yf sfdd
|
Tavaly volt szerencsénk saját szemünkkel meggyőződni arról, hogy a világbajnokság résztvevői milyen eszméletlen tempót diktálnak a legendás finn pályákon és az azokat színesítő ugratókon. A 2017-es év azonban még durvábbnak bizonyul a legújabb fejlesztésű WRC-k miatt. Gondoljunk csak a szezon második, svéd megmérettetésre, ahol már-már aggódni kezdtek a biztonságért a szervezők, amikor a célba érkezve meglátták egy-egy pilóta átlagsebességét. Ott Tanak a Knon szakaszon például 137 kilométer per órás átlagot hozott össze a Ford Fiesta WRC-vel. A 2016-os finn ralin az átlag többnek számított, mint 128 km/h. Így érthetően és joggal merül fel a kérdés, hogy akkor mi lesz idén az új generációs WRC-k rekordja Ouninpohja-n. Az elmúlt hónapban kiadott tervezett menetrend szerint pedig a legendás szakasz nem fog hiányozni a kiírásból, sőt, visszatér régi irányához - Hamepohja-ból Kakaristo irányába szeretnék megrendezni a finnek, melyet várhatóan élőben is lekövethetünk majd a WRC Plus-on. "A keskenynek mondható Ouninpohja szakasz átlagsebességre aggodalomra adhat okot." - mondta a Toyota versenyzője, Jari-Matti Latvala. "Érthető módon, a svéd tapasztalatokból kiindulva az FIA aggódik a komoly tempóért, és ha nem történik változás, akkor borzasztó nagy gyorsaságra lehet számítani nemcsak az Ouninpohja, hanem a Paijala és a Pihlajakoski gyorsaságik esetében is. Ha tippelnem kellene, átlagban itt simán elérnénk a 140 km/h-t." Latvala finnként átérzi a szervezők helyzetét, hiszen elmondása szerint minden biztonsági feltételt meg kell teremteni annak érdekében, hogy senkinek se essen bántódása, illetve a nézők számára se okozzon kellemetlen perceket egy-egy szakasz törlése. "Úgy gondolom, néhány mesterséges "sikánt" beterveznek majd a szakaszokra mindazok ellenére, hogy ez nem jellemző a finn eseményekre. A lassítókat murván amúgy sem szokták alkalmazni, így megeshet, hogy néhány versenyző nem zárja a szívébe ezt a lépést." A finn rali versenyigazgatója, Kai Tarkiainen sem tagadja, hogy terveznek lépéseket ez ügyben. "Dolgozunk azon, hogy tegyünk valamit a biztonság érdekében. A helyzetről Michel Mouton-nal (az FIA biztonsági küldöttje) és Jarmo Mahonen-nel (az FIA rali szakág vezetője) tárgyalunk, akik próbálnak kitalálni valamilyen okosságot, mely akár természetes lassítást is eredményezhetne." Lara |
|