l1
l2


 

Négy C3 WRC-vel megy a címvédésért a Citroen

Május 18.
A szezon hatodik állomására nem kevesebb, mint négy Citroen C3 WRC-vel készülnek a franciák. Meeke, Breen és Lefebvre után Al Quassimi is megkapja a legújabb fejlesztést, bizakodásra pedig az adhat okot, hogy Kris Meeke és Paul Nagle a futam címvédőjeként érkezik Portugáliába.

Immár ötvenedik alkalommal rendezik meg idén Portugál Ralit, az évforduló keretein belül külön izgalmakat ígérnek a menetrendben a szervezők. Már az előszele sem rossz az eseménynek, hiszen több mint egy tucat, pontosan tizennégy királykategóriás autó toporog majd a rajtvonalnál csütörtökön este. A portói régióba 2015-ben visszatért esemény előreláthatólag több nézőt fog bevonzani, mint azt az előző két-három évben tette. Ezt nem a gyorsasági szakaszok módosításaival indokolják, hanem a még durvább, legújabb generációs autók jelenlétével.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is Guimaraes lesz az első fontos helyszíne a megmérettetésnek csütörtökön este. A lousadai szuperspeciál és éjszakai parc fermé után pénteken már teljes versenynap várja a párosokat. A hétköznap utolsó napjára kiírt kétszer három gyors az előző évekhez hasonlóan lett megjelölve, azonban ellentétes irányba, így a nézők számára is lehetnek izgalmas pillanatok, ha jó helyet választanak. Este Braga következik, ahol az új városi szakaszt teljesíthetik a versenyben lévő párosok. A szombat a leghosszabb lesz, többek között az Amarante gyorsot kétszer tudhatják le a maga 37,55 kilométerével. Vasárnap a legendás Fafe kétszer lesz, melyből a második kör egyben a powerstage plusz pontjait is eldöntheti.

KIHÍVÁS – A VÁLTOZÓ FELSZÍNEK CSATÁJA

Egy mondhatni frusztráló argentin ralit követően a Citroën Total Abu Dhabi WRT bizakodva várja európai szinten az első murvás megmérettetést. Mindezek mellett külön fejezetet kezd meg a márka a C3-as modell történelmében, hiszen első alkalommal indítanak négy WRC-t a világbajnokságon. A volánnál Kris Meeke, Craig Breen, Stéphane Lefebvre és Khalid Al Qassimi foglalhat helyet.

A csapat tavaly győzelemmel ünnepelhetett, melyet Kris Meeke és Paul Nagle szerzett meg az akkori DS3-assal. A brit páros mindhárom versenynapon határozottan küzdött a legjobb időért, bizonyítva ezzel teljesítményüket és versenyképességüket. Természetesen ez alkalommal is szeretne a márka dominálni, de nem lesz egyszerű dolguk, hiszen az idei szezonban minden felületen más-más márka bizonyult eddig a legjobbnak.

Stephane Lefebvre és Gabin Moreau szintén izgalmakkal telve várja a hétvégét – kedvenc futamukról van szó, így mindent megtettek annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljenek a változatos körülményeket generáló eseményre. Velük ellentétben van Craig Breen és Scott Martin, akik az ismeretlenbe vetik bele magukat. 2015-ben mechanikai gondok miatt búcsúztak, míg tavaly kihagyták a portugál utakat. A csapat negyedik párosa, Khalid Al Qassimi és Chris Patterson tanuló szándékkal tekint a hétvégére. Az Abu-Dhabi versenyző első ízben bizonyíthat versenykörülmények között a legújabb szabályozások alapján összehozott C3 WRC-vel. Qassimi egyébként már hét alkalommal volt Portugáliában, összesen három bajnoki pontot gyűjtött be itt az évek alatt.

