|
Két aszfaltfutam után a Szombathely környéki murvás pályákon folytatódnak az Országos Rallye és Rallye2-es Bajnokságok, május 19. és 21. között az Iseum Rally látja vendégül a magyar bajnoki mezőnyt. Azt a mezőnyt, melyben a Korda Racing ismét teljes létszámmal képviselteti magát. Az Iseum Rallyn szombaton két pálya és hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, míg vasárnap négy pályán öt szakasz után hirdetnek végeredményt. Péntek reggel aztán kezdetét vette az igazi verseny és ahogy azt a szezon során már lassan megszokhattuk, hihetetlenül izgalmas és szoros verseny bontakozott ki a versenyzők között. A rajtot legjobban az a Hayden Paddon kapta el, aki az idei szezonban eddig adós maradt a jó szerepléssel, a nyitó szakaszon aratott győzelmével azonban az összetettben is átvette a vezetést. Felhőtlen öröme most sem tartott soká, a következő pályán ugyanis egy apró műszaki malőr hátráltatta a Hyundai új-zélandi versenyzőjét. Nem messze a szakasz céljától ugyanis eltűnt az erő az i20-asból, Paddonnak meg kellett állnia és újraindítani az autót. Ehhez képest csak 9 másodperccel maradt el a szakasz legjobbjától, Jari-Matti Latvalától. A Toyota finnje épp ellenkező utat járt be, csütörtök este még abban sem volt biztos, hogy pénteken eljut a második szakaszig, Tommi Makkinen csapata azonban gatyába rázta a Yarist ami a verseny harmadik szakának végére az összetett verseny élére repítette Latvalát. A nap harmadik és a verseny negyedik gyorsaságiján is újabb név került a szakasz győztesek közé, sőt rögtön három is!:) A szimpla holtverseny sem gyakori jelenség egy rallyversenyen, a Rally Világbajnokságon azonban még sosem történt olyan, mint a Ponte de Limán, ahol három páros végzett azonos idővel az élen: Ott Tanak, Kris Meeke és Craig Breen is tizedre azonos eredménnyel jöttek le a pályáról, így négy szakaszon hat különböző győztest köszönthettünk. A déli pihenőre nem lettünk sokkal okosabbak azt illetően, kié lehet a végső győzelem, hiszen a pénteki nap felénél az első nyolc helyezett 11 másodpercen belül tudott maradni egymáshoz, a talpon maradt WRC-k közül Lappi és Hanninen volt kicsit jobban leszakadva. Lefebvre egy borulás után került kilátástalan helyzetbe a pontszerzést illetően. A dobogós helyezettek között nüánszok döntöttek, Latvala 5 tizeddel előzte meg Meeke-t, aki 7 tizeddel bizonyult gyorsabbnak Tanaknál, őt pedig Breen követte 2 tizeddel lemaradva a negyedik helyen. Délután így kezdődhetett minden előröl és ezt Hayden Paddon olyannyira komolyan vette, hogy ismét megnyerte a kör első gyorsaságiját, miközben az élen Meeke vette át a vezetést. Ezt követően tovább folytatódott a szakasz győztesek avatása, a verseny hatodik gyorsaságiján Thierry Neuville iratkozott fel a névsorba, miközben az összetett verseny élén Ott Tanak vette át a vezetést, egyetlen tizeddel megelőzve Latvalát, Meeke egy lassú defekt miatt szedett be hat másodpercet. Természetesen a nap utolsó klasszikus gyorsaságiján sem maradunk izgalmak nélkül, sőt! Az élmezőnyből három páros is olyat élt át, amit nem szeretett volna. Előbb Latvala idézte régi önmagát és megborította a Yarist. "A szakasz elején a második kanyarban az autó egyszerűen nem lassult, fogalmam sincs miért, furcsa érzés volt" - emlékezett vissza Latvala. "Megütöttük a partoldalt az autó oldalával és felborultunk. Megsérült a kipufogónk, nem volt ALS-ünk, utcai programon tudtunk lejönni." Latvala a kalandért több mint 4 perccel fizetett és a 13. helyig csúszott vissza. Szintén itt intett búcsút győzelmi reményeinek Kris Meeke, aki először beszedett egy defektet, amit a pályán kellett kicserélnie, majd nem sokkal később a sérült gátló miatt a nap feladására kényszerült. A legszerencsétlenebbül talán Hayden Paddon járt, akivel megismétlődött a délelőtti műszaki baki, szó nélkül megállt alatta a Hyundai. "Egyszerűen megállt és nem akart elindulni." - mesélte Paddon. "Megtettünk minden tőlünk telhetőt, minden kábelt leellenőriztünk, majd egyszer csak elindult.” Az affér csaknem 11 percig tartott, így Paddon érthetően csalódott. "Ez a rali is elúszott számunkra, holnap takaríthatjuk a pályát, de pozitívnak kell maradnunk és meg kell próbálnunk kihozni a legtöbbet ebből a helyzetből."
Az élen így megőrizte vezető pozícióját Ott Tanak, miközben a szakaszon Dani Sordo személyében a nyolcadik szakasz győztest köszönthettük (időközben Thierry Neuville is begyűjtött egyet) , minek köszönhetően a spanyol egészen a dobogó második fokáig kapaszkodott fel, a harmadik helyre pedig a világbajnoki címvédő Sebastien Ogier érkezett. A nap zárásaként két rövid városi szakaszra került sor, előbbin Ogier is megszerezte első abszolút idejét a versenyen, a nap pedig Mads Östberg győzelmével zárult, de az élmezőny sorrendje már nem változott: Ott Tanak 4,6 másodperces előnnyel térhet pihenőre, Dani Sordo pedig 4 tizeddel végzett Ogier előtt a második helyen.
A WRC2-ben Andreas Mikkelsen ismét igazolta, hogy jobb sorsra, mondjuk egy gyári WRC székre is érdemes lenne. A WRC2-ben gyakorlatilag másik dimenziót képvisel, számos WRC-s párost is maga mögé utasítva az abszolút 9. helyen zárta a napot, az eddigi kilenc gyorson, kilenc WRC2-es szakaszgyőzelmet szerzett. Az M-Sport finn reménysége, a kategória második helyén érkező Teemu Suninen is több mint egy percet kapott Mikkelsentől, aki sokkal inkább Pontus Tidemanddal van versenyben, a Skoda svéd versenyzője 2.3 másodperccel maradt le a második helyről. A Vodafone Rally de Portugal állása az 1. nap végén: Fri |
|