l1
l2


yf sfdd

 

Eljött az idő, a Toyota visszatér a Rally VB-re

Január 16.
Pontot tett tesztprogramjának végére az idei szezon nagy visszatérője jöhet a rajt! A Toyota tizenhét év kihagyás után tér vissza a világbajnokság vérkeringésébe - a Monte Carlo rali havas, jeges, száraz körülményei között első ízben Jari-Matti Latvala és Juho Hanninen mutathatja meg a Yaris WRC versenyképességét.

Izgalmas napjai vannak az évad egyik legnagyobb érdeklődését mutató régi-új visszatérő márkának – a Toyota Yaris WRC először kerül bemutatásra versenykörülmények között a január 19-én kezdődő Monte Carlo rali keretein belül. Tommi Makinen még inkább lázban ég a debütálás miatt, hiszen 100%-ban finn bandája azon a versenyen bizonyíthat, amit ő egyébként pályafutása során négyszer is megnyert. A szezont az előzetes bejelentések szerint, két autóval kezdik meg – Jari-Matti Latvala a 10-es, míg Juho Hanninen a 11-es rajtszámú Yarist kapta meg.

A Toyota már bizonyított a rali világbajnokság futamain másfél évtizeddel ezelőtt, a legújabb fejlesztéssel azonban szeretnének egy új fejezetet nyitni a márka életében, illetve a sikert tovább halmozni, amit réges-régen elkezdtek. A 2017-es évre a Yaris WRC elsősorban a tanulási időszakot tervezi, mely mellett szeretnének minél hatékonyabb autót létrehozni apró módosításokkal – ha ezekre esetleg szükség lenne versenykörülmények között.

A legendás Monte Carlo ralin tehát egy felejthetetlen Toyota pillanat következik majd. E futam érdekessége egyébként, hogy a legrégebbi raliként van számon tartva, melyet jövőhéten 85. alkalommal bonyolítanak le. A nézők részéről külön figyelem fordul majd az autókra, melyek először mutatkoznak be - a 2017-es drasztikus szabálymódosításoknak megfelelően fejlesztett WRC-k bizonyíthatnak Franciaország déli részén.

A 380 versenykilométerrel tervezett Monte nem az évad leghosszabb futama, azonban kérdés nélkül az egyik legnehezebb megmérettetés a résztvevők számára. A változékony időjárás, a gumiválasztási nehézségek, jég, hó, szárazság, napsütés – mind-mind befolyásoló tényezője a szezonnyitónak.

Akio Toyoda, a csapat elnöke:
"A Toyota hamarosan visszatér a világbajnokságra. Volt lehetőségem egy hosszabb beszélgetésre Jari-Matti Latvala-val, aki az elmúlt hónapban hivatalosan is a versenyzőnk lett. Kicsit nosztalgiáztunk – megmutatta azt a fotót is, melyen első rali autója szerepel, ami nem más volt, mint egy Corolla GT. Mindezek mellett pedig köztudott, hogy első WRC-je egy Corolla volt. Latvala tehát nem volt rossz választás, hiszen tehetsége mellett a márka is szorosan kötődik hozzá. Juho egy másik téma – ő szinte az első perctől kezdve itt van velünk, és folyamatosan végigköveti illetve tapasztalja a Yaris fejlődését. Úgy gondolom, kiváló csapattal kezdünk neki a szezonnak, és alig várom a további közös munkát."

Tommi Makinen, csapatfőnök:
"Az egyik legfontosabb dolog most az, hogy a Monte Carlo ralin nyugodtan autózzunk. Természetesen nagyon sok minden függ a körülményektől, hiszen percről-percre változhat az utak helyzete. Úgy gondolom, ez a futam nem fog biztos és teljes képet adni még rólunk, de valahol el kell kezdenünk és ezek a kilométerek is hasznos tapasztalatokat adnak majd. A szűkre szabott menetrenddel küzdöttünk rendesen, de sikerült, és jövő héten elrajtolhatunk. Célunk az lesz, hogy segítsük a versenyzőinket, és bízunk benne, hogy Jari-Matti és Juho is sikeresen megérkezik majd a Monte Carlo céljába vasárnap délután."

Jari-Matti Latvala (Yaris WRC #10):
"Bevallom őszintén, két hónappal ezelőtt nem gondoltam volna, hogy a Toyota színeiben fogom teljesíteni a Montét. Gyorsan zajlottak az események, és 12 nap tesztelés után állhatok majd rajthoz - négy napot havon, egyet murván és hetet aszfalton töltöttem el. A Yarist nagyon erősnek érzem, de mivel új korszak következik, ezért a teljesítményre még nem tudok mit mondani, hiszen mindenki egy teljesen új fejlesztéssel vág neki az idei szezonnak, így nincs viszonyítási alapunk. Ebben az évben a fejlődés a cél - a Montén pedig egy sikeres célbaérkezést szeretnék elkönyvelni. Véleményem szerint a szezon közepétől beszélhetünk majd dobogóról. A Monte egy olyan futam, ami kiszámíthatatlan, így debütálásként pedig szerintem nem tűzhető ki logikus cél - 2015-ben például nem terveztem dobogót, és második lettem. Tavaly szerettem volna az első háromban végezni, de nem sikerült."

Juho Hanninen (Yaris WRC #11):

"Négyszer már volt szerencsém a Monte Carlo ralin versenyezni, azonban mindössze egyszer mentem csak WRC-vel itt. Tulajdonképpen 2015-ben a finn futam volt az utolsó nekem, így igazából most nem tudom, mire is számítsak. A Yaris-ban nagyon jól éreztem magam a tesztelések során, de elég sok idő eltelt már az utolsó versenyem óta – így most nem lesz más a célom, mint a célbaérés, helyezés megnevezése nélkül. Még mindig lesz tanulnivalónk, de könnyebb lesz fejlődni így, hogy versenyben vagyunk. Ez lesz az első közös futamunk navigátorommal, Kaj-jal, akivel az utóbbi időben sokkal több napot töltöttem el, mint a családommal, így az összeszokás már megtörtént.”

Lara