A 2017-ES RALLY DE PORTUGAL JELLEMZŐI a CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 19 gyorsasági szakasz 349,17 versenykilométerrel
  • 8 Citroen győzelem (megosztva a rekordot a Lancia-val) - Francisco Romaozinho (DS 21 – 1969), Armindo Araujo (Saxo Kit-Car – 2003 és 2004), Sebastien Loeb (C4 WRC – 2007 és 2009), Sebastien Ogier (C4 WRC – 2010 és DS 3 WRC – 2011) és Kris Meeke (DS 3 WRC – 2016)
  • 11 szakaszgyőzelem a C3-assal az idei szezonban
  • 600 fok a C3 WRC optimális működési hőmérséklete

YVES MATTON, A CITROEN RACING CSAPATFŐNÖKE:
"A korzikai futamon három autót rajtoltattunk el, most pedig a következő szintre lépünk - Portugáliában négy C3 WRC-t küldünk versenybe. Már ez önmagában nagyszerű eredmény, nagyon hálás vagyok a technikai csapatunk munkájáért. Az elmúlt két futam eredményei különböző okok miatt nem a tervek szerint alakultak, így bízom benne, hogy a hatodik forduló megváltoztatja a pontokat.”
LAURENT FREGOSI, MŰSZAKI VEZETŐ:
„Az Argentínában elszenvedett negatívumok szerencsére nem voltak kihatással a portugál felkészülésünkre, mert lényegében nem ugyanazt a karosszériát fogjuk használni. A teszteket Szerdínián tudtuk le, ahol minden versenyző egy-egy napot kapott arra, hogy megtalálja a lehető legkedvezőbb beállításokat. Mi részünkről a munka tovább folytatódik – sorra elemezzük a felfüggesztés, a diffi és a gumiabroncsok részleteit."

KRIS MEEKE:
"Argentína vad volt, semmi sem alakult a tervek szerint. Most Portugália előtt egészen jól érzem magam, bár egy kis bizalmatlanság azért van bennem. Úgy gondolom, hogy az utóbbi napok, hetek munkálatai kedvezőek voltak, és segítenek abban, hogy most már a helyes irányba haladjunk. Várom ezt a futamot, többek között azért is, mert tavaly győzelemmel zártunk itt. A rajongók szeretete motiválóan hat, és remélem, hogy sikerül majd az elejétől a végéig határozottan koncentrálnom - akkor nagy baj nem lehet."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 1. (2016)

CRAIG BREEN:
"Csak úgy, mint Argentínában, itt is ismeretlen terepekre evezek. Tavaly Portugáliában a pályabejáráson vehettem részt, de azok a kilométerek közel sem adják  vissza a versenyzés élményét. Ugyan murvás futamról beszélünk, de az ilyen fajta terepen kevésbé vagyok otthon, nem úgy, mint a lengyel vagy finn utakon. A szardíniai teszt pozitív volt, bízom benne, hogy ez a hétvégén majd meg is látszódik."

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 25. (2009)

STEPHANE LEFEBVRE:
"Az eddigi versenyekhez képest talán ez az első állomás, melyre azt mondom, hogy viszonylag jól ismerem. Versenyeztem itt már R5-össel és WRC-vel is, így nem feltétlen tartok a hétvégétől. Nekem bejönnek a portugál pályák a sajátos kihívásaikkal együtt. Az Amarante a leghosszabb szakasz, melyet egyébként nagyon kedvelek. Szinte biztos vagyok benne, hogy jó helyről rajtolok, és remélem, ez majd kedvezően hat a pozíciómra is a nap végén."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 15. (2015)

KHALID AL QASSIMI:
"Több, mint fél éve nem WRC-ztem, így egy kicsit vissza kell majd zökkennem. Biztosan óvatosan fogok kezdeni, elsősorban azért is, mert először versenyzek majd a C3-assal. Célom a bizalom kiépítése lesz az autó felé, nagyobb kockázatot biztosan nem fogok bevállalni a hétvégén. A rajongók külön pluszt adnak az eseménynek, főként a Fafe szakaszon lesz fergeteges a hangulat.”

Rajthoz állások száma: 7
Legjobb eredmény: 8. (2009)

Lara