l1
l2


 

Visszatérne a dobogóra a Toyota

Június 4.
Portugália után Szardíniára is három Yaris WRC-vel érkezik a Toyota Gazoo Racing csapata. A finnek a Latvala, Hanninen és Lappi hármassal folytatják a szezont és Olaszországban abban bíznak hogy, visszatérhetnek a dobogóra.

Európa egyik legnehezebb murvás megmérettetésére készül a Toyota Gazoo Racing - a debütáló szezonját teljesítő finn együttes Jari-Matti Latvala , Juho Hanninen és Esapekka Lappi jóvoltából már második alkalommal három Yaris WRC-t sorakoztat fel a világbajnoki rajtvonalnál. Ez utóbbi versenyző autója továbbra is tesztelési és fejlesztési modell lesz, melyből a mérnökök megpróbálnak minél több adatot felhasználni a szakaszokról érkező visszajelzések alapján.

A Rally Italia Sardegna különös jellemzőkkel bír az eddigi tapasztalatok alapján - a szakaszok kavicsos, homokos felületei igazán komoly kihívásokat jelentenek a maga keskeny ám kanyargós vonalvezetéseivel. A furfangos kövekre és az útszéli fákra külön ki kell térniük a srácoknak az itinerkészítések során, ha nem szeretnének váratlan kieséssel vagy hátráltatással találkozni. Természetesen a felületből adódóan a gumiabroncs fontossága sem utolsó - egy jó választás akár a győzelmet vagy éppen dobogós helyet is jelenthet a versenyzőpárosnak.

A rali központja idén is Alghero, mely Szardínia nyugati részén fekszik – itt kezdenek neki a kilométereknek csütörtök este a párosok egy szuperspeciál keretében, majd pénteken a legendásnak számító  Terranova és Monte Olia részeken küzdhetnek meg egymással pénteken a keleti régióban. Szombat a leghosszabb és legkeményebb lesz a maga 143 versenykilométerével, vasárnap négy gyorssal lehet számolni, beleszámítva a powerstage-t, a Sassari-Argentiera-t.

Latvalában ezúttal is bíznak a Toyotások, hiszen nemcsak az összetettbeli ponttábla harmadik helyét foglalja el, hanem korábbi szardíniai győztesként is számon van tartva – egészen pontosan 2009-ben nem talált legyőzőre, mely siker mellett még több dobogós hellyel is büszkélkedhet. Hanninen négyszer fordult meg a szigeten, míg Lappinak is volt szerencséje az olasz kavicsokhoz WRC2-es versenyzőként.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök):
"Portugália után egy másik nagyon kemény verseny elé nézünk a Szardínia rali keretében. Bár az autók nem fognak sokban különbözni a portugál beállításoktól, néhány apró változtatást eszközöltünk a Yaris-okon bízva abban, hogy a negatívumokat tovább tudjuk javítani, fejleszteni. Tanultunk néhány dolgot, és remélem, ez most Olaszországban hasznunkra válik. Szardínia forró és durva lesz nagyon sok defektveszéllyel, de bízunk a versenyzőinkben. Szeretnénk mindhárom autót a célban látni, és néhány bajnoki pont sem lenne ellenünkre. Legfontosabb a tanulás, de jó lenne örülni is egy kisebb-nagyobb sikernek."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10):
"Nagyon árom a hétvégét! Szardínia sokban különbözik Portugáliától, hiába murváról beszélünk itt is, ott is. Melegebb, csúszósabb és véleményem szerint sokkal több defektet lehet itt begyűjteni, ha nem figyelünk kellőképpen. Mivel kemény felületről beszélünk, így a második körre nagyon sok gödör lehet, amire különösen figyelnünk kell, ha jó időt szeretnénk összehozni. A vezetési stílust is ennek megfelelően kell alakítani, hogy a defektlehetőséget a minimálisra csökkentsük."

Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC #11):
"Argentína előtt két napos tesztet tudtunk le Szardínián, ahova most visszatérünk versenyezni. Viszonylag már régen volt már ez, ha úgy nézzük, és akkor még hűvösebb idők jártak, de mindenképpen képet kaptunk arról, milyen lehet majd a futam. Ugyan defektveszélyes futamról beszélünk, de a magas hőmérséklet miatt egy kicsit egyszerűbb gumiválasztás tekintetében a dolgunk. Portugáliában sokat tanultunk, és úgy érzem, felkészültünk arra, hogy pontokat gyűjtsünk a hétvégén. Rajtpozíciónk kedvező lehet, aztán majd meglátjuk, mi sül ki belőle."

Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC #12):
"Szardínia mindig is egy olyan esemény volt, ahol többet jelent a túlélés, mint maga a sebesség. Ez alkalommal csak egy problémamentes versenyt szeretnék átélni, célbaérkezéssel. Ha jól tudom, néhány új alkatrész helyet kap a kocsimban, ami persze természetes, hiszen azért vagyok, hogy minél több infót szerezzek és bocsássak a mérnökök tudtára versenykörülményeket letudva. Portugália nem sikerült rosszul, és nem olyan régen Finnországban is autózhattunk egy kicsit, készülve Szardíniára. Nyilvánvalóan a két hely különböző, de felfüggesztési beállítások szempontjából mindenképpen hasznos volt."

Lara