|
Voltak ugyan találgatások hetekkel ezelőtt Andreas Mikkelsennel kapcsolatosan, a nemrég megjelent portugál nevezési lista alapján azonban ismét az R5-ösök kategóriájában rajtolhat el a hétvégén. Ő volt azon versenyzők egyike, aki egyaránt folytatott tárgyalásokat a legtöbb csapattal – a Toyota, a Hyundai és a Citroen háza táján is megfordult lehetőségek reményében. A tavaly visszavonulót fújó Volkswagen pilótái találtak maguknak királykategóriás csapatot – Sebastien Ogier az M-Sportnál, Jari-Matti Latvala a Toyotánál kötött ki, addig a németek harmadik versenyzője, Andreas Mikkelsen egyelőre a WRC2-ben érdekelt Skodával vigasztalódhat. A Volkswagen Motorsport korábbi vezére, Jost Capito szerint abszolút érthetetlen, Mikkelsen miért a WRC2-esek között van. "Véleményem szerint ha bármelyik csapat bajnoki babérokra tör, annak alá kellene íratnia a szerződését Andreas-szal.”- mondta Capito az autosport.com-nak. A Toyota első körben arra hivatkozott, hogy a visszatérés szezonja a tanulásról fog szólni, Capito szerint azonban ez gyenge indok arra, hogy ne alkalmazzon egy olyan versenyzőt, aki korábban WRC-zett és világbajnoki futamot is nyert. „Szerintem ha tanuló szezonról is beszélünk, azért benne van a csapatban a nyerési ösztön, és mindent elkövet azért, hogy már az első évben bizonyíthassa versenyképességét. Ezt nem csak a Toyotára szűkítem le, mert ahogy elnézem, a Citroen számára sem jönne rosszul Andreas. Valójában minden attól függ, hogy az adott csapat ténylegesen mit akar elérni. Szerintem ha a francia márka világbajnok akar lenni, akkor Kris Meeke, Craig Breen és Stephane Lefebvre még a tapasztalatokat nézve kevés ahhoz, hogy összehozzanak egy bajnoki címet, Andreas bizonyosan sokkal több konstruktőri pontot hozna a csapatnak. Az autó ugyan új, a márka viszont nem, szóval valószínűleg reménykednek egy év végi elsőségben.” Lara |
|