb feladat vár, az ő hátránya már több mint 40 másodperc az első helyezetthez, azonban nagyon korai lenne még leírni a négyszeres világbajnok Sebastien Ogiert, hiszen két nap még hátra van az olasz raliból. A nagy visszatérő Andreas Mikkelsen a kilencedik helyen zárta idei első WRC-s versenynapját.

A WRC2-ben Eric Cammili szerezte meg az első helyet a nap végére, az M-Sport francia versenyzője az abszolútban is pontszerző helyen zárta a pénteki napot, azonban a Skoda gyermeke, Jan Kopecky szorosan tapad a Fordos legényre. Mögötte már némileg leszakadva egy privát Skodával a norvég Veiby következik a kategória harmadik helyén.

A Rally Italia Sardegna állása az 1. nap végén:
1. Paddon Hayden/Marshall S., Hyundai i20 Coupe WRC 1:31:02.6
2. Neuville T./Gilsoul Nicolas, Hyundai i20 Coupe WRC +8.2
3. Tanak Ott/Jarveoja M., Ford Fiesta WRC +9.5
4. Latvala J.M./Anttila Miikka, Toyota Yaris WRC +9.8
5. Östberg Mads/Floene Ola, Ford Fiesta WRC +14.7
6. Hanninen Juho/Lindström Kaj, Toyota Yaris WRC +38.0
7. Ogier S./Ingrassia J., Ford Fiesta WRC +41.0
8. Lappi Esapekka/Ferm Janne, Toyota Yaris WRC +1:05.3
9. Mikkelsen A./Jager Anders, Citroen C3 WRC +1:57.9
10. Camilli Eric/Veillas B., Ford Fiesta R5 +4:08.0...

Fri