l1
l2


 

yf sfdd

 

Murván is villantana a Toyota

Április 21.
A Selyemút Rally után újabb rangos tereprali versennyel jelentkezik - és tér vissza - Ázsia a Dakar Series-hez. Az egyhetes China Rally szeptember végén debütál.

A korzikai aszfaltos kilométerek után a világbajnokság résztvevői ismét murvára hangolódhatnak a napokban, hiszen a sorozat következő, ötödik állomása az argentin kavicsokon kerül lebonyolításra. Amerikába másodszor utaznak vissza a fiúk, hiszen márciusban szintén murvás szakaszokon mérhették össze tudásukat - Mexikóban.

Mint mindegyik világbajnoki futam, így Argentína is tartogat bőven érdekességet és meglepetést. A völgyek övezte részek puha, homokos kanyarjai mellett a sziklás hegyi utak sem maradnak ki a repertoárból. Az autó kialakítása mellett a résztvevőknek ezen feltételek miatt külön el kell gondolkodniuk a gumiválasztáson. Ha pedig minden beállítást szerencsésen megtalált az éppen adott páros, már csak arra kell koncentrálniuk, hogy ne essen az eső, hiszen az időjárás még jobban megnehezítheti a helyzetet.
Csütörtökön, április 27-én a cordobai szakasszal veszi kezdetét a Rally Argentina, a futam központja azonban Villa Carlos Paz-ban lesz, mely város körülbelül 30 perces autókázást jelent Cordobától. Pénteken két kört tudnak le a srácok, három-három szakasz felosztásban – a Santa Rosa de Calamuchita völgy mellett a Carlos Paz szuperspeciálja kerül középpontba. Szombaton hat szakasz lesz a Punilla völgyben, mely a futam leghosszabb napját is jelenti a maga 160 versenykilométerével. Vasárnap három további gyorsasági került kiírásra a Traslasierra régióban, köztük az El Condor, mely a powerstage-t is jelenti.

A Toyota Gazoo Racing legénysége egész pozitív tapasztalatokkal érkezik, hiszen Latvala 2014-ben diadalmaskodott itt, míg Hanninen 2010-ben volt a leggyorsabb – ez utóbbi versenyző azonban az IRC futamot zárta az első helyen hét évvel ezelőtt.

A felkészüléshez Európában Szardíniát találták megfelelőnek a finnek, ahol természetesen Latvala és Hanninen is szóhoz juthatott, de a harmadik versenyzőjelölt, Esapekka Lappi sem maradt ki a tesztelésekből.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök):
"Versenyzőként mindig is úgy gondoltam, hogy Argentínában fantasztikus ralizni. A murvás futamokhoz képest egy fokkal hűvösebbek a körülmények – és ha az időjárás közbeszól, akkor még határozottabban változhatnak a fokok. Az előző hónapban Mexikóban számos dolgot megtapasztaltunk, és sokat merítettünk az akkori adatokból az autóra vonatkozóan. Bízom benne, hogy a teszteléseink jó irányba haladtak, és ez majd meglátszódik az eredményen is."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10):
"Mindig is kedveltem az argentin ralit. 2014-ben megnyertem a futamot és tavaly is az élen álltam, amíg nem szóltak közbe bizonyos problémák. Az első két nap igazán tempós, haladós részekkel van tele, míg vasárnap a technikás szakaszok kerülnek előtérbe, melyeket nagyon is megnehezíthet az időjárás – lehet eső és köd is. Az ilyen murvás utakon fontos a jó tapadás, melyet nem éreztem 100%-osnak Mexikóban. Remélem most sikerült változtatnunk, és bátrabb lehetek majd Argentinában."

Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC #11):
"Teljesen kellemes emlékeim vannak az argentin versennyel kapcsolatosan, így izgatottan várom a rajt pillanatát. Évek óta az egyik legkedveltebb murvás verseny a számomra. Nemcsak a szakaszok miatt szeretem, hanem a rajongók miatt is, akik csodálatos hangulatot tudnak varázsolni. Ők igazán nagy szenvedéllyel tekintenek erre a sportágra. Próbálok a lehető legjobban felkészülni, de ha az időjárás közbe akar szólni, akkor közbe is fog, és akkor nagyrészt már szinte csak a szerencsén múlik, hogy valaki kedvező beállítást vagy éppen gumit választott. Bármi történjék, szeretnék nyomás nélkül autózni.”

A statisztika (Rally Argentina):


Év

Jari-Matti Latvala

Juho Hanninen

2016

16

-

2015

DNF

-

2014

1

-

2013

3

-

2012

-

-

2011

7

-

Lara