l1
l2


yf sfdd

 

Neuville magabiztosan vezet a Montén

Január 20.
Pénteken is megőrizte összetettbeli első helyét a Monte Carlo Rallyen Thierry Neuville, a Hyundai belga versenyzője újabb három szakaszgyőzelemmel 45 másodpercre növelte előnyét az M-Sport versenyzőivel, a kéz- a-kézben érkező Sebastien Ogier-rel és Ott Tanak-kal szemben.

A várakozásoknak megfelelően pénteken is igazán trükkös pályák köszöntötték a Monte Carlo Rally mezőnyét, a pénteki hat gyorsasági közül már az első is komoly fejtörést okozott a versenyzőknek.

Az elmúlt négy év világbajnoka, az elsőként rajtoló Sebastien Ogier sem zárta szívébe a reggeli gyorsaságit, hiszen alig két kilométerre a szakasz rajtjától, nagyjából 10 km/h-s sebességgel belecsúszott egy árokba és bár sikerült kiszabadulnia az árok fogságából, máris 50 másodperces hátrányba került az élen álló Thierry Neuville-el szemben.

A csütörtöki nap győztese, Neuville is majdnem bajba került ugyanott ahol Ogier, de szerencsésen megúszta az ominózus helyet, számára csak a szakaszgyőzelem úszott itt el. Ugyanis a leggyorsabban Ott Tanak indította a napot, így Ogier helyett az észt fiúnak jutott a dicsőség, hogy elkönyvelhesse a 2017-es Fiesta WRC első szakaszgyőzelmét.

A nap második pályáján aztán elkezdődött a csillaghullás, az időközben az összetettben a dobogóra felkapaszkodó Kris Meeke nem várt sokat a Citroen C3 WRC első töréspróbájával, ennek pedig a jobb első futómű látta kárát, amivel Meeke számára ezen a ponton véget is ért a versenynap.

Az élen Neuville egy szakaszgyőzelemmel növelte tovább előnyét az élen, Meeke búcsúja után Tanak csapott le a második helyre, a Monte győzelemmel már büszkélkedő Juho Hanninen a dobogó harmadik fokára repítette a Toyota Yaris WRC-t, Ogier pedig hamar visszakapaszkodott a negyedik helyre.

Az izgalomból a kör záró szakaszán sem maradt hiány, bár ennek valószínűleg Juho Hanninen örült a legkevésbé. A Toyota pilótája 11 km-re a szakasz rajtjától szenvedett baleset, ami miatt nemcsak a harmadik helytől a versenynaptól is búcsúzni kényszerült, Sebastien Ogier így ebédidőre visszatért a dobogóra. Neuville eközben újabb szakaszgyőzelemmel stabilizálta helyét az élen és több mint félperces előnnyel várhatta a délutáni második kört Ott Tanak előtt.

A nap második fele aztán, különösen az első fényében, kissé unalmasan indult, hiszen a nap negyedik gyorsasági szakaszán az összetett első három helyezettje volt a sorrend, köszönhetően valószínűleg annak, hogy délutánra javult a pálya állapota. De ez sem jelentett feltétlenül előnyt, Thierry Neuville ugyanis az utolsó előtti szakasz céljában arra panaszkodott, hogy túl óvatos volt az itinere, és sokkal szárazabb körülmények fogadták, mint amire számított, így sokkal lassabb is volt. Ezen a pályán Sebastien Ogier is feliratkozott a szezon szakasz győztesei közé, csapattársának, Ott Tanaknak 15, Neuville-nek pedig húszat adott a 39 km-es pályán.

A francia lendülete a nap utolsó erőpróbájára is kitartott, Ogier újabb szakaszgyőzelmével ért véget a pénteki versenynap, aki a remek hajrának köszönhetően 3 tizeddel megelőzte Tanakot az összetettben és szombaton a második helyről folytathatja a száguldást. "Ez egy nagyon kemény nap volt, az biztos." - összegzett Ogier. "Nagyon kemény körülmények közt kezdtük a versenyt és még a délutáni pályák sem voltak semmivel sem könnyebbek, de ekkor már egyre jobban érezzük magunkat az autóban, és lépésről lépésre javulunk."

Neuville számára amilyen jól indult a nap, olyan rosszul ért véget, a belga a záró szakasz után a Hyundai motorproblémájára panaszkodott, egész pontosan arra, hogy elvesztette a turbó nyomást. "Az egyik hajtűkanyarban lefulladtam, és nem igazán tudtam újraindítani a motort, megszenvedtem vele mire sikerült újraindítani.”  Neuville előnye 45 másodperc hét gyorsasági szakasz után, ami máshol egész soknak mondható, a Montén azonban gyakorlatilag ez még semmit sem jelent.

A dobogósok mögött Jari-Matti Latvala következik az egyetlen talpon maradt Yaris WRC-vel, a finn azonban már több mint 2 perces hátránnyal szerezte meg a negyedik helyet. Vannak azonban olyanok is, akiknek nem sikerült még igazán összebarátkozni a 2017-es technikával, ami az ilyen pályákon, egyáltalán nem is olyan könnyű feladat. Dani Sordó tavaly kiváló formában autózott a Montén, idén az első nap végéig azonban csak szenvedett a 2017-es i20 WRC-vel. "Nagyon rossz nap volt." - mondta Sordó csalódottan. "Számomra lehetetlen vezetni ezt az autót ezeken a szakaszokon, ahol a jég és a tapadás folyamatosan változik. Ilyen körülmények között képtelen vagyok megbízni az autóban."

Sordó így azzal a Craig Breennel csatázik az ötödik helyért, aki még a tavalyi, jóval gyengébb Citroen DS3 WRC-vel érkezett a versenyre, ami ezúttal azért sem tűnik hátránynak, hiszen a Citroennél az ír fiú áll a legjobban a pénteki nap végén. Meeke a második gyorsaságin vérzett el, Lefebvre pedig a WRC2-es élmezőny mögött is jócskán leszakadva, az abszolút 12. helyen szerénykedik.

A második vonalban Andreas Mikkelsen ellentmondást nem tűrően, több mint két és félperces előnnyel áll az élen csapattársai, Pontus Tidemand és Jan Kopecky előtt, a nagy abszolútban pedig a rendkívül figyelemreméltó hetedik helyet kaparintotta meg az R5-ös Fabiával.

A mezőny pénteken a legkeményebb napot már letudta, szombaton már csak öt, vasárnap pedig a klasszikus négy gyorsasági kerülhet terítékre.

A Monte Carlo Rally állása az 1. nap végén:
1. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC 2:05:24.6
2. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC +45.1
3. Ott Tanak/M. Jarveoja, Ford Fiesta WRC +45.4
4. J.M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +2:09.7
5. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 Coupe WRC +2:57.8
6. Craig Breen/Scott Martin, Citroen DS3 WRC +25.4
7. A. Mikkelsen/Anders Jager, Skoda Fabia R5 +5:50.8
8. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +8:12.1
9. Pontus Tidemand/Jonas Andersson, Skoda Fabia R5 +8:22.4
10. Jan Kopecky/Pavel Dresler, Skoda Fabia R5 +8:38.2

Fri